Jump to content

Recommended Posts

Posted

ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Sorento 2.4 benzine 2003, 75000 km ,handgeschakeld, de auto rijdt zoals ik verwacht had, alleen vind ik hem erg veel lawaai maken boven de 120 km per uur.

Het profiel van de banden is ruim voldoende, toch heb ik het gevoel dat het een banden kwestie is , ik gebruik de auto niet in het terrein,

Heeft er iemand ervaring met dit euvel?

Ik heb het gevoel boven de 120 km dat er nog een versnelling mist.

Posted

Balou,

De diepte van het bandenprofiel heeft nagenoeg geen invloed op het rolgeluid. De tekening/vorm van het profiel wel. Terreinbanden met grovere profielen produceren doorgaans meer rolgeluid dan 'gewone' banden.

Je kan een test van verschillende banden bekijken op www.autobandenmarkt.nl/autobanden.html . E?n van de geteste eigenschappen is het rolgeluid. Als je jouw huidige banden gevonden hebt, kan je direct zien hoe ze scoren.

Als het je te erg stoort en je rijdt toch niet in het terrein, hoef je enkel wegbanden te kopen en de terreinbanden te verpatsen. Liefhebbers genoeg op dit forum me dunkt.

Succes ermee,

Alex

Posted

Hallo Balou,

Welkom op dit forum.

Dat je een extra versnelling mist, kan ik begrijpen. De 2.4 benzine is niet ??n van de meest krachtige Soreto's. Persoonlijk vindt ik dit een te lichte motor voor de Sorento, maar als je een rustige rijder bent, heb je aan de 2,4 benzine genoeg.

Een vriend van mij heeft een zelfde type gehad. Hij vond dit ook een te lichte motor. Vooral als je bijvoorbeeld op de snelweg even wil inhalen, zie je dat deze moter gewoon te kort komt ten opzichte van andere Sorento's. Verder is het een echte top auto.