daantjuuh1992 Geplaatst 27 Oktober, 2012 Geplaatst 27 Oktober, 2012 Beste forumgebruikers. Ik heb net mijn Kia Sorento bj 2003 door de wasstraat gereden. Sindsdien doet de auto vreemd. Als ik het stuur ver draai dan maakt de auto een vreemd geluid - alsof er iets aanloopt - en lijkt het of deze afremd. De auto staat dan stil / gaat langzamer rijden, geeft een schok en ik kan weer verder rijden. Bij normaal rijden op de weg lijkt er niets aan de hand te zijn, enkel bij scherpe bochten. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn en is het verstandig hiermee door te rijden? Alvast bedankt voor de reactie's Groeten Daniel Hartman Quote
Leo 442 Geplaatst 27 Oktober, 2012 Geplaatst 27 Oktober, 2012 Beste forumgebruikers. Ik heb net mijn Kia Sorento bj 2003 door de wasstraat gereden. Sindsdien doet de auto vreemd. Als ik het stuur ver draai dan maakt de auto een vreemd geluid - alsof er iets aanloopt - en lijkt het of deze afremd. De auto staat dan stil / gaat langzamer rijden, geeft een schok en ik kan weer verder rijden. Bij normaal rijden op de weg lijkt er niets aan de hand te zijn, enkel bij scherpe bochten. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn en is het verstandig hiermee door te rijden? Alvast bedankt voor de reactie's Groeten Daniel Hartman Lijkt op slippen van je v-snaar/multiriem. Of je stuurbekrachtigingspomp heeft een probleem. Gr. Leo Quote
daantjuuh1992 Geplaatst 27 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 27 Oktober, 2012 V snaar is nog zo goed als nieuw. Heeft de stuurbekrachtigingspomp er ook mee te maken dat de auto remt? Groeten Daniel Quote
xychix Geplaatst 27 Oktober, 2012 Geplaatst 27 Oktober, 2012 schokken in korte bochten en 'remmen', probleem met je tussenbak? Zekering 13 (of was het 14) er eens uithalen. Kleine moeite om te testen of dit het probleem kan zijn. Anders wielen 1 voor 1 even opkrikken om te testen of de wielen nog vrij draaien (versnelling in vrij en als de sleutel er niet inzit en de 4x4 knop staat op 'auto' dan moeten ze allen vrij kunnen draaien.) Quote
daantjuuh1992 Geplaatst 27 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 27 Oktober, 2012 Het probleem is opgelost. Ik had de zekering eruit gehaald, niets aan de hand, vervolgens weer terug, en alles werkt nog steeds naar behoren. Bedankt voor de tips! Quote
xychix Geplaatst 28 Oktober, 2012 Geplaatst 28 Oktober, 2012 vreemd houd het dan toch in de gaten, het lijkt (voor mij) alsof je tussenbak is blijven 'haken' in een gesloten lammellenkoppeling. Maar hoe dit kan!? als de stuur stroom eraf is moet het weg zijn. Quote
masimo Geplaatst 28 Oktober, 2012 Geplaatst 28 Oktober, 2012 Heb je last van vocht in de zekeringkast binnen in de auto linksonderin aan de bestuurderskant? De oudere Sorento's hebben nog wel een het probleem dat er water binnendringt via de A-stijl. Water komt dan ergens langs de voorruit binnen en loopt dan langs de zekeringkast. En vocht doet de gekste dingen met electrische schakelingen. Kijk eens met een zaklamp in de zekeringskast / achter de afdekking, en check op vocht en/of corrosieverschijnselen. Andere optie is de tuinslang erop aan de buitenkant en dan binnen kijken of er iets gebeurt. Dat waterprobleem kan trouwens aan beide kanten problemen opleveren. In het Duitse Sorentoforum zijn de gekste problemen beschreven die uiteindelijk veroorzaakt bleken door waterintrede via de A-stijl. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.