Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kijk voor chiptuning voor uw Kia bij Chippoint.

Daar vindt je voor de volgende Kia's, wat het extra vermogen en de toename van de trekkracht wordt.

Sephia 1.6 8V

Sephia 1.5 8V

Clarus 1.8 16V

Clarus 2.0 16V

Joice 2.0 16V

Pride 1.3 8V

Shuma 1.5 16V

Sportage 2.0

Sportage 2.0 TD

Carnival 2.5 V6

Carnival 2.9 TDi

Rio 1.3 8V

Rio 1.5 16V

Shuma 1.6 16V

Magentis 2.0

Magentis 2.5

Sorento 2.4

Sorento 2.9 CRDi

Picanto 1.0

picanto 1.1

Klik voor meer info op de volgende link --> http://www.chippoint.com/

• 1 month later...
  • 11 months later...
Guest Two Plugs
Posted
Volgens Chippoint heeft de Sorento een 2.9 CRDI motor met standaard 150 pk....

Foutje... bedankt... :lol:

• 3 months later...
Posted

Ben Sorento 2.4i rijder en heb met Chippoint afgelopen zomer wel eens contact gehad over de mogelijkheden van het tunen, zij klonken niet erg enthousiast over tuning van deze motor. Helaas is het contact vanuit hun kant verbroken i.v.m. opgave van welk management systeem mijn Sorento heeft. Zij zouden mij informeren hoe en waar ik dat kan nazien maar helaas geen contact meer en ik had geen zin om er achteraan te blijven lopen.

Dus niks tuning 2.4i bij Chipoint bij mijn Sorento. Ook andere tuners doen met weinig zin hier iets in.

Ben sinds vandaag weer in contact met een bedrijf en ben benieuwd hoe dat gaat eindigen.

Dus, wees niet te enthousiast bij het tunen van een 2.4i want dat kan wel eens anders uitpakken.

• 2 weeks later...
Posted

Ben weer in gesprek gekomen met Chipoint en heb nu een afspraak. Mijn Sorento gaat op de testbank en wordt dan getuned. Laat de resultaten zeker even weten.

• 2 weeks later...
Posted

:D

Nou, Vrijdag was het zover, mijn Sorento 2,4i mocht naar Belgie (ja, daar doen ze chiptuning van CHIPPOINT dus). Op de testbank bleek dat de fabrieksopgegeven 139 pk er bijna uit kwamen (137,2). Na anderhalf uur sleutelen en data vergaren vroeg men mij of ik normale benzine 95 tankte, dat kon hij zien. Adviseerde mij om altijd 98 te tanken, betere verbranding.

Na de nieuwe afstelgegevens in het motormanagement aangebracht te hebben was het chiptunen klaar. Opnieuw op de testbank en nu 151pk en een koppel van 202.

EN DAT MERKE JE DUS ZEKER. Het karakter van de motor met deze nieuwe gegevens is veel beter, het "luie" is verdwenen en mijn 2,4i rijdt VEEL lekkerder. Ok, het is geen raceauto geworden maar hij komt nu meer dan vlot mee in het verkeer. Zowel in het stadsverkeer als op de snelweg. Geef je gas bij 110 km. dan trekt ie nou lekker vlot door naar de 140. Accelaratie in de stad is ook super.

Deze 2,4i is zeker NIET "onderpowered" voor de zware Sorento, is nu gewoon een soepele lekkere vlotte motor maar uiteraard zonder raceprestaties (maar daar kopen de meeste ook geen Sorento voor).

Een AANRADER dus.

Posted

Hallo Andr?,

Ik heb de door jou aangegeven site even bekeken en trof daar ook mogelijkheden aan voor de Picanto. Trof dit namelijk niet aan in jouw lijstje.

Het te behalen rendement bij de Picanto is welliswaar niet spectaculair en staat m.i. niet in verhouding met de kosten, maaarrrrrr.....volledigheidshalve en om niemand tegen het zere been te schoppen, moet m.i. de Picanto ook aan je lijstje worden toegevoegd. Toch?!

Groeten,

Barry

Posted

Ik zal de Picanto toevoegen. Op het moment dat ik het plaatste stond de Picanto er niet tussen.

Posted

Ik wacht nog even de bevindingen in Singapore af.

Daar zijn ze bezig een motortuningpakket samen te stellen voor de Picanto 1.0 en 1.1.

Daar zijn ze aan het experimenteren met een 1.0, welke standaard 61 pk levert, en na het monteren van het speciale pakket kom hij uit op 108 pk :shock:

Maar of Kia dit leuk vind tijdens de garantieperiode????????????

Wat de kosten zijn is nog niet bekend.

Wel bevat het pakket oa:

Intercooler

Kleine compressor

Ander luchtfilter

2 extra sterke aandrijfassen

en "iets" wat nog niet bekend gemaakt is.

Ben best benieuwd naar de resulaten, wordt vervolgd, denk ik :wink::wink:

Philip

Posted

Hoi Philip,

Dank voor de toevoeging van de Picanto aan het lijstje. Het zij je vergeven hoor! hahaha

Barry

Posted

Sorry ik schreef Philip, maar bedoelde natuurlijk Andr?. Wilde namelijk twee dingen tegelijk doen en dat werkt dus blijkbaar niet.

Andr? bedankt!

Barry

Posted

Deze is wel bedoeld voor Philip!

Dat is nogeens een motortuning! Van 61 naar 108 pk! Dan trekken de Picanto's pas ?cht de straatstenen eruit.

Ook al zal het rendement zijn zoals je beschrijft en indien zelfs zo'n setje t.z.t. in Nederland te verkrijgen zijn, zal KIA Nederland zeker zolang er fabrieksgarantie op de auto's zitten hiermee niet instemmen e/o de garantie op het motormanagement van toepassing laten zijn vermoed ik.

Maar toch, het is wel een spectaculaire verhoging van de pk's.

Ben reuze benieuwd, dus houd ons maar op de hoogte.

Groeten,

Barry

Guest Paul van Gils
Posted

Bij chippoint hebben ze het over een extra vermogen van 6/7 pk.

Dat klinkt een stuk realistischer . . . .

Misschien ben ik dan ook van het inhouden af, maar het kost wel een hoop geld ! !

Posted

Bij Chippoint kost het chiptunen van een Picanto ? 399,00 en dat voor 6 ? 7 pk. Dat is een behoorlijk bedrag voor relatief weinig rendement.

Nee...dan dat stukje van Philip over die 108 pk. Dat is nog eens chiptunen. Maar dat zal ook wel weer z'n prijskaartje hebben, waardoor het wellicht ook weer niet interessant is.

Wacht in spanning de vervolgberichten van Philip over dit onderwerp af.

Groeten,

Barry

Posted

Er zal wel een turbo geplaatst worden ,anders denk ik niet dat dit haalbaar word.

maar jullie hebben het alleen maar dat de auto na het plaatsen van de chip zuiniger zal gaan rijden,maar vergeten wel ff dat je euro 98 moet gaan tanken en die is weer een stuk duurder dan euro 95.

Posted

Ik heb vandaag via een Duitse site deze link gekregen.

Maar er staan maar enkele modellen op de site.

http://www.powertec.ch/de/fahrzeugwahl.html

Zo krijgt een Picanto 1.1 er 11 pk bij (299 euro)

De Pica diesel zelfs 22 pk (499 euro)

De enige Sorento 2.5 crdi 16v van 140 pk naar 170 pk 549 euro

Er staan ook 3 modellen Sportage op.

Veel plezier.

Philip

Posted

Even een reactie op het bericht dat je euro 98 zou moeten tanken met een getunede auto. Mijn picanto 1.0 heeft volgens de rollenbank 73 pk na tuning en rijdt nog steeds gewoon op euro 95. Heb eerst wel een keer euro 98 gebruikt, maar merkte geen verschil in rijden, en ook niet in verbruik. (geen verschil tussen de brandstoffen; het effect van de tuning is duidelijk merkbaar, de pico zit beduidend sneller op 120 en kan nu ook op de duitse Autobahn aardig meekomen met de gemiddelde rijders). Inmiddels bijna 30.000 getunede km's gereden op euro 95.

Posted

Misschien kan het zijn dat het verschil niet merkbaar is omdat je niet erg veel pk's erbij krijgt.

Maar de dealers raden het wel aan.

Bij mijn vorige auto merkte ik het wel zeer goed,dit was een subaru impreza.

En deze ging met een open uitlaat en een chip van de 218 pk naar de 267pk.

Posted

Ehm heeft niets van doen met het aantal PK's hoor.

Mercedes Benz E500 met 306 PK loopt ook gewoon op Euro95.

Heeft voor zover ik weet te maken met de gebruikte compressie in de motor en bij chiptuning verander je die niet voor zover ik weet.

Bij een Turbo motor ga je inderdaad meestal "over" op Super98, maar hoe groot en sterk je motor ook is (en welke afstelling je chip ook aangeeft) het type benzine blijft gelijk. Of je moet onderdelen gaan vervangen of aanpassen in de motor.

Dave

• 1 month later...
Guest Swolve
Posted

Hoe zit het met een Cerato 1.6? iemand ervaring mee?

Ik zag op tichtuning een 'winst' van 10 pk. Merk je zo iets nou goed?

Verder ben ik zeer tevreden, alleen onderin mag het meer zijn.

Guest Two Plugs
Posted
Hoe zit het met een Cerato 1.6? iemand ervaring mee?

Ik zag op tichtuning een 'winst' van 10 pk. Merk je zo iets nou goed?

Verder ben ik zeer tevreden, alleen onderin mag het meer zijn.

Het belangrijkste met tunen - vind ik - is de vermogenswinst in het z.g. 'tussengebied'. Wat heb je aan een hoog vermogen als je maximum koppel pas bij 6.000 touren (bij wijze van...) vrijkomt? Helemaal nix!

@ Swolve, jouw opmerking over het vermogen 'onderin' is dus heel belangrijk!

Mijn Honda Varadero (injectieversie - het gaat nu over een motorfiets) is voorzien van een powercommander. In principe dus ook een soort van stekkertuning. Ik heb op top vermogen een aantal PK ingeleverd, maar die heb ik er als koppel weer bijgekregen. Resultaat: een motor die zich meer schakellui laat rijden, makkelijker doortrekt (veiliger inhalen) ?n een lager brandstofverbruik.

Het zelfde natuurlijk bij de Sorento die zoals bekend door mijn eigen KIA dealer voor 400 Eu voorzien is van een stekkertje.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...