Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Interesse in chip tuning meeting ?

chip tuning meeting  

38 leden hebben gestemd

1. 1. Heb je interesse in chip tuning van je rio ?

• Ja
      22
    • Nee
      16

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Er is gebleken dat er voldoende interesse is. Daarom wordt er bij Unlimited Tuning een kia week georganiseerd. Datum, in overleg en nader te bepalen.

De prijzen en voorwaarden zijn als volgt:

De ongeblazen atmosferische Kia's zonder turbo kosten normaal 350,00 incl. btw en 75,00 euro voor vermogensrun.

In de Kia week kost het 285,00 incl btw en 40,00 euro voor de vermogensrun.

Geblazen prijzen voor alle Kia's met turbo (benzine/diesel) kosten normaal 399,00 incl btw en 75,00 euro voor de vermogensrun.

In de Kia week kost dit 335,00 incl btw en 40,00 euro voor de vermogensrun.

Iedereen is vrij om te kiezen voor wel of geen vermogensrun, ook kan er gekozen worden voor een eco/vermogens chip.

Elke auto zal individueel gechipt worden en elke auto zal ook op zijn eigen software gechipt gaan worden.

Wat betreft garantie willen wij 100.000km en 3 jaar aanbieden als vangnet. (Normaliter is dit 100.000km en 2 jaar)

Mocht je mee willen doen kan je dat aangeven door te mailen naar: Nieuwegein@unlimitedtuning.nl

Geplaatst

wellicht is het interessant te weten of het voor alle Kia's is ipv alleen de Rio? Dan kan je meer mensen vinden en is er evt meer met de prijs te doen :)

Is deze poll anoniem trouwens?

Geplaatst

Ik zou me kunnen voorstellen dat, indien er niet genoeg Rio's aangemeld worden, dat Venga en C'eed eigenaren misschien ook wel oren hiernaar hebben?

Geplaatst

ik vraag het even na welke auto's hij nog meer kan tunen. dan moet hij naar het algemene stuk verplaats worden alleen daar kijken weer minder rio rijders...

Geplaatst

Ik ga het wel even anders doen... even geduld mensen... ik zal wel in het algemene forum straks een poll maken met gelijk alle info, prijzen enz erbij.

Het is alleen wel zo dat veel mensen daar amper komen en alleen te vinden zijn in hun eigen auto omgeving zoals het rio deel waar dat heel sterk is. zo lopen we misschien weer mensen mis daarom laten we deze poll maar even open staan zodat we door kunnen linken naar de andere straks.

Geplaatst

Vanavond zal ik de poll opzetten en proberen om alle modellen/uitvoeringen mee te pakken. Dus ook de picanto en de sportage.

• Like 1
Geplaatst

Mag ik jullie erop wijzen dat KMNL meeleest. Tijdens ons laatste gesprek is dit heel even over de tafel gegaan.

De garantie op de motor komt te vervallen als je chiptuning toepast.

Maakt mij allemaal absoluut niet uit, maar forumnamen zijn te koppelen aan auto's, auto's zijn te koppelen aan

kentekens. Een meeting organiseren is ook forumnamen verzamelen.....

Bedenk hoe je dit verder inkleedt!

Geplaatst

Ik heb gestemd dat ik geen interesse heb in chiptuning, waarom ??

Ik heb deze auto gekocht om relatief lang in te rijden. Chiptuning gaat onderdelen van de motor zwaarder belasten waardoor er meer slijtage ==> verkorte levensduur.

Geplaatst

Let wel, ik wil jullie absoluut niets aanpraten of wat dan ook. Ik wilde jullie alleen volledig informeren.

Elke meeting is leuk, leerzaam en geweldig mooi. Deze meeting is wel een beetje tricky als dat zo

open en bloot op het forum wordt besproken.

Geplaatst

Beste mensen, wij leven niet in Rusland, China of welk land ook waar men op alles let, dit is Nederland en so what..als je wat aan je eigen auto wil laten doen is dat je eigen keuze.

Dat chiptuning meer slijtage zou veroorzaken aan je motor is pure onzin. Die motoren zijn zo ruim afgesteld dat dat gemakkelijk kan. Opvoeren en tunen deden we vroeger al met brommers en daar zijn tegenwoordig gewoon auto's, computers enz. bij gekomen.

Geplaatst

Mijn zegen heb je....!

Ook ik heb er weleens serieus naar gekeken, bijvoorbeeld die ecotuning waarbij je ook behoorlijk

op de brandstofconsumptie kunt besparen en er ook wat vermogen bij krijgt. Voor benzine is het

alleen minder lonend.

Geplaatst

Dat chiptuning meer slijtage zou veroorzaken aan je motor is pure onzin.

Meer vermogen kan alleen gerealiseerd worden door de krachten op je zuigers te vergroten. Als je dit kunt realiseren zonder extra slijtage ligt er voor jou een gouden toekomst.

Of de extra slijtage erin resulteert dat je motor i.p.v 400.000 km nu maar 300.000 km meegaat of i.p.v. 200.000 km maar 120.000 km kan ik niet beoordelen. Ik denk dat je gewoon voor jezelf moet uitmaken of je dit risico wil nemen.

Geplaatst

Om duidelijkheid te geven over het voortbestaan van de garantie en over het beleid van KIA Nederland inzake chip-tunen plaats ik hieronder mijn briefwisseling met KIA over dit onderwerp.

Een paar maanden geleden bracht ik mijn Rio voor de software update van de cruise-control naar de dealer. Een dag later krijg ik een telefoontje van de dealer dat mijn garantie is vervallen vanwege de chiptuning die ik heb laten toepassen (op dit forum was mijn identiteit door KIA eenvoudig te achterhalen).

Toen ik hierover contact opnam met KIA kreeg ik de volgende reactie:

Uw bericht ontvingen wij in goede orde.

Het klopt dat wij omwille van tuning aan de motor van uw Kia Rio de garantie op de auto op stop hebben gezet.

Dit betekent echter niet dat de gehele garantie ongeldig is verklaard, wij bouwen hiermee enkel een controlemoment in.

Iedere garantieclaim die op uw kenteken wordt ingediend, wordt in eerste instantie automatisch afgewezen door ons garantiesysteem.

Onze garantieafdeling zal echter, nadat de Kia-dealer hierover contact opneemt, die claim handmatig beoordelen.

Per claim wordt vastgesteld of de mogelijke oorzaak bij het tunen van de motor ligt. Is dat niet zo, dan wordt de claim goedgekeurd.

Is er mogelijk een relatie tussen het defect en de invloed van het tunen, dan wordt de claim definitief afgewezen.

Zo is ook geschied met de garantie claim voor de door u genoemde software update. Na handmatige beoordeling is die claim akkoord bevonden en uitbetaald aan de Kia-dealer.

Ons garantiesysteem kent de mogelijkheid niet om hierin onderscheid te maken, derhalve is de enige mogelijkheid om systematisch de garantie op stop te zetten en de dealer te informeren.

Uw Kia-dealer, Den Bosch, is hiervan op de hoogte en heeft ten tijde van de genoemde update al contact gehad. Zij zijn derhalve ook op de hoogte van het benodigde contactmoment.

Nogmaals: de garantie op uw Rio is niet algeheel ongeldig verklaard, er is enkel een controle op iedere ingediende claim.

Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Bedankt voor uw snelle en heldere antwoord.

Tenslotte geef ik u het volgende in overweging:

Af-fabriek heeft een nieuwe Rio een ruime marge in het motorstuurapparaat. Dit om in alle omstandigheden ter wereld met betrekking tot kwaliteit van de benzine, luchttemperatuur, kwaliteit van de lucht, kwaliteit van de wegen, kwaliteit van het onderhoud, kwaliteit van de motorolie etc. de motor van de auto jarenlang zonder problemen zijn werk te laten doen. Gelukkig zijn de genoemde omstandigheden in Nederland van goede tot zeer goede kwaliteit. Door het chiptunen is deze marge in het motorstuurapparaat verkleind.

KIA-Nederland biedt zijn klanten accessoires en tuningartikelen aan die het rijgedrag en de kenmerken van de auto wijzigen (o.a. 17" velgen met bijbehorende banden, dubbel uitlaatsierstuk, spatlapset, zijwindschermen, dakdragers, fietsdragers en dakkoffer). Zou het niet een geweldige service van KIA-Nederland zijn wanneer het chiptunen als accessoire aan het gamma wordt toegevoegd? Volgaarne stel ik mijn auto tijdelijk ter beschikking om de kwaliteit van de uitgevoerde chiptuning te laten beoordelen door uw technici. Chiptuning op de wijze zoals ik het heb laten doen vergroot het rijcomfort, verlaagt het benzineverbruik en verlaagt de CO2-uitstoot. Kortom, meer plezier tegen lagere kosten.

Uw reactie zie ik graag tegemoet.

Reactie van KIA

Geachte heer …,

Er is geen mogelijkheid om het door ons gestelde controlemoment ongedaan te maken.

Wij willen alle binnenkomende garantieclaims handmatig controleren en derhalve blijft in ons garantiesysteem de melding staan.

We vinden het fijn dat u het voortouw zou willen nemen in het introduceren van chiptuning als accessoire, echter zal dit helaas niet gaan gebeuren.

De fabrikant, zijnde Kia Motors Corporation, is tegen chiptuning van de motor. Daar Kia Motors Nederland het beleid van de fabrikant hanteert, zal chiptuning niet in het accessoireprogramma worden opgenomen.

De motor in uw Rio is ontworpen en gebouwd volgens de specificaties van de fabrikant, welke worden veranderd door middel van chiptuning.

Voor ons is dat reden genoeg om niet mee te gaan in het chiptunen van de motor.

Met vriendelijke groet / Kind regards,

Geplaatst

Ik wist niet dat iemand van het forum daarmee was 'gepakt' door Kia NL!

Vervelend en niet leuk.

Geplaatst

Ja, net of ze hier alle namen op gaan schrijven... die moeite gaan ze echt niet doen behave als iemand het ze op een blaadje aan gaat leveren.

Daarnaast is het interesse en komen er op een bepaalde dag mensen samen. Misschien besluit iedereen wel als ze daar zijn om het niet te doen.

We komen bij elkaar en krijgen daar info over chip tunen. Wie het dan wel of niet laat doen weten we niet.

En als er niks te vinden is in de auto van de chiptuning is er niks loos. Ik geef alvast even aan dat ik het niet ga doen maar wel interesse heb.

Ik ga in ieder geval vanavond de poll opzetten want gister is dat niet me gelukt.

Geplaatst

Het is maar garantie en wat stelt garantie tegenwoordig nog voor eigenlijk? Kijk maar eens naar vele bedrijven zodra je aanspraak op garantie wil maken, ze wringen zich dan in allerlei bochten om er onderuit te komen.

KIA gaat er prat op dat ze 7 jaar garantie geven (ok, het is een mooie slogan en die sticker op de achterruit is weer extra reclame), maar beste mensen.. dat betalen wij toch zelf! (de kosten hiervoor zitten o.a. verwerkt in de onderhoudsbeurten). Het eerste bedrijf dat écht filantropisch is moet ik nog meemaken.

De wettelijke garantie regels blijven natuurlijk altijd van kracht en daar kan je altijd aanspraak op maken indien nodig!

Geplaatst

Ik wil(de) geen nieuwe discussie opstarten. Ik denk dat eenieder zelf persoonlijk moet beslissen hoe hiermee om te gaan.

Vooraf informeren is beter dan achteraf concluderen.

Geplaatst

Kijk maar eens naar vele bedrijven zodra je aanspraak op garantie wil maken, ze wringen zich dan in allerlei bochten om er onderuit te komen.

Precies! Door te tunen geef je ze nog een paar haarspeldbochten extra. (kan lastig zijn gezien de VSM discussie :wink:)

De wettelijke garantie regels zijn veel minder dan de garantie die KIA nu geeft. Ga je tunen, dan moet je er van uit gaan dat de 7 jaar KIA garantie grotendeels vervalt en dat je bij problemen terug moet vallen op de garantie van de tuner. Ik zie de vingertjes al naar elkaar wijzen bij problemen. Bij wie ga je dan je "recht" halen :smartass: ?

Ik zou het best prettig vinden als mijn auto wat meer vermogen zou hebben, maar het risico op gezeik in de toekomst zie ik niet zitten.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...