Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Interesse in chip tuning meeting ?

chip tuning meeting  

38 leden hebben gestemd

1. 1. Heb je interesse in chip tuning van je rio ?

• Ja
      22
    • Nee
      16

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Presiozo

Niet iedereen hoor, ik ben daar niet bang voor! :-)

Al dat 'gemiep' over die garantie, mocht er een keer wat zijn dan zal daar best wel een oplossing voor gevonden kunnen worden!

Geplaatst

Is het trouwens niet iets voor de KCG om eens aan te halen bij KMNL ? er is echt veel interesse in tuning alleen is iedereen terecht bang voor de garantie.

Het antwoord van Kia staat luid en duidelijk in het bericht van dijk48

Daar moet je het gewoon mee doen.

Geplaatst

Als KCG hebben wij het al eens besproken, maar het antwoord is inderdaad zoals door bigwade aangehaald.

Geplaatst

Ik heb het aandachtig zitten lezen.

Nu werk ik bij Scania en ook daar is chippen aan de orde.

Scania zegt ook, chippen mag maar helaas geen garantie voor u op motor en aandrijving.

Het is ook al een paar keer gebeurd dat er bij een klant de versnellingsbak stuk gaat, of dat de nokkenas verrot gaat.

Dat zijn serieuze bedragen kan ik je vertellen

Ook hier Zijn er marges in de motor, 580 opvoeren Naar 620 pk is geen uitzondering.

En zelfs hoger.

Ook ik wil meer vermogen, maar dan had ik beter een 1.4 kunnen kopen.

Tunen staat vrij, maar is het de risico waard.

En bij uitlezen zien ze het, ook wij zien het in de computer staan, en moeten het ook aangeven bij de reparatie mbt de garantie.

Geplaatst

ik ben ook van mening dat als je meer vermogen wilt je een auto met meer

motor inhoud moet kopen. Hoeveel meer vermogen krijg je als je een 1.25 gaat

chippen, miss hetzelfde als een 1.4

Geplaatst

Er is blijkbaar voldoende interesse.

we gaan over naar de volgende stap:

om een goede prijs te krijgen en een goed inzicht van de tijd die het in beslag gaat nemen graag mailen naar: kiaclubtuning@gmail.com

Je auto + motor.

je krijgt dan zsm een prijsindicatie.

datum van de dag zelf komen we later op.

alvast bedankt!

Geplaatst

ja, als je inderdaad sneller wilt en veel ook dan moet je geen 1.2 kopen. maar het is wel interessant om deze 1.2 een beetje te kietelen waardoor hij net wat extra's geeft.

is een persoonlijke keuze. de VW GTI mk5 die kan je ook door chip tuning naar de 265PK brengen. 15pk meer dan de VW R32 en het aankoopbedrag scheelt nogal. En natuurlijk zit het hem niet alleen in de PK's maar ook in de aandrijving 4 wielen ipv 2 bij de gti enz. maar toch kan je voor een paar honderd euro je VW GTI net zo snel maken als een R32 waar je een hoop extra centjes voor moet neertellen.

Geplaatst

Vandaag dus 'onder het mes' geweest bij 'Unlimited Tuning'. Het is een leuk bedrijfje in Amersfoort met vriendelijke ontvangst ook!.

De tuning duurde wel wat langer dan te tijd die ervoor staat, de CVVT-motoren zijn wat ingewikkelder om te tunen. Je moet rekening houden met ongeveer 3 1/2 uur exclusief de testbank.

De tuning merk je gelijk al bij het rijden, vooral in z'n 1e en 2e versnelling pakt hij veel beter aan plus dat de trekkracht in zijn 5e veel beter is vanaf 110km.

Een aanrader dus om ook te gaan doen!

Geplaatst

@xtra

ja..en? Daar lig ik toch echt niet wakker van! :-)

Al dat gemiep over die zogenaamde '7 jaar garantie', KIA gaat daar toch naar eigen inzicht mee om.

By the way.. ze kunnen niet eens zien dat er wat aan gedaan is..dus???

• Like 1
Geplaatst

@xtra

Al dat gemiep over die zogenaamde '7 jaar garantie', KIA gaat daar toch naar eigen inzicht mee om.

alleen als de monteur bij een onderhoudsbeurt een proefrit maakt merkt hij dat gelijk en die schrijft dat op
Geplaatst

Dag zegt nog niks, als hij wat sneller optrekt dan normaal..is geen reden om het neer te pennen.

Plus, je bent niet verplicht (!) om je onderhoud bij een KIA-dealer te laten doen!

• Like 1
Geplaatst

@xtra

het feit dat je het hier hebt neer gezet is voor kia nederland genoeg om je garantie stop te zetten

helaas is dat hier al meerdere malen vermeld

maar als je het niet heel erg belangrijk vind ????

dan ben ik wel benieuwd wat het met je brandstof verbruik doet of dit een beetje minder is geworden want zuipen doen ze wel :wink: ;-)

• Like 1
Geplaatst

Ik ben niet zo'n bange poeperd hoor! hahaha

Iets hier neerzetten kan én mag nog geen reden zijn om de garantie stop te zetten, ze zullen daarvoor toch eerst 'het feit' zelf moeten constateren! :winkiss:

Tuurlijk ga ik het verbruik bijhouden, uiteraard ben ik zelf ook wel benieuwd :wink:

• Like 1
Geplaatst

hellaas heb ik het uit de praktijk al 2 keer meegemaakt dat iemand het hier heeft gemeld en zijn garantie kwijt was vandaar dat ik het even meld aan je

als deze motorisch net zo goed is als mijn vorige rio maak ik me ook niet zo een zorgen

maar kia leest mee op dit (hun) forum en doen dus dit soort dingen helaas (hebben ze zelf nog toegegeven ook )

Geplaatst

als ze dat doen dan apen ze onze ministers behoorlijk na dus..hahaha

Ik lig daar in ieder geval niet wakker van, en zij die dat ook niet doen..gewoon laten doen dan!

Ik vind het verschil erg opmerkelijk en prettig ook, waarom zou je jezelf dat pleziertje dan onthouden?

• Like 1
Geplaatst

Zijn er eigenlijk nog wel leden die het durven te gaan doen en niet bang zijn voor de 'KIA-politie'?

Bij de start van deze topic was er toch wel aardig wat interesse voor, maar ik krijg nu de indruk dat niemand durft.

Geplaatst

Ik vind het ook wel dat er goed over nagedacht moet worden. Niet de tuning zelf, maar de getoonde interesse op het forum. Ik zou het zeer betreuren als forummers hierdoor in de problemen gaan komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...