Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

ik heb gisteren een Sportage 2.0 CVVT Executive gekocht. De dealer gaf aan dat de levertijd behoorlijk op kan lopen en hanteert nu een vermoedelijke levertijd van 4 maanden. De dealer gaf dit uit zichzelf aan van te voren (netjes toch!).

Mijn vraag is nu of iemand wat meer weet over de levertermijnen of hoelang ze zelf hebben moeten wachten.

Alvast bedankt!

Groet,

Marcus

• Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Beste Marcus,

Tot nu toe nog niet veel gehoord over lange levertijden. Zal beslist op gaan lopen net als bij de Sorento. Belangstelling is groot.

Het zou leuk zijn als je hier regelmatig wat overschrijft.

In ieder geval gefeliciteerd met de aankoop en we hopen dat je niet lang hoeft te wachten.

Posted

Hoi, ik zou jullie op de hooget houden mbt de levetijden, Heb de volgedne reactie van autovizier gekregen:

Geachte M. van Ginkel,

De levertijd van de Kia Sportage is niet echt te zeggen. Oost-aziatische merken en amerikaanse merken worden met voorraden geimporteerd. Europese merken worden volgens de wensen van de klant gemaakt. Bij Europese auto's is de levertijd altijd tussen de 2 en 4 maanden. Als een Oost-aziatisch model op voorraad is, dan is de levertijd 2 a 4 weken. Hij staat dan bij de importeur. Maar volgens het verhaal van uw dealer, moet de auto bij de volgende voorraad per schip aankomen. Dit wordt een paar keer jaar gedaan. Daarom is de levertijd minimaal 4 maanden. Daarom raad ik u aan om een voorraadmodel te nemen. Uw dealer kan nagaan of uw specifieke uitvoering of iets vergelijkbaars bij de importeur of bij dealers als showroommodel staan. Als die auto ergens op voorraad is, kan hij naar uw dealer getransporteerd worden.

Hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke Groeten,

BW Jansen

BW_Jansen1984@yahoo.com

Dat is in ieder geval een duidelijk antwoord en een goede tip!

Posted

Hierbij het antwooid op levertijden van de KIA Sportage van KIA Nederland. Het ziet er naar uit als je nu een Sportage besteld je hem op zijn vroegst in augustus hebt of anders pas november. Lijkt erop dat dit dezelfde kant opgaat als met de Sorento. Ik ben benieuwd. Wel een compliment richting KIA NL voor hun snelle reactie en tip.

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw e-mail van 26 januari jl. kunnen wij u het volgende mededelen.

De levertijd van de Kia Sportage is afhankelijk van de dealervoorraad van de dealer. Als deze de Sportage niet in bestelling/voorraad heeft staan dan hanteren wij een verwachte levertijden tussen de 6-9 maanden. Dit is uiteraard mede afhankelijk van het model en de kleur.

U kunt zelf eventueel contact opnemen met dealers in de omgeving of deze wel de door u gewenste Sportage op voorraad hebben staan, dan heeft u de auto eerder dan wanneer de besteld dient te worden. U kunt dit ook aan uw dealer vragen. Bijgaand treft u voor de zekerheid onze dealerlijst aan.

Wij gaan er vanuit u hiermee voldoende ge?nformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Kia Nederland B.V.

Posted

Ik heb begin januari ook een 2.0 Excecutive gekocht, welke volgens de dealer begin mei binnen komt. Het was wel een model/kleur die de dealer reeds zelf in bestelling had staan. Hij wist ook te vertellen dat de auto ergens in maart zou worden geproduceerd.

Is, gezien de eerdere berichten, levering in mei reeel of wordt het toch augustus?

Groet,

Arjen

Posted

Omdat de wagen al in bestelling stond, zijn alle gegevens al bekend en zal de levering vermoedelijk op tijd zijn.

Was dit niet aan de hand en moet er nu besteld worden, dan zal vermoedelijk de levertijd in augustus zijn.

• 2 weeks later...
Guest fotograaf
Posted

Eind november vorig na 30 jaar Renault te hebben gereden een Kia Sportage gekocht. Een dijk van een auto.

In Belgie valkbij waar ik woon wordt de Sportage ook geleverd met de bumpers in de kleur gespoten. In de kleur zwart ziet die dan vetter uit.

Spuiten kost mij ongeveeer 600 euro extra, daar doe ik het voor.

De dealer vertelde eerst dat de levertijd jan/ febr zou zijn.

Later weer maart ??????

Laten we hopen duurt mij te lang.

Posted

Ik hoop ook dat het niet te lang voor je duurt. De Sportage loopt nu ook als een trein, qua verkoop.

Ik heb nog niet gehoord hoe de verkoop is in Europa of Amerika. Als dat net zoveel is als in Nederland, dan zal de levertijd ook oplopen.

Wat voor een type heb je aangeschaft? Is het een 2wd of 4wd.

Guest fotograaf
Posted

Heb gekozen voor de Executive 2WD uitvoering in de kleur zwart.

Had vorig jaar april eerst een Sorento gekocht (levertijd toen 16maanden) deze bestelling omgezet in november voor de Sportage.

Ben dus eigenlijk al vanaf april 2004 aan het wachten op een nieuwe Kia.

Guest fotograaf
Posted

Vandaag contact gehad met de dealer.

Levertijd van de door mij in november 2004 bestelde Sportage wordt weer later nu pas in april.

De dealer vertelde dat nu al de levertijd een jaar zou zijn.

De Sportage is nu al een grotere hit dan de Sorento.

Posted

Klopt. Ik ben vandaag op de AutoRAI geweest en ik heb gezien dat er enorm veel belangstelling is voor de Sportage.

Ik heb nog iemand gesproken van Kia m.b.t. de verkopen van de Sportage. Loopt weer behoorlijk uit de hand. Bij Kia Nederland weten ze niet waar dit weer heen gaat. Ze zijn behoorlijk afhankelijk wat Zuid-Korea aan Europa levert.

Juist met de Sorento gaat dit weer stukken beter, want er zijn extra Sorento's voor de Nederlandse markt.

• 2 weeks later...
Posted

Nou ik hoop voor de sportage rijders ,dat de levertijd niet zo uit de hand loopt als de sorento. ik heb 15 maanden op mijn sorento moeten wachten , terwijl er 4 maanden voor stond op het moment dat ik hem bestelde.

Grt Michel 463 :cry:

Posted

Hi,

ben ik weer! Ik heb vandaag mijn dealer gebeld over de Sportage Executive (2WD) die ik in januari heb besteld en hij had wat sombere berichten. April/mei kon ik vergeten zou eerder sept/okt worden of nog later. :cry:

Kia NL heeft geen idee waar dit heen gaat en mijn bestelde auto is nu eenmaal de meest gevraagd uitvoering. Het maakt niet uit of de auto al 'in bestelling' staat of niet, zekerheid heb je pas als het chassisnummer van de auto bekend is. De dealers en importeur doen hun best maar blijven afhankelijk van de Koreanen.... Dit wordt mijn inziens net zo' drama als bij de Sorento :evil:

Ik heb het volgende kunnen regelen met de dealer; ik heb mijn bestelling omgezet naar een Adventure (dus 4 WD) in dezelfde kleur. Dit betreft een november 2004 order die uiterlijk medio mei binnenkomt. Zodra mijn dealer hiervan bevestiging krijgt (via een chassisnummer) laat hij het me weten. Hij verwacht hierover op de korte termijn uitsluitsel te kunnen geven. Dit geef ik dan weer aan jullie door.

Echt blij wordt je er niet van, ben nu al overgegaan op het bestellen van een duurdere auto dan ik eerst had gepland.... Als mei/juni ook niet lukt hou ik er verder over op en annuleer ik mijn bestelling. Ik heb geen zin om een jaar te wachten op een auto, KIA of geen KIA....

Als een automerk een nieuw model introduceert is het hun zaak (eigenlijk verplichting!) hiervan voldoende auto's te leveren. Of hebben die Koreanen nog nooit van marktverkenning gehoord!!

Met vr. gr.

Marcus

Posted

Ik kan mij heel goed voorstellen, dat je de bestelling wilt annuleren , omdat het wachten zo lang duurt.

Heb ook 15 maanden moeten wachten op mijn sorento, het is het wachten waard.

Net zo als de sportage waar krijg je een gelijkwaardige auto voor dezelfde prijs.???

Dat is mijn ogen het wachten waard

Grt michel 463

Posted

Hoi Michel,

bedankt voor je reactie. Wat je zegt is waar: prijs/kwaliteitverhouding is zeer goed bij KIA. Ik wacht het nog ff een paar maandjes af...

Groet,

Marcus

Guest fotograaf
Posted

Wordt er mismoedig van.

Auto besteld in november 2004.

Nog steeds niets gehoord over de levertijd.

Vind inderdaad dat ze bij Kia Nederland iets verkeerts gedaan hebben.

In Belgie is die vlot leverbaar.

Posted

N.a.v. bovenstaande berichten over de levertijden van de Sportage heb ik maar even aan de dealer gevraagd hoe het zit. Mijn vraag was of de beoogde levering in de maand mei nog realistisch is.

Dit is het anwoord:

Zowel wij als de importeur gaan nog steeds uit van de op gegeven levertijd. Een bevestigde lever datum kunnen wij pas vast stellen als de auto op de boot staat.

Zodra de auto op de boot staat zullen wij de klant hierover informeren.

Vriendelijke groet,

Het is dus wachten op de boot! (lijkt sinterklaas wel)

Groet,

Arjen

Posted

Weet iemand wanneer de volgende boot uit Korea richting Nederland aankomt? Ik heb begrepen dat de volgende lading met Hyundai Tuscons op 10 maart wordt verwacht. Het zou prettig zijn te weten wanneer dit voor de Sportages is.

Hoeveel keer per jaar wordt er eigenlijk een boot met KIA's richting Nederland gestuurd? ZIjn dit vaste aantallen of ook mede afhankelijk van gevraagde orders? Als 1x per kwartaal er wat deze kant opkomt kan ik me voorstellen dat als je de boot mist..... (haha; ik heb in ieder geval mijn gevoel voor humor nog niet verloren...) het minimaal 3 maanden duurt voordat je bestelde auto er kan zijn....

Met vr. gr.

MvG

Posted

Ook ik heb mijn Kia Sportage executive satin silver in november besteld. Ten tijde van de aankoop vertelde mijn dealer dat de betreffende auto al in bestelling bij hem stond en dat daardoor de levertijd aanvaardbaar zou zijn .

De verwachte aflevering zou rond 01 februari gaan plaats vinden .Ik heb overigens nog specifiek gevraagd of KIA lering getrokken had uit de afleveringsdrama's rond de Sorento. De dealer verzekerde mij dat dat in ieder geval niet zou gebeuren , ook al omdat "mijn"auto al in bestelling stond. Hij was uiteraard wel zo handig om dit niet zwart op wit vast te leggen.

Verder totale radiostilte van de kant van de dealer . Ik heb inmiddels tweemaal contact met hem opgenomen (begin feb en begin maart) . Maar verder dan : "wij hebben ook geen idee"is hij nog niet gekomen. Ik heb ook niet echt de indruk dat er nu koortsachtig aan gewerkt wordt om de levering te bespoedigen , misschien ten onrechte maar het uitblijven van communicatie is met name verantwoordelijk voor een wat vreemd onderbuikgevoel. Misschien iets voor de KIA importeur om toch eens op cursus te gaan: "Hoe ga ik met mijn klanten om ".

Peter

Guest fotograaf
Posted

De Sportage is een dijk van een auto en de dealer kan ook niet veel meer, als dat niet het geval zou zijn bleef er weinig over van KIA.

Bij navraag bij de importeur krijg je als antwoord.

Wij weten niets, zodra die op de boot staat wel.

Informeer maar regelmatig bij uw dealer.

EINDE BERICHT.

Daar moet je het dan maar mee doen.

:evil:

• 3 weeks later...
Guest fotograaf
Posted

Vandaag belde mijn dealer mij op dat de door mij bestelde Sportage van november 2004 op de boot staat.

Levering medio mei.

Dat is pas een goed vooruitzicht.

Geen 1 april grap. :D

Posted

Dan valt het gelukkig dan toch nog mee. Kun je dadelijk in je nieuwe auto lekker rond toeren met het mooie weer. De laatste loodjes zijn het zwaarst.

Posted

Fotograaf ,

We zitten in hetzelfde schuitje want ook mijn Kia dealer belde mij vandaag dat mijn in november bestelde Sportage op transport is. Media mei is de verwachtte aflevering. :P