Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Levertijden Sportage

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet ook niet wat er van dit verhaal klopt. Wat de werkelijke reden van de late leveringen is weet ik ook niet maar wel weet ik dat anderen de auto later besteld hebben en eerder rijden.

Ik ben ook nog steeds aan het wachten op een auto die in december door mij besteld is. De dealer zei toen dat deze auto al voor productie gepland was en ik in april zou kunnen rijden omdat deze dus ook al aan de dealer zou zijn toegekend. Ik neem aan dat de betreffende auto al in december op de zgn allocatie lijst heeft gestaan.

MAAR IK WACHT NOG STEEDS :evil: .

Vraag me ook wel eens af als KIA op deze site kijkt en hoe ze in de toekomst met levertijden omgaan. Ik weet wel dat wanneer ik nu nog zou moeten kiezen en de verhalen van de sorento en sportage ken ik never nooit meer een KIA zou kiezen en ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Verder heb ik gezien de levering van andere auto's die later besteld zijn wel eens mijn twijfels aan de juiste toekenning van auto's, soms en ik denk dat dat geen vreemd gevoel is denk ik dat de dealer auto's toekend aan anderen zodat ze er toch maar weer een verkocht hebben en daarmee de benodigde omzet kunnen halen.

• Reacties 132
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Franky, dan toch maar kiezen voor de nieuwe vitara !! Ik vind het een prachtige auto en ik vind hem zeker niet onderdoen voor de sportage.

Hij kwam deze week er heel goed uit in de test tegenover de sportage 4wd (autoweek).

Het zou wel een prachtig signaal zijn naar KIA, als de annuleringen voor de sportage met bosjes binnen zouden komen.

Wellicht dat ze dan eindelijk open kaart gaan spelen en de waarheid boven tafel komt!

Ik denk dat veel wachtenden ook enigzins tevreden zouden kunnen zijn met een excuusbrief van KIA Nederland, maar zelfs dat is er niet bij..

De arrogantie overheerst.....

:roll::oops::cry:

Hans

Geplaatst

xHansx

Ik ben er mee bezig ben al in de showroom geweest en heb de folders al grondig bestudeerd. Ik kan alleen het besluit momenteel nog niet nemen want mijn vrouw is afgelopen maandag bevallen van een gezonde dochter (zelfs dat gaat sneller dan de levering van een KIA) en wil toch met haar een proefrit gaan maken omdat zij de meeste km in de auto zal gaan rijden.

Het prijsverschil heb ik er wel voor over al is het niet gering voor een wat luxere uitvoering, levering afhankelijk van de kleur en type is jan, feb of mrt maar dan wel gegarandeerd !!!!!

Inderdaad, als er nu eens een teken van berouw kwam vanuit de organisatie, liefst met een tegemoetkoming zou de pijn wel wat verzacht worden. De manier waarop ze nu met de klanten omgaan is niet om over naar huis te schrijven.

Frank

Geplaatst

Jawel,

Vandaag heeft de dealer mij gebeld met goed nieuws. Hij staat bij de dealer (onaangekondigd).

Laat hem nu toch maar leveren en schuif de andere opties maar weer aan de kant.

ondertekend:

toekomstig eigenaar KIA Sportage 2.0VVT executive grayish silver

Geplaatst
Als hij bij ons binnen het zelfde tijdsbestek komt na de geboorte van de baby als bij jullie het geval is geweest ......... dan teken ik ervoor .

ondertekend:

toekomstig eigenaar KIA Sportage 2.0VVT executive grayish silver

Dubbel gefeliciteerd vader.

Maak je ook nog wat foto's voor op het forum....Kia Sportage met dochter. :wink:

Frans

Geplaatst

Gefeliciteerd Franky,

Wachten is soms meer dan de moeite waard al is het nog zo moeilijk. Gelukkig dan toch de Kia, de eerste keuze. Krijg je er in ieder geval geen spijt van.

Geplaatst

Dit is volgens mij de juiste antwoord op de juiste tijd. Wij moeten nog even geduld hebben samen met Frans.

Franky, had jij niet gezegd dat jou bestelling pas in maart is opgenomen, terwijl jij in december besteld had ?? Misschien betekend dit wel dat er binnenkort ook goed nieuws voor ons is, omdat wij ook in maart besteld hebben....

Geplaatst

Nee dat komt niet van mij af.

Ik weet niet wanneer de bestelling daadwerkelijk is doorgevoerd, ik heb in december besteld, de auto zou al een productie plaats hebben en in april geleverd worden. Uiteindelijk wordt dit dus november want ik neem hem wel nog dit jaar af.

Franky

Geplaatst

Misschien komt het toch nog goed dit jaar (voor allen). Maandag kreeg ik bericht van mijn dealer dat de door mij in maart bestelde Sportage (4WD/S4) op 20 dec. bij hem verwacht wordt. Deze auto stond sinds dec. 2004 in backorder.

Toegezegd is dat hij er vervolgens alles aan zal doen om de wagen voor de kerst winterhard te maken (motorkachel e.d.) zodat ik direct nade kerst naar Finland af kan reizen.

Dus met een beetje geluk kunnen jullie in januari foto's verwachten van onze Kia in en onder de sneeuw.

Geplaatst

De opmerking over bestelling in december 2004 en allocatie op de lijst van maart 2005 kwam van mij. Omdat er door KIA Nederland niet gereageerd werd op mijn brieven en e-mails heb ik afgelopen maandag een brief aan de directie gericht.

:) En jawel, vrijdagmiddag werd ik (in de auto) gebeld door de regiomanager. Door omstandigheden niet uitgebreid kunnen praten, maandag hebben we weer contact. Benieuwd of er ook goed nieuws is.

:cool: Ik denk dat KIA er niet van wakker ligt als wij orders annuleren. Er zijn liefhebbers zat. De aan ons gegeven prijsgarantie vervalt dan uiteraard en het kan dan zijn dat een koper die zich volgende week meldt in 'mijn' auto gaat rijden. Leuk voor de koper maar akelig gevoel voor mij.....

:D Gefeliciteerd aanstaande bezitters, veel plezier.

Met groet,

Berry Bakker

Geplaatst

:( Vandaag dus gesproken met de regiomanager van KIA Nederland.

Niks nieuws onder de zon, mijn bestelling is inderdaad geplaatst op allocatie van maart 2004. Hoe dit heeft kunnen gebeuren is voor KIA Nederland niet duidelijk, maar ligt hoogstwaarschijnlijk aan de communicatie tussen mijn subdealer en zijn hoofddealer. Levering aldus naar verwachting in maart of april 2006. Vreemd is en blijft dat een koper 14 dagen voor mij (medio december 2004, exact dezelfde auto) de auto krijgt van de boot eind november.

:cry: KIA Nederland wil en zal niets doen aan tegemoetkoming of speciale acties richting kopers.

:cry: De dealer is de aangewezen persoon voor individuele tegemoetkoming, onderhoud huidige auto etc. en niet KIA Nederland.

:evil: Mocht ik (en anderen) als koper zich hier niet in kunnen vinden dan rest er maar ??n ding en dat is........ HET ANNULEREN VAN DE ORDER !

Tot zo ver,

Berry Bakker

Geplaatst

Twee weken geleden gebeld naar de dealer, eigenlijk om te zeggen dat ik het beu was en de Sportage (Executive Grayish Silver) niet meer hoefde, maar tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat onze Sportage op 27 november in Nederland aan zou komen en zo'n 10 dagen later geleverd zou worden. Afgelopen zaterdag (19 november) werd ik gebeld door de dealer dat mijn auto al was aangekomen en dat ze alleen nog op het kenteken moeten wachten en daarna de aanpassingen (trekhaak, radio) uit moeten voeren en dan kan ik over mijn auto beschikken.

Vreemd is wel dat een boot die op 27 november gepland was al voor 19 november aankomt, maar ik ben nu wel blij :D dat ik over een goede week in de Sportage kan rijden.

Ik ga niet wachten met het kenteken op mijn naam te zetten, want ik wacht al lang genoeg.

Geplaatst

:D Ook bij mij gebeurt er iets vreemds, maar tegelijkertijd plezierig. ??n dag nadat ik gesproken had met de regiomanager wordt ik gebeld dat mijn auto in december geleverd kan gaan worden. Staat ook op de boot van eind november.

De aap kwam pas later uit de mouw; deze is nu voor mij omdat er meerdere annuleringen zijn binnengekomen bij KIA.

:P

Ik zet de sportage wel op kenteken in januari, eerst nog met de 'oude' op wintersport. Bovendien zit er ook een levertijd van 8 ? 9 weken op de LPG-G3 installatie.

Met groet,

Berry Bakker

Geplaatst

Het begint er op te lijken dat alle schijn weg is dat hoe harder je roept dat je gaat proefrijden met een ander merk en of gaat annuleren dat je als eerste aan de beurt bent.

Bij de dealer sprak ik zaterdag een verkoper die aan een stuk door praatte maar weinig antwoord gaf op mijn vragen.

Allemaal over het algemeen....

Ik begrijp heus wel dat de dealers er zelf niets aan kunnen doen.

Hij wist echter niet eens wanneer de volgende boot aankwam en dan bedoel ik na die van eind november.

Waarschijnlijk weet de eigenaar of Kia Ned dat wel.

Wat ik ook vreemd vond is dat deze man de merken vergeleek van VW en Seat met Hyundi en Kia.

Hyundi een A- merk en Kia was een B-merk.

Na mijn opmerking dat VW wel even wat hoger in aanzien staat als Seat bleef hij toch bij die bewering.

Ben ik niet blij mee en volgens mij Kia ook niet.

Misschien moet ik ook maar eens mijn licht op gaan steken Honda, Sangyoung, Hyundi of whatever.

Geplaatst

Het begint er op te lijken dat alle schijn weg is dat hoe harder je roept dat je gaat proefrijden met een ander merk en of gaat annuleren dat je als eerste aan de beurt bent.

Misschien moet ik ook maar eens mijn licht op gaan steken bij Honda, Sangyoung, Hyundi, Mitsubishi of whatever :wink:

Geplaatst

Het kan aan mij liggen, maar ik snap de discussie hierboven niet zo goed. Ik heb destijds ruim 7 maanden op mijn Sorento gewacht en dat wist ik. Als een bepaald merk en type erg populair wordt, heeft dit consequenties voor de levertijd. Kia - maar ook welk ander merk - bedient immers niet alleen Nederland, maar de hele wereld.

Het verhaal veranderd als de dealer verwachtingen schept die niet waar gemaakt kunnen worden. Mijn dealer is er in ieder geval altijd eerlijk in geweest; dus heb ik er in mijn planning rekening mee gehouden.

Het annuleren van je order en overstappen naar een ander merk vind ik persoonlijk gezien een beetje slap, en ook een typisch Nederlandse reactie... "Ben het niet eens met de huidige politiek, dus stem ik maar rechts".

Ga er, gezien de buitengewoon positieve reacties in de pers, maar van uit dat de levertijden op de nieuwe Grand Vitara n?t zo snel zullen gaan oplopen als destijds voor de Sorento en nu dus ook voor de Sportage / Tuscan. Moet overigens toegeven, dat ik de nieuwe Grand Vitara er overigens heel geslaagd vind uitzien. M?t een lekkere 185 PK V6 diesel!

Er zijn merken die levertijden hebben proberen op te lossen door de productie op te schroeven. In bijna alle gevallen resulteerde dit in producten die iedere redelijke kwaliteitseis niet konden waarborgen.

Dus, vooral in de autowereld, geld als geen ander: Al het goede komt langzaam. Of, in het Engels: "All good things come to those who wait".

Dealers die je, als klant, lekker maken met foute aanname's voor wat betreft levertijden verdienen een dikke tik over de vinger. En een klacht naar de importeur!

CU

Geplaatst

Zo eenvoudig ligt het ook weer niet 'Two Plugs'. VW of Mercedes zijn geloof me populairdere merken dan Kia en toch kunnen ze binnen x aantal weken leveren. Ook een merk als Toyota en mazda kunnen in een paar maanden leveren maximaal.

Als kia groot wil spelen moeten ze gewoon aan de vraag kunnen voldoen. Anders zullen ze altijd blijven waar ze nu zijn, ongeacht hoe 'cheap' ze ook zijn.

Nou hoorde ik afgelopen week dat kia in Tsjechie een fabriek gaat bouwen, die in 2007 moet beginnen met productie. Misschien dat we dan ons auto krijgen :):)

Heb gisteren trouwens een brief van de leasemaatschappij ontvangen en de leveren is uitgesteld tot ongevoor 15 februari. Als ik midden januarie niks hoor, dan ga ik of voor een Tucson of voor Mazda 5. Wat mij betreft heeft Kia dan voor mij zijn kansen verspeeld...

Geplaatst
Zo eenvoudig ligt het ook weer niet 'Two Plugs'. VW of Mercedes zijn geloof me populairdere merken dan Kia en toch kunnen ze binnen x aantal weken leveren. Ook een merk als Toyota en mazda kunnen in een paar maanden leveren maximaal.

Ik betwijfel of Mercedes en VW populairder zijn, wereldwijd gezien dan. Bovendien heb je het over een merk, ik heb het over het type. Een Carens of een Picanto haal je bij je Kia dealer als een broodje bij de bakker, een Sportage dus niet. Inderdaad een kwestie van vraag-; en aanbod.

Ik durf zonder meer te beweren dat de Sorento populairder is als een Mercedes ML of een VW Touareg. Bovendien kan ik me nog de discussie rond de renault Twingo helder voor de geest halen; direct na introductie liep de levertijd op tot ruim 14 maanden. Eenzelfde verhaal bij de introductie van de Volvo 850, en de (vorige) Ford Focus. Ook toch niet de minste spelers op de automarkt...

Bovendien kan het nog altijd erger. Bestel je nu een nieuwe Morgan, heb je 'm met een beetje geluk over 5 jaar...

Niet dat ik de handelswijze van Kia wil goedpraten - het merk moet gewoon eerlijk open kaart spelen naar haar klanten - maar het probleem van de lange levertijden is zeker niet alleen 'des' Kia.

• 2 weken later...
Geplaatst

:lol: Wij hebben vanmiddag bericht van de dealer gehad dat onze 4WD S4 adventure 24 december aankomt in Rotterdam. Dit is goed nieuws voor ons, daarom ben ik benieuwd of er nog meer mensen dit bericht gekregen hebben?

De dealer verwacht hem eind Januari te kunnen leveren met trekhaak ,navigatie en afstands controle.

(in blijde verwachting) Jeerke

Geplaatst

Ik heb hem niet gekocht in Rotterdam maar daar komt de boot aan, en van daaruit wordt hij netjes bij mijn dealer in Venlo afgeleverd. Je krijgt namelijk alleen te horen wanneer de boot in de haven van Rotterdam aankomt maar niet wanneer hij naar de dealer wordt gebracht.

(in blijde verwachting) Jeerke

Geplaatst

Ik heb net met de leasemaatschappij gebeld. Hij vertelde me dat hij van de dealer had gehoord dat mijn bestelde auto niet op de boot van december staat, maar dat ik de derde wachtende ben.

Dus voor mij zijn nog drie personen die op hun kia sportage wachten. Het is mij alleen niet duidelijk of dit betekent dat mijn sportage bij de volgende bestelling erbij zit in januari. Kan iemand daar meer over vertellen ??

Watchende vanaf maart op een kia sportage 2wd executive (benzine) cherry black

Geplaatst

Ik zit bij de telefoon en wacht

Wellicht weer op een nieuwe boot met vracht

de vorige vracht was een oude man met staf

op dat schip stond echter geen Kia vlag

het heerlijke Kia dagje is niet gekomen dit jaar

hopen dan maar weer op het vroege voorjaar

voor al dat wachten geeft Pietkiaimporteur

wellicht een mooi acessoir kado voor al die mineur :lol:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...