simsek04 Geplaatst 6 December, 2005 Geplaatst 6 December, 2005 Leuk frans, toch wel goed van je dat je kan blijven lachen, maar ik vermoed dat sint of de kerstman geen accesoire kado gaat geven. Vanwege de vraag naar kia kunnen ze wel arogant genoeg doen.... Zijn er andere mensen die een sportage bij dealer Nooteboom besteld hebben ?? Quote
Gast frankenmaaike Geplaatst 11 December, 2005 Geplaatst 11 December, 2005 Ik heb net met de leasemaatschappij gebeld. Hij vertelde me dat hij van de dealer had gehoord dat mijn bestelde auto niet op de boot van december staat, maar dat ik de derde wachtende ben.Dus voor mij zijn nog drie personen die op hun kia sportage wachten. Het is mij alleen niet duidelijk of dit betekent dat mijn sportage bij de volgende bestelling erbij zit in januari. Kan iemand daar meer over vertellen ?? Watchende vanaf maart op een kia sportage 2wd executive (benzine) cherry black Reactie: Ik heb dezelfde uitvoering en kleur besteld in Januari 2005. Echter tot nog toe er niet in mogen rijden. Ook staat hij nog steeds niet op de boot. Ik ga er van uit dat ik pas in maart/april erin kan rijden. Quote
simsek04 Geplaatst 12 December, 2005 Geplaatst 12 December, 2005 @frankenmaaike : Heb jij ook bij Nootenboom besteld ?? Als het echt maart april wordt, dan zit jij op een wachttijd van 14, 15 maanden. Er zijn genoeg mensen (op dit forum) die 6, 7, 8 maanden gewacht hebben alleen 15 maanden is toch wel de hoogtepunt (of dieptepunt) heb ik het idee. Wat veroorzaakt deze verschillen eigenlijk?? Heeft dit iets met het aantal bestelde sportages bij een specifieke dealer te maken ?? Quote
Gast frankenmaaike Geplaatst 12 December, 2005 Geplaatst 12 December, 2005 [quote="simsek04 Nee, ik heb besteld in Oss bij plaatselijke (hoofd)dealer. Ik heb al enkele malen contact gehad met de dealer en met Kia Nederland hierover. Zoals je begrijpt tot nog toe elke keer onbevredigende antwoorden. Wat mij opvalt is dat anderen in februari dezelfde model/kleur (Sportage 2Wd Executive Cherry Black) besteld hebben en sommige deze "al" in oktober mochten ontvangen. Aangezien de auto nog geen chassisnr. heeft kan ik daarom er weer 2 maanden bijtellen aangezien het chassisnr. al bij fabricage erop wordt gezet en de boot enkele weken onderweg is en in NL ook nog een week of wat de tijd nodig heeft. Gezien de komende feestdagen zal dat snel 2.5 maanden worden. Maart wordt het dus in ieder geval. Overigens heb ik van Kia Nederland begrepen dat er ong. 2400 Sportages in backorder staan waarvan 1500 de 2WD executive uitvoering. Je kan het al raden: de kleuren cherry black en gray silver zijn de populairste daarvan. Mijn order omzetten in een 2.7 V6 was binnen 2 weken te regelen/leveren omdat deze via een FIFO systeem geleverd kunnen worden (en omdat ik al sinds januari op de lijst sta ben ik neem ik aan ??n van de eersten). Maar deze wil ik niet. Kia (met nadruk Kia) gaf aan dat de sportages op order worden behandeld en niet op dealer. Ik heb hierover vraagtekens. Kortom, erg teleurstellend. Wat mij met name stoort is het feit dat Kia al de "Sorento-ervaring" heeft gehad, wel in staat is een succes nummer te maken, maar niet in staat is deze op redelijke termijn ook daadwerkelijk te leveren. Een bedrijf van dergelijke omvang moet toch in staat zijn een goede inschatting van de markt te maken en daarop zijn productieproces op aan te passen. Onzin van haperende toeleveranties gaan er bij mij wat moeizaam in. Quote
Flyber Geplaatst 12 December, 2005 Geplaatst 12 December, 2005 Mijn auto wordt nu geleverd in 3e week van januari. Ik was nog niet aan de beurt, maar door annulering (dank!) wordt deze voor mij. Van KIA Nederland begreep ik dat ik anders pas in april (mogelijk) de auto had gehad . Aldus een ruim jaar gewacht en dit had inderdaad 14 ? 15 maanden kunnen worden. Wel heb ik met grote regelmaat met ?n de dealer ?n KIA Nederland gesproken, gemailed en gefaxd. Of dit geholpen heeft weet ik niet (de regiomanager van KIA zegt uiteraard van wel), maar van mijn 'gezeur' zijn ze nu wel af. Moeten ze maar doen wat ze beloven en niet beloven wat ze misschien gaan doen. Belofte's zijn niks waard bij KIA en de dealer wijst naar de importeur en andersom. Het zal toch wel een tijdje duren voordat ik dit 'servicegevoel' van KIA kwijt ben. Met groet, Berry Bakker Quote
HD47 Geplaatst 12 December, 2005 Geplaatst 12 December, 2005 Vandaag goed nieuws; de door mij in februari bestelde Sportage (2 ltr/4WD) staat bij de dealer en wordt nu klaar gemaakt om met kerst de winter in Finland te kunnen trotseren. Zaterdag kan ik hem ophalen. Voor mij was dat niet geheel een verrassing omdat ik er inmiddels achter ben gekomen welk agentschap de vracht voor KIA in de Rotterdamse haven afhandelt. Zo kon ik ruim van tevoren zien dat de boot eerder aan zou komen dan 8 december (wat de planning was) en dat zij inderdaad op 3 december in de Brittanni?haven was aangekomen. Voor de wachtende onderons die ook ??n en ander willen volgen als ze het bericht gekregen hebben dat hun auto op de boot staat: het vaarschema met de vertrek datums en tijden van RoRo-schepen (aankomst ca. 12 uur voor vertrek) kan je vinden op site van het agentschap van rederij Eukor in Rotterdam: http://www.nmt-roro.com/ met de link naar Middle & Far East sailing schedule Deze informatie staat ook op site: http://www.eukor21.com/homepage/manage/vessel_schedule.jsp. De gevraagde havencode is RDM. Op deze site staan alle RoRo-schepen van rederij Eukor die Rotterdam aandoen. Ik weet echter niet of die allemaal KIA?s vervoeren. Om te zien of de boot daawerkelijk binnen 1 ? 2 dagen verwacht wordt en of deze afgemeerd is in de haven (altijd Brittanni?haven) kan je de site van het havenbedrijf raadplegen: http://www.portofrotterdam.com/Shipinfo/NL/index.asp Quote
Bert van der Molen Geplaatst 21 December, 2005 Geplaatst 21 December, 2005 Fijn dat jullie jullie auto krijgen. Op 9 april j.l. hebben wij een 2-wiel aangedreven benzine-versie in de kleur Black Cherry besteld. De afgesproken leverdatum was 2 januari 2006 en zouden wij de Renault Scenic 1.6 RXE rond 15 september inleveren.Ik kon dan wel een auto huren , maar dat heb ik niet gedaan omdat wij binnen ons bedrijf een 15 jaar oude gedeukte en roestige Renault 19 hebben.Nu het zo rustig in de verkoop is ( ik verkoop zonweringen ) kan ik die auto wel gebruiken , maar erg representatief voor ons bedrijf is die niet. Bij navraag omtrent de levertijd van de Sportage kregen wij te horen dat deze auto niet op tijd in Nederland zou zijn , sterker , deze auto was nog niet eens geproduceerd ( ca. 1 december was dat ). Nu heb ik al 3 keer een email naar Kia gestuurd , omdat de nood nu groter wordt ; de Renault 19 is duidelijk geen langere ritten (meer) gewent , en begint aardig olie te lekken. De grond onder onze carport ziet er niet meer uit. Maar van Kia krijg ik alleen een standaardbriefje waarin staat dat ze mijn brief zo spoedig mogelijk zullen beantwoorden.Niet dus! Als ik zo met mijn klanten om zou gaan , dan zouden we nooit het 53-jarig bestaan kunnen vieren. Quote
Bert van der Molen Geplaatst 21 December, 2005 Geplaatst 21 December, 2005 1 opmerking was ik nog vergeten.In tegenstelling tot onze dealer heb ik in ieder geval 3 autohandelaren/dealers gevonden die Sportages uit voorraad leveren , zoals : fa. Tonnie Keijzers , Autdoor SUV en Auto Vaessen b.v..Onbegrijpelijk! Quote
Tazteam Geplaatst 21 December, 2005 Geplaatst 21 December, 2005 Ook onze dealer levert diverse modellen Sportage direct uit voorraad. Maar Breda is wel erg uit de richting...................... Sterkte met het wachten Philip Quote
HD47 Geplaatst 21 December, 2005 Geplaatst 21 December, 2005 1 opmerking was ik nog vergeten.In tegenstelling tot onze dealer heb ik in ieder geval 3 autohandelaren/dealers gevonden die Sportages uit voorraad leveren , zoals : fa. Tonnie Keijzers , Autdoor SUV en Auto Vaessen b.v..Onbegrijpelijk! Is inderdaad niet te volgen. Ook in Zoetermeer staan Sportages op een eigenaar te wachten. Ik hoop voor jou dat het niet te lang duurt; maar het is voor ons wel het wachten waard geweest. We zien al uit naar de rit naar Finland. Natuurlijk in de eerste plaats om onze zoon weereens te zien maar een eerste lange rit is natuurlijk ook heel speciaal. Quote
Lemstraal Geplaatst 22 December, 2005 Geplaatst 22 December, 2005 Hij Komt. Vandaag bericht gehad van de dealer, en de auto staat op de boot !! Aankomst in week 3, en hij kan m dan binnen een paar dagen afleveren... Heeft dan wel ff geduurd. Begin februari een proefrit gemaakt en besteld via de leasemaatschappij. Is bijna een jaar Prettige dagen allemaal.. Quote
Frans Geplaatst 23 December, 2005 Geplaatst 23 December, 2005 Vanmorgen gebeld door de dealer. Hij staat op de boot en hij verwacht dat hij het weekend van 28 januari bij hem aankomt. Dus half februari afleveren ongeveer. ?en jaar na bestelling ! De Brodithouder en clip heb ik al in huis. De radio nog even bestellen en wordt thuisbezorgd. Nog wel even de dealer bellen dat hij straks een verhoogde armsteun heeft liggen voor mij. Ik vind het niet leuk als hij er later ingezet moet worden. Over 7 weekjes staat hij bij mij in de garage. Quote
simsek04 Geplaatst 23 December, 2005 Geplaatst 23 December, 2005 Vanochtend een mailtje gekregen van deze dealer en ja hoor, hij is gebouwd en wordt eind januari bij de dealer verwacht. Besteld in maart 2005 2.0 2WD Sportage kleur Black Cherry. Nou is dat nog eens goed nieuws... Quote
Tazteam Geplaatst 23 December, 2005 Geplaatst 23 December, 2005 Voor iedereen die nu duidelijkheid heeft wanneer zijn/haar auto geleverd gaat: Proficiat. Nu je weet dat de auto onderweg is, kan de tijd niet snel genoeg gaan. Maar wees gerust.....................hij komt eraan!!! Philip Quote
AJ Mol Geplaatst 23 December, 2005 Geplaatst 23 December, 2005 Gefeliciteerd weer voor degene die hem binnenkort verwachten. Veel veilige kilometers en mogelijk ook 4x4 kilometers. Natuurlijk wel bij de club. Quote
simsek04 Geplaatst 9 Januari, 2006 Geplaatst 9 Januari, 2006 Weet nou iemand wanneer de boot van januarie in nederland aankomt. Ik heb daar zelf geen informatie over Quote
Lemstraal Geplaatst 9 Januari, 2006 Geplaatst 9 Januari, 2006 Weet nou iemand wanneer de boot van januarie in nederland aankomt. Ik heb daar zelf geen informatie over Kijk maar op http://www.nmt-roro.com/ en vervolgens "Middle & Far East sailing schedule". Haven van Rotterdam Deze maand dus vier boten. eentje al gelost, eentje morgen verwacht, en de andere de 18e en de 24e van de maand.. Let wel op. Deze lijst wijzigt wel op zijn tijd. Kijk maar naar het bericht van HD 47 van 12 december . Succes met wachten Grtz Ren Quote
HD47 Geplaatst 10 Januari, 2006 Geplaatst 10 Januari, 2006 Juist terug uit Finland, voor de wachtende onder u; geduld loont. Vlak voor kerst heeft onze dealer er alles aan gedaan om onze Sportage (2.0/4WD) winterhard te maken en met een prima resultaat. Onze trip in Finland is dan ook probleemloos verlopen en de auto voldeed volledig aan onze (hoge) verwachtingen. Sneeuw, kou en gladheid waren geen enkel probleem. De Sportage hield keurig koers en de motor starte elke morgen in ??n keer. Dit dankzij de motorvoorverwarming die prima functioneerde. http://www.kiaclub.nl/forum/album_thumbnail.php?pic_id=790 Quote
Gast frankenmaaike Geplaatst 16 Januari, 2006 Geplaatst 16 Januari, 2006 Eindelijk is het dan zover: De sportage 2wd executive (zwart) staat op de boot en zou eind januari aan dienen te komen in ons koude landje, een paar weekjes later zal ik er dan mijn eerste km in rijden. Dat is dus ruim 13 maanden wachten geweest. Vol verwachting klopt mijn hartje. Quote
Ancher Geplaatst 17 Januari, 2006 Geplaatst 17 Januari, 2006 Wij hadden een 2WD besteld in september waarbij de dealer aangaf dat hij gewoon in januari geleverd kon worden. Toen de handtekening was gezet bleek dat toch ineens een probleem en waren er 25 wachtende voor mij (met een levering van 3 a 4 auto's per maand). Na regelmatig bezoek bleek hij ook een 4WD beschikbaar te hebben die hij snel binnenkreeg en direct leverbaar was. Met een kleine bijbetaling hebben wij toen geswitched en rijden nu als tevreden rijders rond...... Hoewel ik wel een vervelende nasmaak heb over mijn dealer, jammer.... Quote
Bert van der Molen Geplaatst 25 Januari, 2006 Geplaatst 25 Januari, 2006 Wunebbum!!!! Bijna dan. Onze Sortage staat nu bij de dealer , moet eerst nog voorzien worden van een scootervanger(ook wel bull-bar genoemd) , trekhaak , allesdrager , verchroomde handgrepen op portieren en achterklep , deels verchroomde buitenspiegels en als kers op de taart : 2-kleurig lederen interieur zwarte randen en donkergrijze middendelen en portierbekleding. Dus al met al moet ik nog een kleine twee weken geduld hebben. Zal moeilijk zijn , maar ja :"moet maar". Quote
Voss Geplaatst 25 Januari, 2006 Geplaatst 25 Januari, 2006 Gefeliciteerd, Het lange wachten zal beloond worden. Wel ff een paar foto's plaatsen van je nieuwe bolide he. Ben wel benieuwd naar de spiegelkappen,handgrepen,en naar de bekleding. Het zullen twee lange weken voor je worden. Quote
Bert van der Molen Geplaatst 25 Januari, 2006 Geplaatst 25 Januari, 2006 1) Dank je wel meneer Voss. 2) Hoop ik. 3) Zal ik doen. 4) Zeker weten. Quote
simsek04 Geplaatst 26 Januari, 2006 Geplaatst 26 Januari, 2006 Ja hoor, eind van volgende week mag ik hem ook ophalen. Na bijna 11 maanden is het dan eindelijk zover..... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.