MvG Geplaatst 17 April, 2005 Topic Starter Geplaatst 17 April, 2005 Wat vinden jullie van deze reactie!!! Via het autoweek forum... MVG, Ik ben een heeeeeeleboel ervaringen en nieuws rijker!!!! Zo ben ik bij andere dealers geweest waar mij in ??n uurtje meer is verteld dan de afgelopen maanden bij "mijn" dealer. Zo ben ik er nu o.a. achtergekomen dat het 5e(reserve) wiel ook een sportvelg + band is! Tevens is mij verteld dat Kia Nederland het vanaf deze maand anders zal aanpakken met de Sportage dan dat ze de afgelopen maanden hebben gedaan. (ook anders dan met de Sorento) Een goede dealer zal je nu vertellen dat hij er ongeveer 8 in totaal, voor het resterende jaar, in bestelling heeft staan!. Deze +/- 8 Sportage's mag hij dus in 2005 verkopen! Zo zal per dealer er dus ongeveer 1 per maand ,tot aan het einde van 't jaar, over de toonbank gaan! Bij de Sorento, en de eerste maanden met de Sportage, werd er maar klakkeloos besteld en verkocht door de dealers terwijl Korea de productie helemaal niet aan kon/kan! Kortom, tegen beter weten in, toch gewoon verkopen! Je kunt dus de pech hebben dat er wegens te veel bestelde auto's dit jaar er helemaal geen auto voor je bijzit! Ja, ik ben inderdaad nu in het bezit van een HUUR auto aangezien "mijn" auto er nog niet is! De dealer voelt zich totaal niet verantwoordelijk voor het feit dat zij mij verkeerd hebben ingelicht en toezeggingen hebben gedaan. Verder zal ik je maar mijn ervaringen besparen, om "mijn dealer" niet in diskrediet te brengen! groet, Quote
LiuWei Geplaatst 18 April, 2005 Geplaatst 18 April, 2005 Mijn dealer zegt dat deze 8 autos per 3 maand krijgt. Besteld half december. Komt mei/juni wellicht misschien. Eukor car carrier inc die autos vervoerd voor KIA heeft mei vorig jaar een boot met autos verloren. Hopelijk is dit eenmaal. Quote
MvG Geplaatst 18 April, 2005 Topic Starter Geplaatst 18 April, 2005 HOERA!! Hij is er!! Hahahaha!! Yes, mijn auto is vandaag bij mijn dealer binnengekomen en volgende week kan ik hem komen ophalen! Na alle berichten van de laatste tijd was ik al behoorlijk ongerust aan het worden maar dat hoeft dus niet meer. De auto is binnen en volgende week rij ik er dus al mee rond. Ik wist geeneens dat de auto op de boot stond. Ik belde vandaag mijn dealer op in de verwachting dat die wel niet op de boot zou staan en dat het sowieso juni/juli/aug zou worden maar hij had dus goed nieuws voor me. Eind januari besteld en eind april geleverd, 3 maanden en dat valt achteraf ontzettend mee!!!!! Ben zeer in mijn nopjes met mijn dealer Kan niet afwachten er eens lekker een eind mee te gaan rijden. Nu alleen nog een cursus terreinrijden... haha! Groet van een (zeer toekomstige) blije Sportage rijder Quote
AJ Mol Geplaatst 18 April, 2005 Geplaatst 18 April, 2005 Beste Marcus, Gefeliciteerd met dit goede nieuws. Je ziet het, het kan mee vallen. Wat betreft de cursus, deze wordt door ons maar ??n keer per jaar georganiseerd. Je kan natuurlijk altijd zo'n cursus volgen, maar dan is het wat duurder. In ieder gevel veel rijplezier dadelijk met je nieuwe Sportage. Quote
Frans Geplaatst 20 April, 2005 Geplaatst 20 April, 2005 Hallo Kia fans, Ook ik heb een Sportage 2.0 CVVT Executive besteld. Op 19 februari....levertijd vermoedlijk oktober 2005 staat op de koopovereenkomst. Gewoon met de Joice naar Frankrijk dit jaar Volg dit forum intussen. Frans Quote
AJ Mol Geplaatst 20 April, 2005 Geplaatst 20 April, 2005 Frans, Welkom op het forum. Zo uitgerekend duurt dan de wachttijd 8 a 9 maanden. Is toch weer langer dan hiervoor genoemd is. Blijkbaar dan toch te maken met de verkopen per dealer. Toch staan er Sportage's bij J. v.d. Sluis in Spijkenisse die zo uit voorraad leverbaar zijn. Zo staat er de 2.7 V6 Adventure Automaat (blauw), de Comfort (zilver) en een Adventure Automaat (grijs). Misschien toch noog even rondkijken voor degene die er nog een moeten bestellen. Misschien al lid worden Frans. Kun je in september ons Event vast mee maken en kun je vast kennis maken met de andere Kia rijders. Quote
Ote Geplaatst 27 April, 2005 Geplaatst 27 April, 2005 Heb op 22 januari een Sportage Executive besteld die al in de kleur die wij wilden (Grayish Silver) in bestelling stond voor de dealer. Vermoedelijke levering in Maart. Helaas tot op heden nog geen enkel teken van leven. Heb vandaag wel de dealer een ingebrekestelling gestuurd: mocht de dealer niet binnen drie weken leveren dan kan ik zonder rechterlijke tussenkomst de order annuleren (BOVAG voorwaarden). Voorlopig wil ik dat niet want ik vind het een prima auto, maar ik wil nog wel in juli met de auto op kampeervakantie maar dan moet ik wel een auto hebben. Quote
Gast fotograaf Geplaatst 3 Mei, 2005 Geplaatst 3 Mei, 2005 Afgelopen maandag gebeld met mijn dealer. De in november bestelde sportage is nog niet aangekomen met de boot. Peter51 heb jij al iets gehoord. Groet, Rob Quote
Gast fotograaf Geplaatst 4 Mei, 2005 Geplaatst 4 Mei, 2005 Dealer heeft mij zojuist gebeld. Auto is binnen, volgende week wordt die afgeleverd. Wordt vervolgd. Quote
peter51 Geplaatst 4 Mei, 2005 Geplaatst 4 Mei, 2005 Fotograaf ik heb nog niets gehoord van mijn dealer ! vr. groet Peter Quote
Gast fotograaf Geplaatst 10 Mei, 2005 Geplaatst 10 Mei, 2005 Vandaag de nieuwe Sportage bij de dealer opgehaald. November 2004 besteld een hele tijd, maar het was het wachten zeker waard. Wat een auto, dat rijdt als een koning. Morgen gaat die naar de spuiter om de bumpers in de kleur te spuiten. Zodra ik de auto retour heb zal ik enkele foto's nemen. Quote
Frans Geplaatst 11 Mei, 2005 Geplaatst 11 Mei, 2005 Ik zou nu ook even wat foto's maken. Kun je daarna zien hoe die verandert is. Frans Quote
franky Geplaatst 18 Mei, 2005 Geplaatst 18 Mei, 2005 Ik heb mijn Kia in December besteld. Deze zou in April geleverd worden. Er zijn mensen die in dezelfde situatie verkeren en die de Kia zelfs bij dezelfde dealer besteld hebben, deze krijgen hem deze maand geleverd. Ik krijg hem in ieder geval niet meer deze maand heb ik begrepen maar hoop dat mijn Kia bij de volgende zending zit. Weet iemand wanneer deze (boot) aan komt ? Komen ze trouwens wel allemaal in de nederlandse havens binnen ? Ik zie de Kia's ook wel eens op een trailer uit duitsland nederland binnen komen. Franky Quote
Arjen Geplaatst 26 Mei, 2005 Geplaatst 26 Mei, 2005 Aangezien ik mijn Sportage niet meer in Mei hoef te verwachten maar eerder juli of zelf augustus heb ik een vraag over de afgesproken inruilwaarde van mijn huidige auto. Weet iemand wat daar de "regels" voor zijn. Blijft de afgesproken inruilwaarde staan tot de nieuwe auto er is of is deze gekoppeld aan de beoogde levertijd (en wordt bij een latere levering steeds minder)? Ik hoor het wel. Groet, Arjen Quote
MvG Geplaatst 27 Mei, 2005 Topic Starter Geplaatst 27 Mei, 2005 Ligt aan de afspraak die je met de dealer hebt gemaakt en hoe je dit in de koopovereenkomst hebt vastgelegd. Anders wordt bij late levering je inruilwaarde gewoon minder, vrees ik. Quote
xHansx Geplaatst 27 Mei, 2005 Geplaatst 27 Mei, 2005 Gelet op de huidige levertijden van de sportage heb ik met de dealer afgesproken dat hij een afschrijving van 150 euro per maand hanteert. (op een ford mondeo uit 2001) Quote
Doktor Geplaatst 31 Mei, 2005 Geplaatst 31 Mei, 2005 Ik heb een Kia Sportage besteld in december 2005. Levertijd is mei 2005. Over 1 uur en 30 minuten is mei 2005 voorbij.Ik laat nog wel weten wanneer mijn auto afgeleverd wordt. groeten doktor Quote
LiuWei Geplaatst 1 Juni, 2005 Geplaatst 1 Juni, 2005 Ook ik heb hem besteld half december. Zou in maart geleverd worden was zo de verwachting. Nog maar eens gebeld en men weet het echt niet. Twee anderen in december besteld en stonden op de boot. twee van november wachten nog. Ik zie dat de Hyundai Tuscon de productie verhoogd. Als de kia uit dezelfde fabriek komt zou dit dan gevolgen voor ons wachtenden kunnen hebben? Quote
Administrators Jheroen Geplaatst 3 Juni, 2005 Administrators Geplaatst 3 Juni, 2005 Nu het was een vreemd verhaal allemaal; vanochtend na het werk 'even' naar de Kia dealer in Amersfoort om een folder te halen van de Sportage. Wat gebeurt er, de verkoper daar begint een gesprekje en wij vertellen wat we ongeveer willen en waar we naar aan het kijken zijn. Eigenlijk was het meer een kijkje nemen van wat er misschien zou kunnen. Na wat heen en weer praten eens gekeken naar de Sportage...mooooooooi die wagen! Ik kom uit een Toyota Avensis 2.0l D4 en die stap naar zo'n hoge wagen is echt super! Al met al praten en weer verder kijken, er stond achter een Sportage V6 en daar zijn we een klein stukje mee om geweest. Uiteindelijk met folder ?n een getekend koopcontract de deur uit! Levering over ongeveer een maand tot 5 weken! Joepie! Ik kan haast niet wachten! Deze is het (ook de zelfde kleur). Quote
Doktor Geplaatst 15 Juni, 2005 Geplaatst 15 Juni, 2005 Ik kan haast niet wachten! Volgens deze brief wordt het pas september 2005 in plaats van mei 2005 http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=703 [/i] Quote
AJ Mol Geplaatst 15 Juni, 2005 Geplaatst 15 Juni, 2005 Doktor, Wel eerst de grote foto laden door op de afbeelding te klikken, dan het adres uit de eigenschappen aan je bericht toevoegen. Ik heb het voor je gewijzigd in de eigen bericht. Quote
Gast oortje Geplaatst 21 Juni, 2005 Geplaatst 21 Juni, 2005 Ik heb op 17 dec. 2004 een 2WD ex, benzine uitvoering kleur cherry black besteld, levertijd medio mei 2005. OK prima net voor de APK keuring van mijn huidige auto. Met de vakantie voor de deur (Frankrijk) prima uitgangpunt, maar helaas na vele telefoontjes met dealer en importeur geen auto in mei. Levertijd aug. of nog later. Het is toch belachelijk dat de importeur geen vuist kan maken naar leverancier, Kooymans is geen kleintje in de autowereld. Afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt, koop omgezet in een SORENTO 2.4 benzine gekocht, direct uit de showroom. Deels tevreden en ontevreden daar ik niet onze auto heb kunnen krijgen in de vooraf overeengekomen levertijd. Quote
LiuWei Geplaatst 22 Juni, 2005 Geplaatst 22 Juni, 2005 Vandaag maar eens een email gestuurd naar dhr. Charlie Min van het West Europe team op het hoofdkantoor van Kia Motors. Hem maar eens verteld dat ik half december een Sportage zonder extra fratsen heb besteld en nog steeds wacht en geen zicht is wanneer dan wel. Bij deze zijn email adres voor diegenen die ook hun ei kwijt willen. charliemin@kia.co.kr Quote
Eddy Geplaatst 28 Juni, 2005 Geplaatst 28 Juni, 2005 Het lijkt er nu toch op dat in Belgie ook dezelfde lange wachttijden gelden, net zoals in Nederland ik wacht nu reeds 4,5 maand (+/-18 weken) en m'n dealer doet er nog enkele weken bij... vraag is : hoelang duurt nog enkele weken ? om een Sportage geleverd te krijgen moet ge veel geduld hebben Quote
Doktor Geplaatst 13 Juli, 2005 Geplaatst 13 Juli, 2005 om een Sportage geleverd te krijgen moet ge veel geduld hebben Tussenstand wachten op sportage 2.0 executive kleur zwart is 7,5 maand. Nog geen antwoord van dealer. gr doktor Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.