Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kan de automatische climatecontrole en ontwaseming ook een poos uitgezet worden?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kreeg dit als antwoord van Kia:

Beste heer,

De airconditioning wordt inderdaad ingeschakeld, wanneer de automatische ontwaseming in werking treedt.

Daarnaast wordt de airco ingeschakeld wanneer een uitstroominstelling gekozen wordt, waarin de voorruit belucht wordt.

De automatische ontwaseming is niet definitief uit te schakelen, de airco zal altijd aan gaan wanneer deze stand in werking treedt.

Kiest u een uitstroominstelling waarin de voorruit aanwezig is, dan kunt u de airco wel handmatig uitschakelen.

Hierbij geldt wederom dat de airco niet kan worden uitgeschakeld wanneer de ontwaseming in werking is getreden.

Heb ik dus helemaal nix aan :?

Geplaatst

Alle nieuwe techniek zorgt voor een beetje ergernis omdat men het niet gewend is. Ik zou willen dat mijn cee'd deze functie had. Hoef ik niet zelf te kloten met de Climate control. ;)

Nu ff een vraag van mijn kant. Als de automatische ontwaseming aan gaat. Doet deze het dan niet goed? Of gaat deze volgens de bestuurders dan te pas en te onpas aan?

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik nog nooit last heb gehad van beslagen ramen, ik laat het de automatische ontwaseming wel gewoon aanstaan.

Geplaatst

Vanochtend toen ik dacht dat de auto ontwaseming aan zou moeten gaan.....ging het niet aan het was 2 graden buiten en ik weet niet of de auto ontwaseming ook aan temperatuur gebonden is maar het viel me op dat de auto ontwaseming niet te pas en onpas aanschoot en uitging wat op zich wel weer prettig was en wat ik ook heb is dat als de blazers op gezicht en voeten gericht staat en de auto ontwaseming gaat aan dan blijft deze gewoon op je gezicht en voeten blazen en niet op de voorraam volgens mij althans zo'n idee had ik.

Als je dan handmatig op raam en voeten richt dan gaat het goed maar zodra de auto ontwaseming uitgaat blijft de blazer daarop staan en dien je handmatig weer de blazers op gezicht en voeten te richten wil je het lekker warm krijgen in de auto :wink:

Geplaatst

@ rightone.

Dat heb ik niet hoor!, Wat ik wel heb en heeel irritant vind, is dat (doordat ontwaseming aangaat) mijn Airco automatisch aanstaat elke keer als ik mijn auto opstart!!!

En daar komt nog bij dat ik hem dan niet uit kan zetten (Weer door de ontwaseming dus)!!! :mad:

Geplaatst

@rightone

Volgens mij is dat een beveiliging. Bij temperaturen onder de 7 graden springt de airco (dus de ontwaseming) niet aan omdat anders de leiding kapot kan vriezen. Tenminste dat was bij mijn vorige auto zo (Ford Focus).

Ik denk dat het dus wel temperatuur gebonden is.

Geplaatst

@rightone

Volgens mij is dat een beveiliging. Bij temperaturen onder de 7 graden springt de airco (dus de ontwaseming) niet aan omdat anders de leiding kapot kan vriezen. Tenminste dat was bij mijn vorige auto zo (Ford Focus).

Ik denk dat het dus wel temperatuur gebonden is.

Nope, bij mij sprong hij vanochtend (4 graden) gewoon vrolijk aan...

Geplaatst

Nope, bij mij sprong hij vanochtend (4 graden) gewoon vrolijk aan...

Ik kan er idd ook niks over in het boekje vinden. Dan lijkt mij dat de ontwaseming gewoon aan zou moeten springen.

Ik denk dat de airco's tegenwoordig wat beter tegen kou beveiligd zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...