Jump to content

LPG ervaringen? Flash-lube.


Flyber

Recommended Posts

Nu 129000 km gereden en gisteren met de Sportage weer naar de garage omdat motorcheck lampje ging branden en omdat de motor niet mooi rond liep.

Dan blijkt wederom dat de kleppen gesteld moeten worden en dat men alweer op de helft van de stelmogelijkheid is. :evil:

De geschiedenis, tijdens garantie periode KM stand 75000, zetels van cilinder 3 en 4 vervangen. Kleppen nog ok. KM stand 118.000 kop volledig gereviseerd en uiteraard harde zetels en nieuwe kleppen erin, garantie verlopen en dus eigen kosten.

En nu, zie begin verhaal, nog meer ellende. Ik vind de auto fantastisch rijden, maar zo is de lol eraf. :shock: De auto rijdt niet met Flash-lube geinstalleerd, wie heeft er ervaring met deze ' injectie' en met name het afregelen ervan. :?

Dank alvast,

Berry Bakker

Link to comment
Share on other sites


Ha Berry,

Ik ben ook een LPG rijder van het eerste uur. Nu 70.000 km met LPG gereden met vanaf het begin flashlube..........en met zero problemen.

Zou het dan toch echt helpen?

:roll:

Per 8000-10000 km een liter flashlube. ongeveer 12 druppels per minuut; regelmatig even controleren of de dosering (stelschroef) nog goed is.

Ik ben een rustige rijder, dus wellicht scheelt dat ook;

ik schrik er echter wel van dat je al zo veel problemen hebt gehad met LPG; ik hoop dat het mij bespaart blijft.

LPG blijft goedkoop en ik vind de sportage er uitstekend op rijden;

actieradius 350 km; verbruik 1 op 8,5 km.

groet Hans

Link to comment
Share on other sites


Ha Hans,

:) We hebben in het 'eerste uur' idd al berichten gewisseld over LPG

Op het spoor gezet door mijn nieuwe dealer heb ik nu ook flashlube besteld en dit wordt woensdag 4 juni geinstalleerd. volgens de dealer bij wie ik de auto gekocht heb was het nut van FL omstreden en nog niet bewezen. Op het internet circuleren, zoals vaker, voors en tegens van FL. Overwegend positief trouwens. Ben heel benieuwd naar de resultaten. Uitgaande van 'onze' ervaringen zou FL dus moeten helpen. Volgens de gasinbouwer is FL echter geen definitieve oplossing, maar wordt het probleem van de 'wegzakkenden' zetels en 'hete' kleppen in tijd verschoven.

Ook ik rij rustig en rij zelden harder dan 110 km/uur. Ik probeer het nieuwe rijden aan te houden en door de lange stukken die ik afleg zelfs nog iets zuiniger met actieradius boven de 400km.

Ook die van mij rijdt verder perfect en heb, buiten het LPG probleem, geen bijzondere klachten ervaren.

Met groet,

Berry

Link to comment
Share on other sites


  • 5 weeks later...

Hallo,

Ook ik een lpg rijder vanaf het begin. Sportage 2.0i 2wd.

Augustus 2006. Nu 60.000 km op de teller.

Geen probleem, alleen wordt het gasklephuis deze week vervangen i.v.m. stationair toerental af en toe tot 4000! (na een snelwegrit en dan in een file terecht komen). Heeft volgens de experts niets met lpg te maken.

Geen FL...... dus ik wacht maar af.

Hans

Link to comment
Share on other sites


  • 2 months later...

En daar staat ie weer bij de dealer met nu 149000 km. Compressie op cilinder 4 verdwenen. Wederom kleppen verbrand.

De auto is met regelmaat bij de garage geweest om deze te stellen. De gasinbouwer en mijn dealer weten geen oplossing. KIA Nederland trekt zijn handen er vanaf omdat de installatie niet via gas-fx is aangeschaft. Trouwens, ook bij problemen met wel via gas-fx ingebouwde installaties doet KIA Nederland niets want ze wijzen direct door naar gas-fx.

Dit is mij natuurlijk te gortig, omgerekend had ik bijna wel op benzine kunnen gaan rijden zoveel kosten heb ik gehad.

Ik stop met de KIA en ga op zoek naar wat anders.

gr.

Berry

Link to comment
Share on other sites


Dat is z??r spijtig om te horen. LPG zou inderdaad zo'n gunstig alternatief moeten zijn...

Nu heb je er uiteraard altijd 'maandag ochtend' exemplaren, maar dan nog is het erg vervelend.

Dat je meteen ook van Kia af stapt is jammer, maar als dat jouw keuze is, is er niemand die jou tegen houd...

Succes,

Peter

Link to comment
Share on other sites


Het blijkt geen maandagochtend exemplaar. Een 'rondje' bellen levert het volgende beeld op. Op een KIA bijeenkomst in Zandvoort (begin deze week) heeft KIA aangekondigd dat ze de Sportage met LPG G3 wederom gaan promoten via GASFX (zie de KIA site).

De dealers zijn hier niet blij mee want er zijn op veel, heel veel plaatsen in het land grote problemen met de viercilinder Sportages. De dealers zullen zeer terughoudend zijn bij een aanvraag voor een LPG Sportage. De 'aftersales' is evenmin blij met door de importeur ingezette actie, maar zal dit uiteraard niet luid verkondigen (wiens brood men eet...)

Bij de SORENTO en RIO is overigens niets aan de hand.

KIA trekt bij een garantieclaim zijn handen af van de Sportage en verwijst naar GASFX. Naar zeggen zijn ze bij GASFX een ruilsyteem aan het opzetten voor cilinderkoppen van de Sportage.

:wink: Bedoeld was te zeggen 'stoppen met deze Sportage'. De tweede auto is een Picanto en ik orienteer mij nu op een C'eed SW 1.6 D. Kwa rijden, verbruik en comfort heb ik niet veel aan te merken op de KIA's.

vr. gr.

Berry

Link to comment
Share on other sites


  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...