KIA rijder Geplaatst 2 December, 2012 Geplaatst 2 December, 2012 Wie weet waar zo'n ombouwset te koop is of hoe ik aan losse fittingen kan komen voor de duplolampen? Zelf ben ik wel handig met draad en diodes. Quote
xtra40 Geplaatst 2 December, 2012 Geplaatst 2 December, 2012 zo iets als dit ??? http://www.ebay.com/...5bd8ff8&vxp=mtr of als komplete set http://www.ebay.com/itm/140734302663?item=140734302663&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item20c46b09c7&vxp=mtr Quote
KIA rijder Geplaatst 3 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 3 December, 2012 Dit is niet wat ik bedoel. Met dubbele achterlichten bedoel ik eigenlijk dat het mistachterlichtgedeelte van de de standaard achterlichtmodule omgebouwd wordt op een dusdanige wijze dat deze ook funcioneert als stadslicht / remlicht . Dit alles met behoud van de functionalitiet om ook de mistachterlampen te kunnen laten brarden (links en rechts). Hiertoe diend de bestaande lamp (P21W) vervangen te worden door een duplolamp (P21/5W). hiervoor is een andere fitting noodzakelijk. De vraag is waar en of deze losse fittingen te koop zijn of dat er misschien complete ombouwsets voor bestaan. Quote
xtra40 Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Ow ja nu weet ik wat je bedoeld dit is er ook voor de rio te krijgen veel werk maar erg mooi En helaas niet toegestaan maar wel erg mooi word misschien nog wel een project Quote
masimo Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Voor welke Sorento wil je dat hebben? Ik heb mijne uit 2007 ook omgebouwd. Het setje kostte rond de 20 euro (excl. verzendkosten) en bestaat uit 2 fittingen met bedrading, 2 P21/5W lampen, 4 diodes en handleiding. Wel even prutsen met de nieuwe fittingen, want ze zijn niet exact hetzelfde als de oude. Ze zijn wel waterdicht. Gekocht bij www.dip-tech.de (mail: info[at]dip-tech.de). Antwoord kan effe duren, want de verkoper is een nieuw huis aan het bouwen. Bijgevoegde foto voor het resultaat. Is overigens niet mijn auto, en deze heeft ook nog lichtjes in de reflectoren. Die overigens ook met remlicht-funktie geleverd kunnen worden. Ik meen dat een setje verlichte reflectoren rond de honderd euro kost. Quote
KIA rijder Geplaatst 3 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 3 December, 2012 Masimo, Ik wil dit voor een sorento 3.3 v6 automaat 01 2008 hebben. Exact het type achterlichten als op bovenstande foto! Ik ga de link volgen, kijken of ik iets geschiks kan vinden. Dank. Quote
masimo Geplaatst 3 December, 2012 Geplaatst 3 December, 2012 Dan even een mailtje naar het gegeven adres. Dan krijg jij je lampjes. Mail in engels of duits. Quote
Alex Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 Kan dat ook niet gewoon met een relais die gestuurd wordt door het remlichtsignaal (en dan Batt + stroom naar mistachterlicht stuurt) ? Dat heb ik ook gehad. Enig 'nadeel' is dat de verklikker van het mistachterlicht op het dashboard gaan branden als je remt Alex Quote
masimo Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 Yep, kan ook. Maar met het setje dat ik heb ingebouwd blijven alle funkties behouden en gaan er geen lampjes in je dashboard branden. Quote
KIA rijder Geplaatst 14 September, 2013 Topic Starter Geplaatst 14 September, 2013 Yep, kan ook. Maar met het setje dat ik heb ingebouwd blijven alle funkties behouden en gaan er geen lampjes in je dashboard branden. Ben voor de fittingen op de sloop wezen kijken. Heb uit een adventure de einden van de kabelboom van de achterlichten geknipt. De fitting met de dulpolamp (21W/5W) in de plaats gezet van de standaard mistachterlichtfitting. Twee diodes plaatsen voor electrische ontkoppeling rem en mistachterlicht en klaar is Kees. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.