Jump to content

Recommended Posts

• Administrators
Posted

In dit topic kunnen jullie ideeen geven of links naar sites of fora als voorbeeld.

We moeten het forum weer een beetje prik geven en meer bekendheid, dat gaat goedkomen. we hebben ruimte en dataverkeer genoeg dus we kunnen ook veel foto's etc. uploaden naar de site ipv via ingewikkelde constructies.

Laat maar weten!

Posted

Hopelijk blijft de data van het bestaande forum behouden.

Ik heb immers geen zin om na 4 jaar mijn dagboek opnieuw te maken, daar zit immers ook een berg emotie in.

Ook een aantal foto's staan rechtstreeks op het forum, en zijn niet in mijn bezit.

Daarom: behoud het originele forum, en update hem, maar ga niet te ver afwijken van hetgeen wat nu bestaat.

Ben bang dat er heel veel mensen afhaken....................en dat kan/mag niet de bedoeling zijn.

Wat de bedoeling verder is hoor/zie ik wel

Philip

• Administrators
Posted
Hopelijk blijft de data van het bestaande forum behouden.

Ik heb immers geen zin om na 4 jaar mijn dagboek opnieuw te maken, daar zit immers ook een berg emotie in.

Ook een aantal foto's staan rechtstreeks op het forum, en zijn niet in mijn bezit.

Daarom: behoud het originele forum, en update hem, maar ga niet te ver afwijken van hetgeen wat nu bestaat.

Ben bang dat er heel veel mensen afhaken....................en dat kan/mag niet de bedoeling zijn.

Wat de bedoeling verder is hoor/zie ik wel

Philip

hey philip,

er wordt niks gedaan zonder dat er backups zijn van database en bestanden dus don't worry :P

ik ben wel van mening dat dit wat grijsgrauwe saai overkomende forum gewisseld moet worden voor iets sprekenders met meer opties. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid en het toeval wil dat forumsoftware een van mijn specialiteiten is dus dat komt goed.

eerst eens zien of er mensen zijn met goeie plannen

Posted

In principe is de basis van dit forum best goed.. Of heb ik het verkeerd?

Kijk eens op de fora van bijv. seat club nederland www.seat-club.nl of naar die van www.seat-online.nl er zijn genoeg voorbeelden te vinden op het net.. Maar het belangrijkste is om een eigen stijl te ontwikkelen die mensen aanspreekt en niet wegjaagd...

Meestal kom je toch uit op kopie?n van andere fora en dat is niet verkeerd maar brengt wel niets nieuws..

Wat bijvoorbeeld een idee kan zijn is de gebruikers een eigen foto album te geven waar ze hun foto's mbt hun KIA kunnen plaatsen en ze deze kunnen linken vanuit dit forum...

Wat vook leuk kan zijn is om geregistreerde forumleden of betalende leden meer extra's te geven dan de niet betalende forum leden.. Bijv chatfunctie onde elkaar of dergelijke... En als het allemaal net iets te duur wordt zoek dan sponsoren die bij willen springen en die iets extra's kunnen bieden aan de (betalende) leden. Denk aan een vaste huis tuner of extra korting bij bijv Meguiar's of dergelijke...

Probeer het 'nieuwe" forum en/of website zo toegankelijk mogelijk te houden waar iedereen zijn info kan krijgen en kan delen. Dat vind ik persoonlijk het belangrijkste wat er is...

Meerdere idee?n volgen nog wel...

Groet uit Belgi?,

Alex VB

• Administrators
Posted

Hoi alex,

inderdaad, de basis is wel in orde, maar dat is een gewone forumbasis no more no less.

wil je mensen boeien voor je onderwerpen dan moet je ook zorgen dat de boel een beetje smoelt.

een kaal forum smoelt niet echt mi.

daarnaast is het leuk om wat extra nieuwtjes en eventueel bannertjes of oproepen voor evenementen op de voorpagina te kunnen zien.

ook is een geintegreerd fotoalbum veel prettiger dan dat je overal op externe sites foto's moet plaatsen. we hebben ruimte genoeg dus het kan allemaal op deze site.

het is leuk om eenvoudig ieders fotoalbum te kunnen bekijken.

ik ga eens wat zoeken en op een andere server wat testen met migratiescripts om te kijken dat alle draadjes foto's etc goed overkomen.

er staan inmiddels heel veel berichten op het forum die het behouden waard zijn.

• Administrators
Posted

Zo, na aardig wat experimenteren is het migreren voor het grootste deel gelukt. alle gebruikers, wachtwoorden discussies en afbeeldingen die via externe hosts op het forum staan (zoals bv via 'mijnalbum') zijn prima geconverteerd.

ik heb op mijn eigen server een kopie van dit forum gezet en alles gemigreerd naar een vbulletin installatie en het resultaat is goed.

het enige wat (in het geval van een schakel naar een ander forum) niet meekomt zijn de albums.

nu zie ik dat er in de huidige albums niet echt veel ge-upload wordt. een paar per jaar dan heb je het wel gehad.

als we een voorziening hebben die een album direct koppelt aan je gebruikersaccount en je er dus heel eenvoudig foto's mee kunt uploaden dan zal je merken dat het vaker gebruikt gaat worden.

er is voor het vbulletin forum een leuke uitbreiding beschikbaar, die heet vbgarage. daarin kan je foto's uploaden en tevens technische info over de auto's neerzetten. zo ziet iedereen meteen wat het voor een auto is en wat er aan extra's op zit.

er zijn nog veel andere voorzieningen die leuk zijn om een levendig en interessant forum mee op te bouwen. ik heb wel er wel zin in om dat te gaan doen.

verandering van spijs doet eten, en wat frequenter bezoek op het forum zou mi niet verkeerd zijn.

als Andr? Mol of iemand anders uit het (oude) bestuur zich wilt melden via PB dan kunnen we eea eens overleggen.

wordt vervolgd!

Posted

Verander de boel niet te veel zou ik zeggen..

Verandering van spijs doet eten, maar te veel verandering schrikt soms af. Als iemand lange tijd niet meer hier is geweest en niks meer herkent, of geen wijs meer word uit de indeling/sturing van de site, kan het zijn dat ze ook niet meer terug komen...

Heb veelal gemerkt dat het zo gemakkelijk mogelijk moet zijn om je doel te bereiken, als bezoeker. Duurt dat te lang, of word je er geen wijs uit, dan is het rode kruisje rechts bovenin vaak erg snel gevonden...

Een album gekoppeld aan je account is leuk, maar krijg je dan ook met een simpele code de mogelijkheid om bijvoorbeeld die foto's uit je album, weer te geven in je 'dagboek'??

Een andere site heeft ook een dergelijk systeem en dat werkt op zich wel grappig. Mocht je willen weten welke site, dan laat maar weten via PB, dan PB ik het wel naar je..

succes met testen en bouwen! I know the job... ;) Heb zelf ook een website...

Groet,

Peter

• Administrators
Posted

hi peter,

de indeling blijft gelijk aan het huidige forum, opties voor bijvoorbeeld afbeeldingen zijn zeker aanwezig.

ik heb zelf een webdesign en hostingbedrijf dus ik kan wel zeggen dat ik weet waar ik het over heb :D

het succes van een forum hangt af van de inhoud maar ook van hoe iemand het forum beleefd, saai en grijs of met leuke nieuwtjes en links in een fris jasje.

hoe makkelijker je het voor mensen maakt hoe vaker ze blijven terugkomen is mijn ervaring.

ik ben ik gesprek met oud bestuursleden dus wordt op korte termijn vervolgd.

enne.. pb die link maar even dan :arrow:

Posted

Hi,

Ik ben benieuwd hoe het dan allemaal eruit gaat zien...

Je kunt het inderdaad zo uitgebreid maken als men zelf wilt en daardoor ook zo moeilijk maken als men zelf wilt...

En als de nieuwe site en forum er eenmaal zijn gaan we ze ook ff beter promoten onder de KIA rijders in Nederland en Belgi?...

Als er interesse is kan ik kijken of KIA Belgi? ook interesse heeft om mee te doen net als KIA Nederland.. Per toeval gister erachter gekomen dat iemand van mijn Taekwondovereninging voor KIA Belgi? werkt.. Wie weet kan zij iets betekenen.. Als je nl. 2 landen als steun hebt is het misschien nog makkelijker om de club te promoten.. toch?

Daarbij vind ik het promoten en het werven van sponsoren een van de leukere dingen om te doen. Dus wie weet kan ik wat betekenen straks. Ik kan genoeg bedrijven die misschien iets willen en kunnen betekenen voor dit cluppie..

ik houdt jullie op de hoogte als er interresse is natuurlijk.

Groet,

Alex van Breemen

Posted

Over het nieuwe forumgebeuren.

Ik vind het huidige forum best goed kwa opbouw, stijl enz.

Door een andere lay-out/stijl te cre?ren kan je het voor de bezoekers iets aantrekkelijker maken, maar ga er niet teveel van verwachten.

De gemiddelde Nederlandse en Belgische Kiarijder is geen forumbeest, daar zijn ze te nuchter voor, en weinig geinteresseerd.

Je kan het in de kleur iets wijzigen, maar verder moet je echt niet wijzigen.

Vraag: wie gaan er dan het forum onderhouden/moderaten??

Het "oude" team van de Kia Club is nauwelijks of niet meer on-line/betrokken.

Diverse fora, bij mij bekend draaien op commerciele servers, en dan zijn de hinderlijke pop-ups, banners, reclameboodschappen een irritant geheel.

Ik kan het weten, ik heb wereldwijd diverse Kiaclubs bezocht, maar ben telkens weer afgehaakt door deze hinderlijke reclameboodschappen.

Ook de regelmatige "updates" van deze fora waren van dien aard dat telkens een hele hoop informatie verloren ging.

Daarom heb ik heel veel schrik naar een geheel vernieuwd forum, want vaak kan de bestaande info niet overgezet worden, en wordt dan alsnog gestart met een leeg forum.

@Alex VB

Ondanks dat Kia Nederland de ruimte ter beschikking stelt voor de site en het forum, is zij niet betrokken bij de club, en dit is al een geruime tijd, bijna gelijk met de oprichting van de club.

Ik denk niet dat Kia Belgie hier iets aan kan wijzigen.

Zo promoot Kia liever iets met "tennis en voetbal" dan met hun eigen reclamerijders, nl de Kiarijders zelf.

• Administrators
Posted
Over het nieuwe forumgebeuren.

Ik vind het huidige forum best goed kwa opbouw, stijl enz.

Door een andere lay-out/stijl te cre?ren kan je het voor de bezoekers iets aantrekkelijker maken, maar ga er niet teveel van verwachten.

De gemiddelde Nederlandse en Belgische Kiarijder is geen forumbeest, daar zijn ze te nuchter voor, en weinig geinteresseerd.

Je kan het in de kleur iets wijzigen, maar verder moet je echt niet wijzigen.

Vraag: wie gaan er dan het forum onderhouden/moderaten??

Het "oude" team van de Kia Club is nauwelijks of niet meer on-line/betrokken.

> Moderaten is nauwelijks nodig, mensen lopen hier nauwelijks te schelden of anderszijds rare taal te spuien. Ik zal dus bijna dagelijks even de nieuwe berichten doorlopen en waarnodig wat doen. Mijn werk speelt zich deels af op internet vandaar :P

Diverse fora, bij mij bekend draaien op commerciele servers, en dan zijn de hinderlijke pop-ups, banners, reclameboodschappen een irritant geheel.

> geen last van, we draaien op een normale server.

Ik kan het weten, ik heb wereldwijd diverse Kiaclubs bezocht, maar ben telkens weer afgehaakt door deze hinderlijke reclameboodschappen.

Ook de regelmatige "updates" van deze fora waren van dien aard dat telkens een hele hoop informatie verloren ging.

> Niet nodig om je daar zorgen over te maken, ondergetekende heeft ruim 12 jaar ervaring met allerhande fora etc.

Daarom heb ik heel veel schrik naar een geheel vernieuwd forum, want vaak kan de bestaande info niet overgezet worden, en wordt dan alsnog gestart met een leeg forum.

> Ik heb op mijn eigen server al een proefmigratie draaien en wat denk je, alles is mee en iedereen staat erop. Alle draadjes etc alles is erbij.

@Alex VB

Ondanks dat Kia Nederland de ruimte ter beschikking stelt voor de site en het forum, is zij niet betrokken bij de club, en dit is al een geruime tijd, bijna gelijk met de oprichting van de club.

Ik denk niet dat Kia Belgie hier iets aan kan wijzigen.

Zo promoot Kia liever iets met "tennis en voetbal" dan met hun eigen reclamerijders, nl de Kiarijders zelf.

• 1 month later...
Posted

Hallo Allemaal,

Hier weer eens een berichtje van mij na lange tijd geen meldingen van deze kant.

Hoop dat iedereen het goed maakt.

Wat betreft het "nieuwe forum" : Ik hoop dat alle oude berichten wel zichtbaar blijven in het eventuele nieuwe forum.

Een schat aan info mag natuurlijk niet verloren gaan.

groet,

Frans

• Administrators
Posted
Hallo Allemaal,

Hier weer eens een berichtje van mij na lange tijd geen meldingen van deze kant.

Hoop dat iedereen het goed maakt.

Wat betreft het "nieuwe forum" : Ik hoop dat alle oude berichten wel zichtbaar blijven in het eventuele nieuwe forum.

Een schat aan info mag natuurlijk niet verloren gaan.

groet,

Frans

ha Frans,

alles gaat mee don't worry :cool:

Posted

Succes met de migratie / vernieuwing, ik kom zelf van het alfaromeo156club/forum af welke zeeeeeer levendig is. Lijkt mij leuk om het hier ook druk te hebben met allerhande vragen (en de antwoorden die daarbij nodig zijn ;)).