KAYGO Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 De nieuwe Cee'd Sportswagon met 822km en al problemen Gisteren bij het wassen van de auto de motorkap eens geopend en bemerkte dat het reservoir van de koelvloeistof volledig droog stond. Ik had enkele dagen ervoor iets verbrand geroken maar kon het niet thuis brengen. Waarschijnlijk heeft het vloeistof gelekt op de uitlaat.. Dus reservoir bijgevuld en maandag naar de autodokter. Ook de richtingsaanwijzer, voornamelijk als men links draait, zit soms vast. Er is wel 7 jaar garantie maar het is toch niet prettig. Ik ben eens benieuwd. Quote
bigwade Geplaatst 10 December, 2012 Geplaatst 10 December, 2012 Wat was het nou ? Het kan zijn dat de dealer slordig is geweest met de aflever-beurt en dus de koelvloeistof vergeten is. Bij de 1e lichting Venga's was dat soms ook zo. Laat even weten. Quote
KAYGO Geplaatst 12 December, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 December, 2012 Was het niet vergeten maar druk druk druk. Gelukkig was het niets . Een luchtbel in het circuit. Ze waren wel geschrokken in de garage. Voor de richtingsaanwijzer blijkt het probleem de schakelaar aan het stuur te zijn. Zal ik na de feestdagen laten vervangen want heb nu geen tijd om auto te missen. Wat die geur betreft, deze is afkomstig van de roetfilter. Volgende technische uitleg heb ik gekregen. Nadat de roetfilter vol is blaast het systeem brandstof erdoor om een verbranding te bekomen. Hierdoor stijgt het brandstofverbruik (een paar minuten). Na de verbranding ontstaat er een geur en omdat alles nog nieuw is, is deze momenteel zeer sterk. Niets om zorgen om te maken kreeg ik te horen. Quote
@Mike Geplaatst 12 December, 2012 Geplaatst 12 December, 2012 dat klopt had ik ook met mijn opel diesel. Dat duurt wel even voordat die geur weg gaat. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.