Jump to content

Recommended Posts

Posted

:( Wij hebben nu de auto 3 weken en het is niet leuk meer. Het begon met de rem of gaspedaal. Als we remde ging het toerental van de auto omhoog. Toen hebben ze het gaspedaal vernieuwd. Nu start de auto wel maar alle meters(snelheid, toerentellen thermometer), stuurbekrachtiging, ventilator enz, doen het niet meer. Nieuwe zekering er in 10A. Gaat goed tot je de auto start. Zelfs met een 30 A . Toen met lopende auto de zekering vervangen, ging het goed. Alleen na een uur rijden begaf de climate control het en de stuurbekrachtinging. De zekering bleef wel heel. De garage vanochtend gelijk gebeld. Tot nu toe niks gehoord. Wat een service voor een auto van bijna ? 40.000,-

Sorry als ik negatief ben maar ik BAAL !!!!

Straks doet de rembekrachtiger het niet meer als ik net bij de garage aan kom rijden. :D

Posted

Dat is zeker balen. Nog nooit van deze klacht gehoord.

Ik hoop dat ze het euvel snel zullen vinden.

Hebben ze mogelijk wat extra installaties ingebouwd, waardoor het misschien mis is gegaan. Kortsluiting of iets dergelijks.

We horen graag wat er aan de hand is geweest.

Posted

Ik verwacht het niet, maar je weet het nooit.

Laatst van iemand gehoord waar ze een alarm hadden ingebouwd, dat het ook niet goed was gegaan. Schade aan de kabelboom. Deze moest vervangen worden.

Posted

Weet ik niet. Heb ik geen verstand van.

Hou ons maar verder op de hoogte. We zullen het blijven volgen.

Posted

Hallo Eric,

Wat jij nu schrijft is idd verdomd kl###.

Maar kan de dealer in dit geval geen uitkomst bieden??

De dealer bij ons om de hoek verleende prima service naar aanleiding van de problemen van onze auto, is weliswaar geen Sorento maar wel een nieuwe auto.

Zie: http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=125

Misschien een tip.

Ga bij de dealer langs en besprek dit probleem met de werkplaats, misschien kunnen zij nagaan hoe de accesoires gemonteerd hebben en waar er iets fout zou kunnen zitten.

Misschien de carkit even loskoppelen vanuit de zekeringenkast bv.

Maar probeer je eigen rustig te houden en parkeer je auto gewoon buiten, en rem tijdig, want je schiet er niets mee op.

Ik kan je frustratie maar al te goed begrijpen, wij zaten in zo'n zelfde situatie en het is goed gekomen.

Succes en houdt ons op de hoogte van de situatie.

Philip

Posted

Misschien is het een idee om het electrisch schema van de auto te bekijken om te zien welke zekering er steeds uitgaat. Vervolgens nakijken op welke draden de trekhaak en carkit aangesloten zitten en deze eventueel (zoals Tazteam al zei) electrisch ontkoppelen om opnieuw zonder te testen. Als er dan geen problemen meer zijn heeft de carkit/trekhaak er alles mee te maken.

Zoniet, dan is er toch een sluiting of lek in het electrische kabelsysteem. Het is duidelijk dat bij het startproces van de wagen de zekering doorslaat als gevolg van een te hoge stroom.

Het kan zijn dat de electronica boven de pet gaat van de monteurs. Er zijn specialistische firma's op dit gebied. Doe jezelf en de garage een plezier en laat ze eventueel (binnen garantie) hiervoor een externe specialist inschakelen.

Posted

Ze hebben de auto gisteren 8-02-05 opgehaald en we hebben een super auto(Rio) te leen gekregen. Ze gaan het uitzoeken.

Vandaag hadden ze mijn vrouw gebeld en mede gedeeld dat er een pomp bij de stuurbekrachtiging vernieuwd moet worden en dat de kortsluiting veroorzaakt wordt door een draadje achter de snelheidsmeter welke langs een scherpgedeelte van de auto loopt en daardoor stuk was gegaan en kortsluiting maakt. Nu wil ik nog wel weten welk draadje natuurlijk. Die van de carkit ?

Als het goed is krijgen wij de auto vrijdag weer terug.

Maar over de climate controle hebben ze het niet gehad.

Hebben jullie er ook last van als je +/- 20 minuten een constante snelheid van 130 km/h rijd dat je alleen nog maar warme lucht in je auo krijgt ? Het is gewoon om te stikken al staat de temperatuur op 17,5 .

Op 17 dan gaat hij heel hard en koude lucht blazen maar op 17,5 alleen maar warm terwijl het in de auto misschien wel 23 c is.

Posted

Hmmm..ik heb deze week iets van 900-1100 km met mijn Sorento gereden en heb van ongewenste warme luchtstroming niets gemerkt. Ik heb de temp. vaak standaard op 21 graden staan van's-ochtends vroeg (in de kou) tot laat in de middag na vele uurtjes rijden en de temp. bleef stabiel. Geen problemen dus. Wel een bijzonder verhaal zeg, over die sluiting. Succes ermee!

  • 1 month later...
Posted

Inmiddels bijna 10.000km en nog steeds een goed gedrag van de luchtstroming/koeling/verwarming.

Hoe is het nu met jouw auto? Is er iets gedaan met de verwarming ?

Posted

Ook ik ondervind geen hinder van de luchtstroom hoor, wat merk je dan eigenlijk voor degenen die het probleem wel ondervinden.

Op het klokkenprobleem na ben ik volgens mij 1 van de weinigen die niks geen problemen heeft

Grt

Posted

Ik zie alleen maar de Kia Fancommunty en geen nieuwe problemen, welke bedoel je precies.

Posted

Dat begrijp ik, want ik ben assitent beheerder daar op die website. Ik dacht dat je een speciaal probleem bedoelde.

  • 5 months later...
Posted

Ik heb ook problemen gehad, steeds de zelfde 10 Amp zekering sloeg door, kon de dealer ook niet direct vinden, bleek er een draadje van de trekhaak op de (dubbele) uitlaat te liggen. maar dit tot mijn volle tevredenheid op gelost. Ik rij dan ook Hyundai Tucson 2.7

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...