Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Allen,

3 vragen:

Dinsdag 11 december heb ik mijn Kia Picanto 1.0 sport uit 2005 APK laten keuren. Tevens heb ik de verlichting laten maken van de airco/ventilatie knop waar een ventilator icoontje staat met de stand 1, 2 ,3, 4. Hij is niet bij een Kia dealer gemaakt en de kosten waren rond de 80 euro alleen hiervoor omdat het kennelijk veel tijd duurde om het dashboard te verwijderen en het lampje te vervangen.

1. Kan het kloppen dat het vervangen van het dashboard veel werk is en is 80 euro hiervoor een normaal bedrag?

Tevens lijkt de verlichting bij de toerentellen en tankinhoud sindsdien minder zichtbaar. De nummers 4, 5, 6 bij de toerentellen en het beginstreepje bij de tank inhoud lijken minder verlicht. Dit kan aan mij liggen!

2. Zou dit te maken kunnen hebben omdat de verlichting van mijn airco/ventilator vervangen is of is dit geheel los van elkaar (andere plek) ?

3. Vrij snel na elke keuring brand het remlicht. De remblokjes zijn nog goed en de remvloeistof lekt niet. Iemand anders ditzelfde probleem?

Alvast bedankt voor de reacties

Geplaatst

punt 2: ik denk dat één dashboard-lampje in je teller of kapot is of uit zijn houder is geraakt bij het terugplaatsen. Dat deze dus iets buiten zijn fitting zit, wel licht geeft, maar minder zichtbaar op je teller.

Geplaatst

Maar is het niet zo dat dit 2 verschillende dashboard onderdelen zijn en dat de een niks met de ander te maken heeft. Het dasboard bij de ventilator is rechts van kniehoogte en het dashboard onderdeel voor toerenteller/benzine meter is ruim boven je knie.

Geplaatst

Maar is het niet zo dat dit 2 verschillende dashboard onderdelen zijn en dat de een niks met de ander te maken heeft. Het dasboard bij de ventilator is rechts van kniehoogte en het dashboard onderdeel voor toerenteller/benzine meter is ruim boven je knie.

het lampje kan natuurlijk ook gewoon een slecht contact hebben of kapot zijn. Ik reed vorig jaar wel eens een stukje in een oude corsa waarbij je steeds eerst een klap op het dashboard moest geven om de verlichting van het klokje zichtbaar te krijgen.
Geplaatst

de verlichting staat gerust wel met elkaar in verbinding maar heet verder niks met elkaar te maken

het is waarschijnlijk gewoon toeval

heb je niet een dimmer op je dachbord verlichting zitten die perongeluk een paar standjes gedimt staat ???

maar waarschijnlijk is het zo als bigmac zegt 1 lampje perongeluk stuk en dan lijkt het ook gedimt

en wat betreft het lampje van je remmen dit zou ook zo kunnen zijn dat je remvloeistof niveau te laag is ???

deze funktie moet je bij de keuring testen en zo doende kan hij het nu weer goed doen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...