Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Motor maakt golvend geluid

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren de nieuwe Picanto design edition mogen ophalen. Helemaal blij er mee.

Alleen als we op de snelweg rijden (dus bij 120 km - 140 km p/u) dan maakt de motor een raar golvend geluid.

Ik ben veel auto's gewend maar heb nog nooit een 1.0 gereden (altijd zwaarder). Heeft dat met dit motor type te maken? Of moet ik dit navragen bij de dealer.

Ook stinkt de auto enorm chemisch maar dat zou kunnen door de nieuwigheid?

En hij trilt als een gek vanaf 80 km. maar dat zou aan de banden kunnen liggen.

Ik neem in ieder geval contact op met de garage morgen maar was benieuwd of iemand hier kan aangeven wat dit betekent?

Bedankt alvast voor de reacties.

Geplaatst

Ik zou bijna aan de handrem of handremkabel gaan denken...

Heb dat met mijn SP2 gehad.

Btw waarom ga je direct zo loeihard met zo'n nieuw klein motortje rijden ?

Geplaatst

Dat chemische geur heb ik ook gehad met mijn Picanto. Dat komt inderdaad doordat hij nog splinternieuw is. Maar dat golvende geluid en trillen bij 80 km/u heb ik zelf niet ervaren. Ik zou er toch even mee wachten en als het na een week nog niet veranderd, zou ik even langs de dealer gaan. Want zij hebben hun verhaal al klaar liggen natuurlijk. Het komt altijd doordat het nieuw is en het moet nog ingereden volgens hun.

Geplaatst

jammer dat deze uitvoering niet met 4 cylinder, 1250 cc te leveren is. die mag wel harder, dus boven de 80 km.
Geplaatst

Nou gewoon omdat dat kan tegenwoordig met de nieuwe auto's. Het staat zelfs in de handleiding vermeld van deze Kia.

Geplaatst

Nou gewoon omdat dat kan tegenwoordig met de nieuwe auto's. Het staat zelfs in de handleiding vermeld van deze Kia.

Dan kan het..:wink:

Vandaag nog gereden ?

Verschijnsel minder ?

Anders morgen even de dealer bellen.

Misschien zijn ze de olie, koelvloeistof oid vergeten na te kijken....., haha!

Geplaatst

Dan kan het.. :wink:

Vandaag nog gereden ?

Verschijnsel minder ?

Anders morgen even de dealer bellen.

Misschien zijn ze de olie, koelvloeistof oid vergeten na te kijken....., haha!

Nee, vandaag niet gereden helaas. Maar morgen en de rest van de week weer wel elke dag dus ik ga het in de gaten houden.

Ik ga er van uit dat ik wel een melding krijg als er te weinig olie etc. in zit :-)

Of is dat het golvend geluid misschien. Een soort Whoop whoop alarm haha...

• 2 weken later...
Geplaatst

Nee, vandaag niet gereden helaas. Maar morgen en de rest van de week weer wel elke dag dus ik ga het in de gaten houden.

Ik ga er van uit dat ik wel een melding krijg als er te weinig olie etc. in zit :-)

Of is dat het golvend geluid misschien. Een soort Whoop whoop alarm haha...

Ik heb nu al een jaar een whoop whoop alarm, dus ik lach niet meer.

De dealer krijgt het er niet uit. Ik moest het maar beschouwen als een producteigenschap.

De dealer kon er niet om lachen, toen ik zei "Het is KIa dus gelukt om een auto te maken met een bijgeluid".

Ik hoor graag wat jouw dealer er van vindt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...