DSG89 Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Beste mensen ! Zojuist heb ik mijn Pioneer TS-WX110A Subwoofer binnen gekregen. Alleen ik moet hem nog inbouwen. Zijn er mensen die ervaring hebben met het inbouwen van deze Sub-Woofer ? In grote lijnen weet ik wel hoe deze aangesloten moet worden maar waar moet ik mijn signaal vandaan halen moet hierbij mijn standaard ingebouwde radio er uit ? En de voeding waar kan die het beste vandaan gehaald worden ? En dan zit ik nog met de blauwe kabel de remote kabel. Waar kan ik die vandaan halen blauw op blauw op de radio ? Can you guys help me out of the fire ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mika kjelld Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 ik denk als de PIMPMASTERS dit lezen dan krijg je zeker de juiste informatie krijgt die je nodig hebt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 nope je aan en uit signaal kun je het beste van je sigarette aansteker weg halen ik had die van mij daar helemaal tussen aangesloten en de rest tussen de speakers daar kan je bij door even je speakers uit je dach bord te halen (of uit de desbetrefende deur zelfs als je geen speakers in je achter deuren hebt liggen de speaker draden er is de B-steil wel dit zijn de speaker kleuren in de rio waarschijnlijk zijn die van de picanto het zelfde Linker voordeur: Wit + Bruin - Rechter voordeur: Bruin + Wit - Linker achterdeur: Rood + Blauw - Rechter achterdeur: Groen + Oranje - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mika kjelld Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 nou wat zei ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 ja je was me te snel af ik was al aan het typen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DSG89 Posted January 15, 2013 Author Share Posted January 15, 2013 Thanks !!!!! ben ik echt super blij mee ! ga hem gelijk inbouwen van het weekend als het niet vriest ! Nog even een vraagje waar haal ik de voeding vandaan ?? Alvast hartstikke bedankt !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 die kan je op een paar plaatsen weg halen buiten bij je accu bij je zekering kast of zo als ik gedaan heb op mijn extra 12 volts cigarete aansteker die gebruik ik toch niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Ik heb exact die sub en heb de voeding vanaf de accu. Mocht je dan je 12V-plug toch willen gebruiken dan kan dat gewoon. De sub zit bij mij onder de linker stoel, kabels door de linker dorpel en de remote links onder de stoel, aangezien ik die na de eerste afregelend toch niet gebruik. Vastzetten heb ik gedaan met haakjes-klittenband; dan schuift 'ie niet en onder de stoel kan het ding verder toch nergens heen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DSG89 Posted January 16, 2013 Author Share Posted January 16, 2013 Thanks ! maar me radio hoeft er niet uit ? omdat je hem op vangt van af je deur speaker ? of voor speaker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Bij mij is de radio er wel uit geweest, om daar de schakelspanning (voor de inschakeling van de sub) en de luidsprekersignalen af te takken. Is niet zo heel ingewikkeld, ik had een uitbouwbeschrijving gevonden op dit forum... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 @murcielago zat ie bij jou ook zo vast je radio front heb nu een keer of 2 dat gedaan en het is mij opgevallen dat de frontjes van een picanto onwijs vast zitten en er bijna niet af willen zonder schade te maken zeg maar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Mijn inbouwer maakte daar idd een opmerking over. Zelf heb ik 'm nog niet los gehad, maar ben aan het sparen voor een DubbelDIN touchscreen, dus dat komt vast nog wel een keer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DSG89 Posted January 16, 2013 Author Share Posted January 16, 2013 oefff denk dat ik gewoon even langs de dealer rij om hem er uit te laten halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DSG89 Posted January 16, 2013 Author Share Posted January 16, 2013 of zijn er nog Tips en Trucs ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 als je het doet zo als ik operde hoef je je radio niet eens er uit te halen je speaker signaal haal je bij je deur of dachbord speakers vandaan en om je subwoover aan en uit te zetten haal je bij je sigareteaansteker weg deze gaan namenlijk ook aan als je je contact aan en uitzet en hier kan je vrij simpel bij je kunt zien dat je sub aan en uitgaat door dat er een blauw lampje op je afstands biedienings kastje gaat branden dus je blauw met witte draad die aan je sub zit sluit je aan op je cigarete aansteker en je zwarte draad zo kort als mogenlijk houden en onder een bout of met een parker aan de koets van je auto schroefen de witte draad naar je accu leggen en daar vast maken of naar je zekering kast daar licht ook een dikke constante + draad de sub is maar met 10ampere afgezekerd dus niet heel erg spanend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DSG89 Posted January 16, 2013 Author Share Posted January 16, 2013 Ik heb alleen een 3 deurs en dan zou ik heel het paneel der uit moeten halen aan de achterkant dus ik denk dat ik het signaal van de voorkant moet halen. of is dat wel te doen het achterpaneel weg halen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 als je de roosters uit je dachbord wipt dan zitten de speakers met 2 parkers vast en heb je behoorlijk ruimte om iets door te voeren en aan te sluiten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DSG89 Posted January 16, 2013 Author Share Posted January 16, 2013 Thanks ik had me dorpol losgehaald maar der liepen 2 rode en 1 blauwe draad haha ik ga niet gokken dadelijk knip ik de verkeerde door alweer bedankt !!! Dus ik haal ze alle 2 van de voorkant vandaan ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 ja veel makenlijker toch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 Persoonlijk vind ik het aansluiten op de achter-kanalen wel de voorkeur hebben: dan kun je met de fader ook nog enigzins het nivo van de subwoofer regelen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DSG89 Posted January 17, 2013 Author Share Posted January 17, 2013 De sub-Woofer heeft een eigen niveau regeling met een afstandbediening. Dus die kan zo wie zo geregeld worden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DSG89 Posted January 19, 2013 Author Share Posted January 19, 2013 ik ben vandaag even bezig geweest. maar kan je de sigaretten aansteker los wippen of moet het paneel er af ? anders zou ik heel mijn midden console los moeten halen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 er uit wippen dat gaat niet lukken en ik weet niet exact welk typen jij had maar ik dacht dat hij net als bij ons (rio) met 2 schroeven aan de onderkant vast zit maak anders even een foto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DSG89 Posted January 19, 2013 Author Share Posted January 19, 2013 Er zitten 2 schroeven aan de onderkant maar die plaat bestaat uit 1 geheel. morgen heb ik een garage beschikbaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 kijk dat is het beteren werk zijn vandaag ook nog even bezig geweest maar je vingers en oren vriezen er af Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts