Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aansluiten Pioneer TS-WX110A in Picanto

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben er mee bezig maar ik krijg de voeding niet naar de accu door de rubbere dop weet jij hoe dat moet ?

Geplaatst

het beste kan je die zekering houder er af knippen en er later weer aanzolderen dan kan je hem met een brede schroevendraaier er langs drukken

Geplaatst

altijd met de draad boom mee als je hem er langs legt dan kan hij doorslijten op het metaalen randje van de autoen dan kan je kortsluiting krijgen je kunt er wel een klein gaatje in het dikke deel van het rubber prikken en hem daar doorheen steken

Geplaatst

Nee het is nog niet gelukt het is echt te koud gister met met ski-broek gesleuteld maar het is bijna niet te doen ik denk dat ik weer even een garage ga regelen en ik heb te weinig licht dus vandaar maar als het klaar is maak ik een aantal foto's !

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Hallo allemaal.
Ik heb net dit hele forum doorgelezen want ik zit namelijk met hetzelfde probleem

(korte omschrijving)

Ik ben 18 jaar en ik rijd in de auto van mijn moeder (Kia Picanto) (ze gaat er mee akkoord dat er een subwoofer in komt)

Ik heb na gevraagd wat de prijs zou zijn voor het inbouwen van de pioneer  ts-wx110a
Dit bedrag kwam uit op 315 euro, en dan zou alles weggewerkt zijn (dashboard er uit)
Het enige nadeel is dat ik dit erg prijzig vind.
De subwoofer zelf kost 147 euro, dus ik dacht er aan om iemand te vinden die dit gratis/heel goedkoop er in kan zetten.

Nadat ik dit forum heb gelezen kwam ik er dus achter dat ik dit zelf misschien ook kan.
MAAR... Ik beschik niet zo veel kennis over auto's, haha.
Wat ik heb gelezen is dat je het ventilatie ding voor in het dashboard er uit kan halen en daar dan de stekker van de pioneer op aan kan sluiten.
Ook las ik dat je de voeding op je "aansteker" van de auto kan aansluiten.

Dan heb ik 2 vraagjes.
1) Hoeveel draadjes zijn er zichtbaar en zijn deze makkelijk weg te werken? (mijn moeder haat het als er draadjes zichtbaar zijn, maar als het meevalt kan ik haar misschien ompraten)
2) Hoe sluit ik die draden precies aan?
(de subwoofer komt onder de passagiersstoel (of onder de bestuurdersstoel als dit mogelijk is)

Ik snapte niet alles wat jullie hebben besproken.
Dus het zou fijn zijn als alles nog is stapsgewijs zou worden verteld, (eventueel met foto's of iets dergelijks)
Misschien een "tutorial" maken voor andere gebruikers?
Of moet er toch een garage bijkomen die voor een klein bedrag dit aan kan sluiten? 
Want bij die 315 euro moeten ze het hele dashboard er uit halen.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Groetjes,
Joris

Geplaatst

Hoi Dwergkip,

Waar woon je ergens? Ik heb de mijne laten inbouwen in Ruurlo voor een paar tientjes.

Ik kan dit zelf ook wel, maar had de auto toen net drie dagen, dus wist van niks hoe het los moest...

Het hele dashboard eruit is flauwekul: de radio is eruit geweest om de speakerdraden af te takken,

de voeding is vanaf de accu gepakt ipv de aansteker en de laatste draad zit aan de schakelspanning van de radio.

Bij mij zie je geen enkele draad zitten, ook omdat ik gekozen heb de remote onder de stoel te leggen.

De bestuurdersstoel, want rechts zit bij mij een opbergvak onder de stoel...

• 2 maanden later...
Geplaatst

hoi allemaal, 

ik heb onlangs ook een Pioneer TS-WX110A aangeschaft. 

nu vraag ik mij af hoe ik de constante 12V kabel van de accu naar de sub krijg. 

Ik kan namelijk nergens een plek vinden waar de kabels van de accu door de firewall gaan.

Ik hoop dat iemand hier ervaring heeft en mij kan uitleggen hoe hij dit gedaan heeft.

Groetjes!

Geplaatst

de pioneer hoeft niet zo heel erg zwaar te worden af gezekerd dus kan je ook naar de zekeringkast en hem daar aan de dikke plusdraad soldeeren die in je zekering kast gaat 

deze komt al direct van je accu af 

Geplaatst

Ah oke!

Ik heb zelf de originele radio vervangen door een pioneer deh-4400bt.

Nu wou ik de geschakelde plus op de remote van de radio aansluiten, maar zou het zo kunnen zijn dat er te weinig spanning op de remote staat? Want kreeg hem niet aan de praat gisteren.

Bedankt voor de snelle reactie trouwens!

Groetjes

Geplaatst

Normaal gesproken zou dit voldoende moeten zijn om je subwoofer aan te Zetten mocht dit echt niet lukken probeer dan even om hem aan je cigarette aansteker te plaatsen dat is ook een geschakelde spanning met zeker genoeg vermogen

Geplaatst

De remote heeft amper vermogen nodig.

Maar je moet wel opletten dat je aan de radio de juiste draad neemt. Sommige radio's hebbeneen aansturing voor de antenne die bij een andere bron dan de radio spanningsloos is en een aparte aansluiting voor remote van een versterker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...