Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste kiaclub members,

Ik heb een klein probleem met mijn kia picanto. Vaak als ik rond rij is mijn koplamp voor een klein deel onderin beslagen.

Misschien heeft er wellicht nog meer mensen hetzelfde probleem. De auto is nog geen maand oud. Enige suggestie's?

Ik hoor het graag van jullie

Groetjes,

Ryan

Posted

Is tegenwoordig iets wat snel opgemerkt wordt, doordat de koplampglazen veel helderder zijn dan 'vroegah', toen had je koplampglazen met ribbels en zag je het beslaan bijna niet. Heeft inderdaad gewoon te maken met temperatuursverschillen en water wat dan condenseert. Zolang het geen compleet aquarium is, is dit geen reden tot zorg.

• 1 month later...
Posted

bij mij is het soms zelfs zo erg, dat je de gewone lichten er niet door ziet schijnen. Dit is echter gelukkig meestal van korte duur.

maar ze hebben het allebei, en bij de garage gingen ze het navragen om te vervangen, maar daar heb ik nog niets van vernomen... nu een jaar later..

maar als het niet zo erg is , leren we er maar mee leven.

• 3 weeks later...
Posted

bij mij is het soms zelfs zo erg, dat je de gewone lichten er niet door ziet schijnen. Dit is echter gelukkig meestal van korte duur.

Had je de schakelaar wel op Dimlicht staan Silvia ? :wink:

en niet op de pitjes.. (stadslicht) :nuke:

Posted

maar ze hebben het allebei, en bij de garage gingen ze het navragen om te vervangen, maar daar heb ik nog niets van vernomen... nu een jaar later..

maar als het niet zo erg is , leren we er maar mee leven.

Mee leren leven? Sorry hoor maar vocht in je koplampen is gewoon vervangen onder garantie. Onwijs leuk van Kia dat ze zo'n lølverhaal in het instructieboekje zetten maar daar heb je als consument totaal geen boodschap aan. Ik adviseer je dan ook een afspraak te maken bij je dealer en je koplampen gewoon te laten vervangen. Gebeurt dat 'beslaan' in de eerste week oke, maar duurt het langer dan zit er gewoon iets niet helemaal goed gemonteerd wat uiteindelijk wel corrosie veroorzaakt.