Jump to content

Mijn Picanto

Guest Pica Driver

Recommended Posts

Guest Pica Driver

Heb in Januari 2008 mijn eerste nieuwe auto gekocht een Picanto Lx in het zwart :) .Heeft inmiddels zijn eerste 15.000 beurt gehad :) .De auto is nog standaard,wil in het voorjaar sportvelgen onder doen en misschien verlagen zal eerst eens na vragen hoe dat met de fabrieksgarantie zit.

Zal eerdaags een foto plaatsen van mijn auto.

Dieter

Hallo Dieter,

welkom hier, en leuk dat je een dagboek van je Pica hebt geopend!!

De kleur zwart is momenteel wel erg hot.

Over het verlagen:

Als je de originele Kia verlaging eronder laat bouwen is er kwa garantie NIETS aan de hand.

Ook lichtmetalen velgen geven geen porbleem, mits goed berekend als de auto verlaagd is.

Ben best benieuwd wat voor model velgen je in gedachten hebt.

Tot die tijd: veel plezier hier.

Philip

Guest Pica Driver

Zo vandaag samen met mijn vader de auto gewassen en gepoest,

kwam daar achter dat ik een klein deukje in mijn spatbord heb in de ronding van de wielkast :cry: gelukkig allrisk verzekert,binnen kort word het gemaakt.Hij glimt er weer over :wink:

Groeten Dieter.

Tja ik laat het maken vind het zonde heb de auto sinds januari dit jaar,ben allriskverzekert dus het kost mij niks :wink:

Groeten Dieter.

Even een kleine correctie:

Kans bestaat wel dat je volgend jaar iets minder no-claim hebt, kost het toch weer eigen geld.

Beter ff navragen wat de reparatie kost, en dan zelf betalen, is vaak goedkoper dan een terugval in je verzekering.

Philip

Ik heb met mijn rio ook zo'n leuk deukje gehad.

Wellicht ook op de meest idiote plek ooit... De A-stijl bestuurderszijde, ter hoogte van de spiegel en ruitenwisser. Waarschijnlijk uit de tijd dat mijn pa in het ziekenhuis lag, dat iemand daar op de parkeerplaats onoplettend de deur van zijn of haar bus open gegooid heeft.

Kon alleen wel zelf ontdekken dat ik dat deukje had. Bij de dealer zou het mij 400 euro hebben gekost, uiteindelijk is het voor 60 euro gefixt..

Je ziet er nu niets meer van gelukkig, of je moet weten waar het gezeten heeft.

Wijs het (misschien) wel aan op 18 oktober...

Ik ben nog steeds met de verzekering bezig...sinds april...schade is nog steeds niet gemaakt...(fikse krassen op voorbumper.. :? situatie is nog steeds niet goed uitgelegd wie nu schuld heeft...voorlopig ik... ga 3 schadejaren terug dan zeggen ze.. naar: -2!!! ik pik dat niet en nu zijn ze schijnbaar ( al weer 3 weken verder) in overleg met hun advocaten wat de uiteindelijke conclusie is ofsow.... pff wordt er niet goed van...en mag dus de buurman (%@*(&$#) vent ook niet meer.... ;)

Gr Daiz

Voor de goede orde, we hebben het over een schade die er zo uit ziet:

DSCF1836S.JPG

@ Daiz: Ik hoop dat het nou eindelijk eens opgelost gaat worden. Hoe ziet de schade van die buurman eruit?

Mocht die nauwelijks schade hebben, loont het zich misschien om te overwegen om voor te stellen ieder de eigen schade te dekken. Jouw terugval in no-claim kost jou waarschijnlijk meer dan dat je dit laat doen door een beun.

Als zijn schade dan ook meevalt en jij een hogere prijs betaald als hij terwijl ze koste wat kost jou als schuldige aan willen wijzen, dan is het voor de tegenpartij misschien reden om ermee accoord te gaan.

Overweeg het dus eens, om de zaak te 'seponeren' en ieder zijn eigen deel te betalen, z?nder bijkomst van de verzekeraar, ALS dat nu nog kan.

Groeten,

Peter