Jump to content
Onderdelenshop24.com

[url]www.autobandenmarkt.nl[/url] of .be

Recommended Posts

Posted

Ik ben op zoek naar winterbanden voor mijn KIA. Vermits de prijzen bij de garages nogal uiteenlopen ben ik eens gaan zoeken op internet en ben ik bij www.autobandenmarkt.be (of .nl) terecht gekomen.

Vooraleer ik enkele honderden ? uitgeef via internet, wil ik graag wat feedback over de site.

Zijn er onder jullie die al ervaringen hebben met deze site en hun manier van werken ?

Alex

Posted

Ik heb over de nederlandse site heel veel goeds gehoord.

Snelle levering, zeer scherpe prijzen.

Ook de info vooraf is heel compleet, vaak ook een duits testrapport erbij.

Wel even vooraf met een garage gaan praten, het kan zijn als je de banden via zo'n garage vanaf hun site rechtstreeks de banden besteld, dat dan het totaal plaatje nog lager uitvalt.

Philip

Posted

Ervaring met die sites heb ik niet, helaas.

Omdat ik vaak in Duitsland kom, heb ik op de originele staalvelgen van de auto 4 seizoenenbanden laten zetten.

Ik hoef dus niet te wisselen, maar rij in de zomers toch liever met mijn lichtmetaal. (met zomerbanden)

De banden die ik eronder heb zitten bevallen mij echter z??r goed.

Ik heb er de Vredestein Quatrac 2 om liggen, een band met MS keur (In Duitsland verplicht keurmerk tijdens de winterperiode).

Voor 4 banden was ik in totaal 300 euro kwijt, 14" weliswaar.

Niet erg antwoord op jouw vraag, maar wellicht als hint wat betreft bandkeuze..

Groeten,

Peter

Posted

Ik ben uiteindelijk voor de Vredestein Wintrac 4XTreme gegaan omwille van de goede tests die ik over deze band gelezen heb. Volgende week worden ze geleverd en op een set velgen geplaatst. Vanaf november of zo, als het echt koud begint te worden, steek ik ze eronder.

'k Ben benieuwd. Ik kijk al bijna uit naar de winter en de sneeuw :P

Groeten,

Alex

Posted

Hoi Alex,

Giugiaro design in de maat 255/65 R 16 109 H; oops! :D

Kennelijk is 't ook nog gelukt dat je mooie LM-wielen op de kop hebt getikt?

Stuur te zijner tijd nog maar eens een fotootje wanneer ze onder je Sorento liggen en jij ergens in de Alpen staat met flink pak sneeuw!

Ook bij hevige regen en spoorvorming zal je er veel profijt van hebben!

Laat je ervaringen nog maar eens weten, jij 't beste, groeten,

Willem

Posted

Willem,

Ik heb 245/70 R16 onder de auto.

Op banden ben ik wel nogal secuur; ik heb ooit eens een klapband gehad met een total loss tot gevolg, vandaar.....

Ook hou ik heel erg aan het V-profiel omdat ik vind dat hierdoor het water veel beter wordt afgevoerd. Een gewone band zou het water deels voor zich 'uitgooien' zodat je er als het ware nog eens over rijdt, terwijl een V-profiel het water opzij gooit. Misschien is het ook omdat ik een V-profiel gewoon mooier vind :wink:

Deze winter gaan we naar Winterberg in Duitsland; ik hoop een paar mooie sneeuwkiekjes te kunnen maken van mijn Kia.

Grtz,

Alex

• 2 months later...
Posted

Ik heb via bovenstaande link mijn winterbanden gekocht.

Maar duurde ook iets langer dan gepland.

Zelf had ik Pirelli besteld, maar waren NIET voorradig.

Daarom hebben ze een andere band gestuurd, een Bridgestone.

Blijkt een stuk goedkoper, en beter uit de test te komen.

Ofwel, een leuk alternatief gekregen.

En nu ze er onder zitten...................wat een grip, dit had ik jaren geleden al moeten doen.

Ik kan iedereen winterbanden aanraden, een heel stuk meer veiligheid, en dat een rijdt een stuk geruster.

Prima service van de webshop, een goede feedback, kortom: ik ben tervreden.

Philip

Posted

Philip,

Zo gaat het meestal; eens je winterbanden geplaatst heb kan je niet meer zonder! En als je de rekening maakt na een aantal jaren kost het eigenlijk niets, want als je winterbanden rijdt slijten je zomerbanden niet en vise versa.

Alex