Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Even voorstellen en een LPG vraag

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo

Wij rijden sinds febr. 2009 met een nieuwe kia sportage. Ook van gasaktie gebruik gemaakt. Bevalt prima. Verbruik 1-8. Tank in Belgie, nog goedkoper dan NL.

Wel raadzaam bij installateren van gas klepje te laten wegwerken. Wordt vaak ontvreemd. Ben al aan het vierde klepje toe! Kan niet afsluitbaar gemaakt worden!

Geplaatst

wat is het probleem als je hem voor meer dan 80% vol gooit?

Ik moet wekelijks een rit van 500 kilometer maken. Ik gooi mijn 60-litertank altijd voor 55 liter vol en rij hem helemaal leeg totdat die gaat storteren. Rij ik die laatste kilometers tot aan het tankstation waar ik altijd tank op benzine.

Uit voorgaande meldingen hoor ik dat ik dat niet meer moet doen, maar vraag me wel af waarom die maar voor 80% vol mag. De tankwand is echt stevig genoeg voor 125% en wel meer...

Geplaatst
wat is het probleem als je hem voor meer dan 80% vol gooit?

Ik moet wekelijks een rit van 500 kilometer maken. Ik gooi mijn 60-litertank altijd voor 55 liter vol en rij hem helemaal leeg totdat die gaat storteren. Rij ik die laatste kilometers tot aan het tankstation waar ik altijd tank op benzine.

Uit voorgaande meldingen hoor ik dat ik dat niet meer moet doen, maar vraag me wel af waarom die maar voor 80% vol mag. De tankwand is echt stevig genoeg voor 125% en wel meer...

Die 80% is veiligheid

Dat leegrijden ... NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT DOEN.

Het laatste mengsel wordt veel te arm en dus veel te heet.

Je helpt je kleppen er mee om zeep en dat is een hele dure reparatie !!

Op jouw manier ben je bij 40-60.000km aan de beurt.

Geplaatst

Je helpt je kleppen er mee om zeep en dat is een hele dure reparatie !!

Wat voor bedrag moet ik hierbij aan denken? Met 2 of 3 nullen???

Ik heb een Kia Joice uit 2002.

Geplaatst

als je hier een beetje op LPG zoekt zie je toch al gauw bedragen van 2500 euri voor kleprevisie voorbij fietsen.

NIET leeg rijden dus.

Geplaatst (aangepast)
als je hier een beetje op LPG zoekt zie je toch al gauw bedragen van 2500 euri voor kleprevisie voorbij fietsen.

NIET leeg rijden dus.

Op de nieuwere systemen schakeld hij automatisch om en zit er nog voldoende rest gas in de tank als hij omzet naar benzine. Bij mij als hij gaat piepen druk ik hem zelf al automatisch uit, word gek van dat piepje :D

Ik gooi mijn 60-litertank altijd voor 55 liter vol en rij hem helemaal leeg totdat die gaat storteren

Als je gaat stotteren ( wat bij mij niet eens kan aangezien hij automatisch omschakeld ) dan mag je zeker gaan denken aan een dikke 2500 a 3000 eurie voor je revisie.

En wat de kleprevisie aangaat, daar hebben ze nu flashlube systemen voor. De nieuwere flashlube systemen regelen alles zelf ( electronisch ) maar ja ik hou het bij het gewone flashlube systeem :D straks storing in de electronica en je rijd alles naar bonken.

Om nog even terug te komen op je 80% en 125% verhaal :

LPG wordt onder hoge druk in je tank gespoten. 15 bar en meer soms. Door die hoge druk, heeft de vloeistof enorm koud. Daardoor gaan er allerlei zaken krimpen. Onder andere ook je tank. Dat zie je niet met het blote oog, omdat het verschil niet zo heel groot is. Maar voel vlak na een tankbeurt maar eens aan de tank, dan zul je merken dat die koud is. Koude materialen krimpen en warme materialen zetten uit. Dus je tank zal terug lichtjes uitzetten nadat de vloeistof op temperatuur is gekomen. Vloeistoffen echter zetten meer uit dan vaste stoffen. Dus de LPG in je tank zal MEER uitzetten dan dat je tank uitzet. Met als gevolg dat je tank onder een druk komt te staan die nog hoger is. Die 80 % begrenzer zorgt er dus voor dat je tank 20% speling heeft om de vloeistof te laten expanderen.

Met andere woorden... als je je tank voor de volle 100 procent of 125% zou vullen, heb je kans dat de druk in de ketel te hoog zou worden met als gevolg dat de LPG uitwegen zal willen vinden. Gewoonlijk gaan ze dan op zoek naar de weg van de minste weerstand. Dat kan een rubbertje zijn, een koperen leiding, een zwak punt in je tank...

Groet,

Ursin

aangepast door Dutchdragon
Geplaatst

hmmm..., helder.

Ik ga in het vervolg onderweg even een pauze inlassen om te tanken... !!!

Bedankt allen voor dit verhelderende verhaal.

• 3 maanden later...
Geplaatst

hoi ik rijdt een sportage uit 1997 op gas die ik erin heb laten bouwen toen de auto 82000km had gereden nu staat hij op 170000km .het is een necam installatie.ik ben er goed tevrede over

Geplaatst
10.000km verder en ben tevreden met ht gas g3.

Vindt de autooomlekkeder rijden op gas zeker laag in de toeren.

Als je hem doortrekt to 5500 toeren op gas dan gaat ie wat sputteren wilt ie neit meer, op benzine geen propleem. MAar ja dat doe je eenmaal om te kijken hoe die optrekt maar verder doe ik dat soort onzin niet.

prijzen van gas zij lekker laag 43,5 cent van de week.

ja tot nu toe erg tevreden.

43,5 cent per liter??? Dus in 1 jaar 50% prijsverhoging, schandalig!!!

Geplaatst
43,5 cent per liter??? Dus in 1 jaar 50% prijsverhoging, schandalig!!!

ja den haag heeft geld nodig he..

Geplaatst

http://nl.wikipedia.org/wiki/LPG_(brandstof)

60% uit gasvelden en de rest uit raffinage uit olie.

Met het koude weer neemt de vraag naar gas toe en stijgt de prijs.

Vroeger was LPG een affakkel product maar dat is niet meer zo.

In de zomer zakken de prijzen meestal.

50% stijging is idd wel erg bruut......

Geplaatst
http://nl.wikipedia.org/wiki/LPG_(brandstof)

60% uit gasvelden en de rest uit raffinage uit olie.

Met het koude weer neemt de vraag naar gas toe en stijgt de prijs.

Vroeger was LPG een affakkel product maar dat is niet meer zo.

In de zomer zakken de prijzen meestal.

50% stijging is idd wel erg bruut......

hele koude winter geweest he..

• 6 maanden later...
Geplaatst

ik rijd een sportage van 1997 en heb hem op gas latenombouwen toen hij al 80.000 km gelopen had.

geen problemen ermee tot nu toe 183.000km ondertussen.

er ligt een installatie van NECAM in.

wel even opletten met een onderbouw tank die moet goed gecoat is anders moet je na 5 tot 6 jaar een nieuwe tank laten monteren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...