Gast Timo0103 Geplaatst 17 Februari, 2013 Geplaatst 17 Februari, 2013 Vorige week uit Korea nieuw interieur filter besteld en gister ontvangen. Het is een houtskool versie die beter filtert als een standaard filter die bij de meeste automaterialenzaken verkocht worden. Waar je wel even op moet letten is de maat, die zie je op veel websites fout staan, deze zijn namelijk voor de " oude " sportage. Ik kwam er achter dat voor de Hyundai Elantra hetzelfde filter zit als in onze sportage Deze moet je hebben: http://www.ebay.com/itm/320943347338?_trksid=p3984.m1497.l2648&item=320943347338&cmd=ViewItem&sspagename=STRK:MEWNX:IT&vxp=mtr De dealer vraagt er al gauw 30 euro voor. Filter zit achter het dashboard kastje welke erg makkelijk te vervangen is. Quote
HendrikAnton Geplaatst 17 Februari, 2013 Geplaatst 17 Februari, 2013 Vorige week uit Korea nieuw interieur filter besteld en gister ontvangen. Het is een houtskool versie die beter filtert als een standaard filter die bij de meeste automaterialenzaken verkocht worden. Waar je wel even op moet letten is de maat, die zie je op veel websites fout staan, deze zijn namelijk voor de " oude " sportage. Ik kwam er achter dat voor de Hyundai Elantra hetzelfde filter zit als in onze sportage Deze moet je hebben: http://www.ebay.com/...EWNX:IT&vxp=mtr De dealer vraagt er al gauw 30 euro voor. Filter zit achter het dashboard kastje welke erg makkelijk te vervangen is. He Timo Hoe vaak vervang jij die 1 Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 17 Februari, 2013 Geplaatst 17 Februari, 2013 Die van mij staat op 55000km en heb hem voor het eerst vervangen. Tussendoor wel eens doorgespoten met de compressor. Voor dit geld kun je hem misschien wel wat vaker vervangen. Laat dit klusje iig niet door de dealer doen. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 17 Februari, 2013 Geplaatst 17 Februari, 2013 O ja, kreeg er nog een gratis setje werkhandschoentjes bij. erg attent Quote
Derkie Geplaatst 17 Februari, 2013 Geplaatst 17 Februari, 2013 Zie aan de rekening dat mijn dealer het filter niet vervangen heeft bij de 30000 km beurt , hoewel het wel op de controlelijst (afgegeven bij de beurt) uit te voeren werkzaamheden bij 30000km staat. Maar meteen 2 filters besteld. Timo dank voor de tip. Quote
zwafra Geplaatst 17 Februari, 2013 Geplaatst 17 Februari, 2013 Mijn Kia dealer in Purmerend vervangt deze interieurfilter bij elke beurd die mijn Sportage tot nu toe daar heeft gekregen ...bij 15.000 en 40.000 k/m zijn deze filters al vervangen kost wel 30,- euro per filter .. Ik vroeg al aan de receptionist waarom de beurten steeds duurder zijn dan wat er op de Kia site vermeld staan ..daarom dus . 1 Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 18 Februari, 2013 Geplaatst 18 Februari, 2013 Mijn Kia dealer in Purmerend vervangt deze interieurfilter bij elke beurd die mijn Sportage tot nu toe daar heeft gekregen ...bij 15.000 en 40.000 k/m zijn deze filters al vervangen kost wel 30,- euro per filter .. Ik vroeg al aan de receptionist waarom de beurten steeds duurder zijn dan wat er op de Kia site vermeld staan ..daarom dus . Dus voortaan lekker zelf doen. Quote
elmerblues Geplaatst 20 Februari, 2013 Geplaatst 20 Februari, 2013 Het viel mij inderdaad ook op dat een hele hoop ebay websites adverteren met sportage interieurfilter bj 2008-2013. Kan niet kloppen lijkt mij, het filter van een 2008 model zal wel niet passen in een 2010-> model. Dat het elantra filter past wist ik ook niet. Heb er 2 besteld, zal het hier terugkoppelen of het goed past het zijn trouwens geen originele kia filters. Even een tip: schrijf met pen (of potlood) op de zijkant van je nieuw interieurfilter de kilometerstand en datum. Verder heeft de bovengenoemde website ook relatief voordelige oliefilters (wel origineel Kia, OEM). Quote
MrBubbels Geplaatst 20 Februari, 2013 Geplaatst 20 Februari, 2013 Is deze makkelijk te vervangen ?? enne wat is makkelijk? hoe doen we het ? wel besteld in iedergeval Bubbels Quote
Freaky Geplaatst 20 Februari, 2013 Geplaatst 20 Februari, 2013 In mijn Toyota Yaris (2e auto) is hij laatst ook vervangen door mijn garage. Voor de eerste keer en hij was best zwart De auto komt uit 2001 Maar ik merk er zelf niets van dat er een nieuwe in zit. daarom zie ik het nut niet om deze filters zo vaak te vervangen anders dan het spekken van de garages. Het is motorisch niet nodig, en als je er geen problemen mee hebt dan gewoon lekker laten zitten. Quote
xtra40 Geplaatst 20 Februari, 2013 Geplaatst 20 Februari, 2013 Is deze makkelijk te vervangen ?? enne wat is makkelijk? hoe doen we het ? wel besteld in iedergeval Bubbels Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 20 Februari, 2013 Geplaatst 20 Februari, 2013 Is deze makkelijk te vervangen ?? enne wat is makkelijk? hoe doen we het ? wel besteld in iedergeval Bubbels Dashboard kastje heeft aan de binnenzijde aan de linker en rechter kant een draaischroef zitten, verwijder deze door deze naar je toe te draaien. Onder het kastje aan de buitenzijde zitten 2 plastic pinnen die je er zo uittrekt, even met lampje onder het dashboard kijken. Dit is een werkje van 3 minuten. Nu kijk je tegen de ventilatorbehuizing aan en zie je een langwerpig afdekplaatje waar het filter achter zit. Door aan de rechterkant 2 lipjes in te knijpen haal je het kapje er af en is het filter zichtbaar. Verwijder deze en plaats de nieuwe, let wel even op het pijltje op het filter dat ie naar beneden wijst in de richting van de luchtstroom. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 20 Februari, 2013 Geplaatst 20 Februari, 2013 terwijl ik aan het typen was is boven mij keurig met plaatjes uitgelegd. Quote
MrBubbels Geplaatst 21 Februari, 2013 Geplaatst 21 Februari, 2013 Jeetje wat een sukkel ben ik (pas op hé) het staat gewoon in het boekje :oops: , mijn dank is groot 2 Quote
Derkie Geplaatst 1 Maart, 2013 Geplaatst 1 Maart, 2013 Het carbonfilter uit Korea ontvangen en er vanmiddag even ingezet. De rechter draaischroef zat muurvast en kwam pas na 5 minuten duwen en trekken los. Oude filter na 33000 km behoorlijk vuil. Nieuwe hyundaifilter past prima, maar er kwam ook een hyundaifilter uit Quote
skoebidoe Geplaatst 28 Mei, 2013 Geplaatst 28 Mei, 2013 Vorige week uit Korea nieuw interieur filter besteld en gister ontvangen. Het is een houtskool versie die beter filtert als een standaard filter die bij de meeste automaterialenzaken verkocht worden. Waar je wel even op moet letten is de maat, die zie je op veel websites fout staan, deze zijn namelijk voor de " oude " sportage. Ik kwam er achter dat voor de Hyundai Elantra hetzelfde filter zit als in onze sportage Deze moet je hebben: http://www.ebay.com/itm/320943347338?_trksid=p3984.m1497.l2648&item=320943347338&cmd=ViewItem&sspagename=STRK:MEWNX:IT&vxp=mtr De dealer vraagt er al gauw 30 euro voor. Filter zit achter het dashboard kastje welke erg makkelijk te vervangen is. Hey Timo, hierjuist ook mijn interieurfilter nagekeken,poepsimpel te vervangen, heb me er ook 2 besteld in Korea benieuwd hoe vlug ze hier zullen zijn... Alvast bedankt voor de goede tips, Grtz mike Quote
Smart Geplaatst 28 Mei, 2013 Geplaatst 28 Mei, 2013 Ik heb zoëven een interieurfilter besteld in NL + Bosch Aerotwin Flatblade (met spoiler) ruitenwissers voor én achter, voor mijn Venga. Totale kosten inclusief verzending € 49,95!! HIER GEKOCHT! Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 29 Mei, 2013 Geplaatst 29 Mei, 2013 Bij mister-auto moet je meestal wel een weekje geduld hebben. Bijna alles komt uit frankrijk en wordt met UPS verstuurd. Ik haal daar in principe ook alle onderdelen. Quote
Smart Geplaatst 29 Mei, 2013 Geplaatst 29 Mei, 2013 De bestelling gaat vandaag de deur uit, want het is op voorraad las ik. Ach, een weekje wachten is ook prima hoor. Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 29 Mei, 2013 Geplaatst 29 Mei, 2013 Vandaag mijn luchtfilter, brandstoffilter en oliefilter binnen van mister auto. Luchtfilter prop ik er zelf in en dan gaat de auto naar de garage. Even oliewisselen en klaar, remmen hebben we zelf al gedaan en meer is het niet. Weer een hoop geld bespaard. Quote
handyman Geplaatst 30 Mei, 2013 Geplaatst 30 Mei, 2013 gelijk heb je, doe ook alleen het noodzakelijke (lees garantie) via de auto stealer Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 30 Mei, 2013 Geplaatst 30 Mei, 2013 Je hoeft tenslotte ook geen originele onderdelen te gebruiken in je kia. Maar ja, wat is origineel? Ik haal mijn luchtfilter er uit en wat staat er op MAHLE. ( in het klein KIA/Hyundai er bij ) Kijk op het " niet originele " onderdeel en er staat MAHLE. Filters compleet identiek. Brandstoffilter van MANN is ook identiek aan die van kia/Hyundai. Op deze staat zelfs ook nog made in Korea. Het scheelt nogal wat pegels i.v.m. de originele onderdelen terwijl deze identiek zijn. Tis gelukkig europees vastgelegd dat dit gewoon mag in de garantietijd, laat je niks wijs maken door dealers want die praten in hun eigen straatje. Alleen wanneer echt het verkeerde onderdeel is vervangen kunnen ze piepen maar dat is dan ook terecht. Quote
Smart Geplaatst 1 Juni, 2013 Geplaatst 1 Juni, 2013 Gisteren alle spullen netjes ingepakt en op tijd mogen ontvangen. Binnen 10 minuten zaten de ruitenwissers erop binnen 5 minuten zat het interieurfilter erin. Nog wel even een datum op het interieurfilter geschreven. Het filter is overigens van MANN (made in Germany). Wat ik niet begrijp is dat ze voor € 5,95 kunnen verzenden vanuit Frankrijk, terwijl je in NL hetzelfde bedrag kwijt bent! Quote
Gast wil51 Geplaatst 1 Juni, 2013 Geplaatst 1 Juni, 2013 Gisteren alle spullen netjes ingepakt en op tijd mogen ontvangen. Binnen 10 minuten zaten de ruitenwissers erop binnen 5 minuten zat het interieurfilter erin. Nog wel even een datum op het interieurfilter geschreven. Het filter is overigens van MANN (made in Germany). Wat ik niet begrijp is dat ze voor € 5,95 kunnen verzenden vanuit Frankrijk, terwijl je in NL hetzelfde bedrag kwijt bent! Leuk dat je dat in Sportage 3 deel van het forum meldt, maar ik heb nog eens gekeken en behalve de flatblade ruitenwissers wordt ook het interieur filter niet geleverd voor de Sportage. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.