Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Defecte BMS boordcomputer door Pilot Xenon?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ratelen van een Relais duidt meestal op te lage spanning

Lijkt inderdaad te lage spanning te zijn vanaf de accu met draaiende motor geen probleem. echter als ik ga meten meet ik zonder draaiende motor 12,24 volt en met draaiende motor 15.72 tot 15.79 volt wat de vraag oproept kan de spanning ook te hoog zijn??

Geplaatst

Dat kan ook, maar meestal verbrand het relais dan.Maar bijna 16 volt is niet goed.

Lijkt wel of je spanningsregelaar kapot is van de dynamo.

Geplaatst

Dat kan ook, maar meestal verbrand het relais dan.Maar bijna 16 volt is niet goed.

Lijkt wel of je spanningsregelaar kapot is van de dynamo.

net maar eerst een andere Multi meter gehaald blijkt dat mijn eigen dol geworden is uit mijn stopcontacten thuis kwam ook ineens 261 volt, overleden dus. na nieuwe meting op contact 12,1 volt met draaiende motor 14,2 volt. vervolgens heb ik het relais in een testopstelling geplaatst met het zelfde resultaat dus op de een of de andere manier komt de storing bij de lamp voet vandaan. maar hoe los je dat op?

Geplaatst

mischien zitten de stekkers toch niet goed aangeknepen en als de motor loopt trilt dat altijd een beetje 

ook met losse opstelling en 100% zekere verbindingen toch geratel.

Geplaatst

Denk eerder dat gewoon het relais naar de kloten is.

Net even met de auto naar een inbouwstation geweest om het een en ander door te laten meten waaronder de lamp voet deze werd met een stroboscoop gemeten en liet zien dat deze bij niet draaiende motor constant 12,2 volt geeft en na het starten heel snel tussen aan en uit schakelt dit is schijnbaar vaker voorkomend bij nieuwere auto's m.n.  vw en audi hebben dit ook de oplossing was simpel en voordelig (2,50 ) in de vorm van een condensator die over de draden gezet is. Hoop dat het probleem voorgoed is opgelost. dank voor het meedenken

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Gewoon altijd een schakel kabel installeren zo een kabel kost je misschien 5 euro maar voorkomt gewoon een hele boel elende

dus je bedoeld zo een kabel met relais dat hij rechtstreeks  de stroom van de accu neemt?

Geplaatst

Ja dat bedoel ik inderdaad het enige wat je wagen electronics dan nog doet is het relay aan en uit schakelen dus de kans dat er dan iets gebeurt is bijna nihil

Geplaatst

Ik vraag mij trouwens af of er nog een verband bestaat tussen de autolight setting en het Pilot Xenon - BMS systeem probleem.

Ikzelf heb al jaren Pilot Xenon in mijn sportage en nergens last van, maar ik gebruik ook nooit de autolight, ik zet altijd handmatig de lampen aan. 

Geplaatst

We zijn inmiddels al dik 3 jaar en 80000km verder en gebruik altijd de auto stand.

Heb geen pilot maar een andere set, probleemloos

Geplaatst

ik heb nu zo 30.000 km een Pilot Xenon in zitten en staat bij mij gewoon op auto stand en probleemloos

maar wel met deze kabel er tussen http://www.ebay.nl/itm/HID-Xenon-Relay-Wiring-Harness-H8-H7-H9-H11-5202-9006-/320933182345?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ab91bbb89&_uhb=1

• 2 weken later...
Geplaatst

vandaag de relais kabels toegekregen maar nu snap ik het niet zo goed je hebt 2 manelijke stekers met telkens een draad erbij voor de massa en dan heb je 1 vrouwelijke stekker????? hoe komt het dat er maar 1 vrouwelijke stekker is en waar moet deze dan op aangesloten worden?

Geplaatst

das heel simpel eigenlijk 

die 2 vrouwlijke stekkers die worden op je balasten aangesloten waarbij je de stekkers die uit je koplampen komen er uit moet halen 

die 2 zware draadjes met oogjes doe je onder een schroef voor de massa 

dan heb je 1 manenlijke stekker die komt op 1 van die stekkers die uit je koplamp komt die andere koplamp stekker word niet gebruikt meer 

en dan heb je nog de draad met zekering die komt rechtstreeks op je accu

hier nor een plaatje met wat uitleg  dat is misschien nog duidenlijker

1921135_287075861449282_1723404783_o.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...