Jump to content

Defecte BMS boordcomputer door Pilot Xenon?

pantagifra

Recommended Posts

deze schakel kabel zorgt er voor dat de hoofd stroom naar je xenon toe niet meer over je BMS loopt maar direct van je accu af word gehaald

het enigste dat je BMS nog doet is het bedienen van het relay 

hij is vrijwel plug en play en de kans dat er wat gebeurt neemt enorm af 

en voor de prijs hoef je het niet te laten 

http://www.ebay.nl/itm/NEW-design-Xenon-HID-Conversion-Kit-Relay-Wiring-Harness-high-quality-HS-/221230237887?pt=US_Car_Lighting&hash=item33825988bf#ht_2233wt_1271

QY819_1_ALL.jpg

Heb precies deze kabel aangeschaft en gemonteerd echter zodra de motor gestart wordt begint het relais te ratelen en na een paar minuten gaat het licht uit. enig idee hoe dit op te lossen is??

Heb precies deze kabel aangeschaft en gemonteerd echter zodra de motor gestart wordt begint het relais te ratelen en na een paar minuten gaat het licht uit. enig idee hoe dit op te lossen is??

ter info de set is ingebouwd in een KIA CARENS 2.0 GDI 2013

heb al een ander relais gehaald het zelfde resultaat. als de auto gewoon op contact staat is er niets aan de hand en brand de xenon perfect en stabiel pas als je de motor start begint de elende.

hmmmm heel vreemd en je woont te ver weg waarschijnlijk zo dat ik niet even kan kijken ???? 

woon inderdaad niet om de hoek. maar in Enschede. gezien het bovenstaande durf ik de xenon set niet zonder relais in te bouwen. het relais ratelt trouwens ook als er geen xenon op aan is gesloten, zodra de motor gestart is begint het te ratelen. Kan volgens mij ook nergens anders stuurstroom vandaan halen voor de lampen. Of toch wel???

De aansluiting is als volgt heb de lamp voet gemeten en zo de plus opgezocht deze voorzien van de draad die naar de pool 85 op het relais gaat massa eerst via lamp voet en later rechtstreeks op de carrosserie aangesloten pool 86 op relais op pool 30 gezekerde draad van accu en pool 87 gaat via de kabel harnas naar de lampen. 

moeilijk om van een afstand te beoordelen 

maar je hebt 2 stekkertjes die je in je koplamp lamp houder steekt + en min maakt niet uit 

dan heb je een + draad die je direct op je accu aansluit en die hebben dan weer elk een aparte massa draad die je onder een bout zet 

moeilijk om van een afstand te beoordelen 

maar je hebt 2 stekkertjes die je in je koplamp lamp houder steekt + en min maakt niet uit 

dan heb je een + draad die je direct op je accu aansluit en die hebben dan weer elk een aparte massa draad die je onder een bout zet 

klopt helemaal zo heb ik het en je zou denken dat het dan zonder probleem moet werken maar helaas. denk dat ik alles er maar uit haal en verder ga met de standaard lampen

Guest Timo0103

Pfff, best vermoeiend topic dit.

Kunnen we niet even een waarschuwingstopic maken om GEEN PILOT rommel te kopen maar meteen de juiste set.

Die ik heb kost geen reet, kwalitatief perfect en geeft 0 problemen.

Even wakker worden allemaal en geen PILOT meer kopen.

:cool:

Kunnen we niet even een waarschuwingstopic maken om GEEN PILOT rommel te kopen maar meteen de juiste set.

die waarschuwing had ik al gelezen. heb dus ook geen Pilot maar een andere set die in dit topic wordt aangeraden . ff goed lezen wat het probleem is voordat je vermoeid raakt.

heb deze link gebruikt. http://www.navaudio....n-Bi-Xenon.html

zit er op jou auto een lampen uitval herkenning misschien 

dat de computer misschien geen lamp meet en het daarom niet goed doet ???

krijg geen melding van defecte lampen dat is het dus niet.

Ja die Timo die smeert ook iedereen maar troep aan :-) :-). Nee dit is een goede set hoor.

bedoel je dat de set ion de link troep is of juist wel goed en zou ik die zonder relais aan kunnen sluiten???

Nee die set mankeert niks aan en zo'n kabel hebben wij ook. Moet normaal perfect werken.

heb van alles uitgetest maar zodra ik de motor start gaat het relais als een gek tekeer ook als er geen xenon op aangesloten is alsof het relais te weinig of juist te veel spanning krijgt. heb de set met canbus gekocht maar ben ban om hem zonder relais aan te sluiten door alles wat je leest.

Ja je mag komen kijken hoe het bij ons aangesloten is. Weet niet of dat je verder helpt?

het aansluiten is niet het probleem heb het idee dat de auto het relais  opblaast als de motor loopt.

zitten die massakabels wel goed vast?

, dat knetteren lijkt erop alsof  het relais steeds opnieuw wordt aangetrokken

zo klinkt het inderdaad maar de massakabels zitten goed vast en hebben goede massa direct op de massa kabel van de auto.