Jump to content

Orange Innoskin bekleding kwetsbaar ?

KwK

Recommended Posts

Hallo ik heb een Picanto besteld met Orange Innoskin bekleding

Moet je hier anders (voorzichtiger) mee omgaan dan met stoffen bekleding

opletten wat je aan heb of een doos op de achterbank e.d.

schoon maken met een vochtige doek of speciale middelen ?

wie heeft hier ervaring mee

Grtz Pieter

Gisteren bij de dealer geweest en die vertelde mij dat er een servicebullentin van de importeur was gekomen met reinigingsinstructies voor de Innoskin bekleding. Ik wordt daar maandag over gebeld door de werkplaats. Ik ben benieuwd...

kon verder niks vinden in het forum (ook niet niet bij 'picanto design editie')

hoop dat het wel te reinigen is

auto komt over een week of 2 binnen

GrtzP

@Jeroen: ik hoor het graag hoe het afloopt. Ik ben trouwens wel erg benieuwd of het buiten het reinigen ook iets is wat het vies worden voorkomt, anders kunnen we 5x in het jaar naar de dealer om te laten reinigen ;)

@kwk: ik had het onderwerp omhoog gezet voor je. En op de laatste pagina hadden we het erover dat de bekleding erg vies wordt. Maar inmiddels heb je dat hier al mee gekregen :)

Gisteren bij de dealer geweest en die vertelde mij dat er een servicebullentin van de importeur was gekomen met reinigingsinstructies voor de Innoskin bekleding.

Ik wordt daar maandag over gebeld door de werkplaats. Ik ben benieuwd...

Heb je al wat gehoord ?

Heb vandaag Kia Nederland gebeld

en heb misschien een oplossing om op nieuwe schone bekleding, vlekken te voorkomen (met behoud van garantie)

ttp://www.waxoyl.nl/pages/products.html?CatID=490

U.P.T. Bekledingbeschermer

U.P.T. zorgt ervoor dat de textielvezel ingekapseld wordt, waardoor vuil en vloeistof niet in de vezel kunnen dringen.

U.P.T. bevat een UV-Blok waardoor de bekleding zijn kleur behoudt. U.P.T. is ook te gebruiken op leder. De bekleding behoudt wel zijn ventilerend vermogen

http://www.waxoyl.nl/

dit werkt dus schijnbaar zowel voor stoffen/ leren (en kunstleer skai e.d)  bekleding

ze gaan tijdens de afleverbeurt de stoelen behandelen dus ik hoop dat het werkt

Grtz Pieter, die a.s. Donderdag zijn Picantoje mag gaan halen

Ook hier gaan de stoelen verkleuren, zit er nu nog geen 2mnd/600km op met blauwe jeans.

Weet iemand of je verschil merkt aan je stoel als die behandeld is met Waxoyl Interieur? (stroever?? zweterig??)

Natuurlijk heb ik nog geen idee hoe de onbehandelde innoskin bevalt bij warm weer en dunne kleding.

KwK, je krijgt vandaag je oto? Veel plezier! :wink:

ja heb m vandaag opgehaald, de stoelen zijn behandeld, maar heb geen idee of ze nu stroever of zweteriger zijn (ik heb niet gereden zonder behandeling)

nu nog afwachten of het ook helpt tegen verkleuringen e.d. 

Zag wel op de bijrijdersstoel aan de zijkant een grote donkere vlek heeft (net of dat gedeelte dikker (of niet) behandeld is)

en wat vlekje op de deurpanelen en dashboard, maar ga morgen terug naar de dealer en kijken of het "weggepoetst" kan worden

GrtzP  

gefeliciteerd met je aanwinst! Ik hoop dat de behandeling helpt zodat je geen verkleurde stoelen krijgt.

Hopelijk kunnen de vlekjes ook weggepoetst worden.

Zijn het trouwens vlekjes of mogelijk afdruk van het plastic inpakmateriaal? Want ik heb dat laatste op mijn deurpaneel, je ziet waar een sticker gezeten heeft. Dat krijgen ze bij mij niet weggepoetst, dus het deurpaneel moet vervangen worden.

In ieder geval veel rijplezier in je nieuwe auto!

@Jeroen: ik hoop dat je inmiddels gebeld bent? Ik wacht het bij jouw nog een af voor ik weer eens ga informeren bij mijn dealer.

@Jeroen: ik hoop dat je inmiddels gebeld bent? Ik wacht het bij jouw nog een af voor ik weer eens ga informeren bij mijn dealer.

Nee ik ben niet teruggebeld en dus vandaag maar even langs gegaan. Er is inmiddels een servicebullentin van de importeur over het probleem. Er is een reinigingsmiddel dat direct ook beschermd. Mijn dealer heeft het besteld maar het was nog niet binnen (en daarom ook niet gebeld!). Maar goed, zodra het spul binnen is wordt ik gebeld, is mij beloofd, en dan zullen we zien wat het gaat opleveren. Wordt vervolgt...

Mijn dealer zegt dat ik het schoon moet maken. Jeans he.... Met willekeurig welk schoonmaakmiddel. Dat gaan we dus de komende 13 jaar elke 2-3 maanden doen. :no: (niet)

Ik ben er nog niet over uit of ik hier op door ga of dat ik leuke stoelhoezen koop.

Zoals het nu is kan ik er goed mee leven trouwens, ik heb het nog maar niet over een servicebulletin gehad. :winkiss:

Dit topic blijf ik in elk geval volgen!

(Was er voor een rammel die naar tevredenheid is weggewerkt. Achterklep)

De vlekjes op de deurpanellen zijn weggepoetst en de vlek op de "wang" van de bijrijderstoel ook :-)

dit kwam hoogstwaarschijnlijk doordat de U.P.T. Bekledingbeschermer erg langzaam introk (stof en leer hebben hier geen last van)

waardoor er s'nachts misschien een paar druppels zijn uitgelopen die ze de volgende ochtend met uitpoetsen niet zijn opgemerkt

ik had onderweg nog een kraak/rammeltjes linksvoor bij het raam die is ook verholpen :-)

GrtzP

Na dit draadje gelezen te hebben en nog wat meldingen heb gehoord over de bekleding heb ik een 'open' vraag op het Carclean forum gezet om te kijken wat hier geadviseerd word. 

http://forum.carclean.nl/cc_postsm318890/Innoskin-bekleding-Kia-Picanto.aspx#post318890

​Mochten jullie geïnteresseerd zijn

Dank je Michaeltjeh. Ik weet nog niet goed wat ik zal doen. Me er niet of wel druk over maken. Ik hoop van ganser harte dat het opnemen van het blauw van de

spijkerbroek snel een verzadigingspunt bereikt, voordat er grote donkere vlekken op de zitting komen.

Momenteel valt het nog mee en wie het niet weet ziet het ook niet. Maar ik maak me een beetje zorgen over hoe het er over een poos uit ziet als je de wagen wilt

inruilen en wat dán het verhaal van de dealer zal zijn, als je een Kia terugneemt.

Na dit draadje gelezen te hebben en nog wat meldingen heb gehoord over de bekleding heb ik een 'open' vraag op het Carclean forum gezet om te kijken wat hier geadviseerd word. 

http://forum.carclean.nl/cc_postsm318890/Innoskin-bekleding-Kia-Picanto.aspx#post318890

​Mochten jullie geïnteresseerd zijn

ik heb Kia Nederland gebeld om het probleem te voorkomen 

en gevraagd met wat ik de stoelen mocht behandelen met behoud van garantie

en die zeiden de waxoyl U.P.T. Bekledingbeschermer (zelf doen of door de dealer laten doen)

Nog tip voor spijker broeken die afgeven (en andere kleding die afgeeft)

eerst even nachtje in koud water met een flinke scheut azijn zetten en dan in de wasmachine

dit werkt het beste als ze nog nieuw zijn

GrtzP

KwK, de tip voor de spijkerbroek is een goede. De mijne is echter al ver over de datum. De halve wereld loopt in jeans en ik vind dat zo'n stoel er tegen moet kunnen, zeker bij zo'n oude als de mijne. Doe ik er een leuke zwarte stoelhoes met Hello Kitty (haha!!) signature eromheen, dan geeft dat vast ook weer af.... alleen zie je het dan niet....

Waarom de stoelen niet direct door de fabrikant geimpregneerd worden is mij een raadsel.

Weet iemand wat zo'n waxoil behandeling kost als je dat zelf doet?  Moet je dat wel zelf willen betalen?

Weet iemand wat er in dat eerdergenoemde servicebulletin staat?

Cerba, niet accepteren hoor wat je dealer zegt. De bekleding hoort gewoon niet te verkleuren, of je nu een spijkerbroek aan hebt of niet. Daarbij geven andere stoffen ook af op die stoelen. Mijn jas is gewoon stof, en ook de rugleuning is vies.

En je vind het misschien niet erg om stoelhoezen erop te doen, maar het is wel een minpuntje als je je auto straks wilt verkopen.

Ik zou het lekker door je dealer op laten lossen, het is immers al bekend bij de importeur en je weet dat e niet de enige bent, dan zijn je stoelen straks oké, of je nu wel of geen hoezen eromheen doet.

ik heb Kia Nederland gebeld om het probleem te voorkomen 

en gevraagd met wat ik de stoelen mocht behandelen met behoud van garantie

en die zeiden de waxoyl U.P.T. Bekledingbeschermer (zelf doen of door de dealer laten doen)

Beste KwK,

Waar zou je deze Waxoyl moeten aanschaffen? ik heb namelijk even gegoolged maar niet de waxoyl gevonden die jij bedoeld

Alvast bedankt.