Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Graag wil ik me ook even netjes aan jullie voorstellen.....

Na mijn eerste liefde de Golf GTi en mijn laatste liefde de Alfa 147 GTA, wilde ik een zuinige doch oogstrelende bolide aanschaffen.

Ik ga serieuzere kilometers maken voor mijn werk. Zuinigheid is dus geboden (hoewel ik daar na het lezen van het forum mijn twijfels bij heb, maar goed... alles beter dan mijn huidige verbruik)! 

Sinds 01-04-2013 ben ik (op papier) in het bezit van een zwarte Rio 1.2 5d SuperPack met 17" Alloy style G velgen (luxe platen, geen stickers, geen type aanduiding etc.). Hopelijk kan ik vanaf de eerste week van mei 2013 al de weg op!

Na veel lezen op dit forum heb ik al meteen een hele verlanglijst (lees: to do list). Xenon (zowel stads- dim-, groot- en mistlicht én kentekenverlichting én make up spiegels  :winkiss: ) staat bovenaan mijn lijst.

Zitten er ook dames op dit forum? 

Leuk om te lezen wat alle ervaringen / problemen / oplossingen zijn! 

Geplaatst

@Anky,

Welkom op dit forum en veel leesplezier.

En natuurlijk veel rijplezier en veeeeeel veilige kilometers met je nieuwe

bolide, of moet ik zeggen met je nieuwe liefde.  :-)

En ja, en zitten ook dames op dit forum

Suc6 met je Rio Super pack.

Grtz.

Specialmade

• Like 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Jaaaa!

Ik heb eindelijk mijn Kia Rio op mogen halen! 

Ben benieuwd wanneer ik 'gespot' ga worden.... 

• Like 1
  • 4 weken later...
Geplaatst

Hier nog eentje uit Wijchen :)

Geplaatst

hoi allemaal,

ook ik wil me eventjes netjes introduceren.

ik ben Jeroen en heb de beruchte kia sorento 2.4 lx uit 2004

inmiddels is mijn auto al dik over de zogenaamde "km stand waar de motor in elkaar stort" heen en ben ik blijkbaar 1 van de gelukkige die daar geen problemen mee heeft.

mijn autotje heeft het geweldig gedaan in de bergen met een caravan erachter, echter, het is niet de ideale auto voor woon/werk verkeer met verbruik 1 op 9, goed maar daar hebben we hem dan ook niet voor gekocht vorig jaar, aangezien mijn vrouw met de metro naar het werk gaat en ik een auto van de zaak erbij heb.

wat helemaal goud is, is dat we er een pioneer avic in hebben zitten met daarbij een achteruitrij camera (wens van mijn vrouw) bluetooth extra en als topper, een track & Trace systeem middels gps en gsm verbinding.

ik heb mij aangemeld om eens te kijken wat de ervaring van andere was en kwam tot de conclusie dat er veel mensen waren die met deze versie de nodige problemen heeft gehad. ja idd, het is een motor die bij 1000 km een litertje olie weer nodig heeft, daar staan ze om bekend. wat ik ook begrepen had is dat er bij een groot deel problemen waren met bepaalde sensoren.

mijn vraag is eigenlijk, aangezien ik van mening ben dat er meer vermogen uit te halen is, heeft het zin om een benzine motor te laten (chip)tunen, of zijn er ook andere mogelijkheden om er meer vermogen uit te halen?

wat ik vaak hoor is dat je bijvoorbeeld met chiptunen meer vermogen eruit haalt en een auto er ook nog zuiniger van gaat rijden. wie kan mij hier meer over vertellen? of moet ik hier een topic voor aanmaken?

groetjes Jeroen

Geplaatst

hoi allemaal,

ook ik wil me eventjes netjes introduceren.

ik ben Jeroen en heb de beruchte kia sorento 2.4 lx uit 2004

inmiddels is mijn auto al dik over de zogenaamde "km stand waar de motor in elkaar stort" heen en ben ik blijkbaar 1 van de gelukkige die daar geen problemen mee heeft.

mijn autotje heeft het geweldig gedaan in de bergen met een caravan erachter, echter, het is niet de ideale auto voor woon/werk verkeer met verbruik 1 op 9, goed maar daar hebben we hem dan ook niet voor gekocht vorig jaar, aangezien mijn vrouw met de metro naar het werk gaat en ik een auto van de zaak erbij heb.

wat helemaal goud is, is dat we er een pioneer avic in hebben zitten met daarbij een achteruitrij camera (wens van mijn vrouw) bluetooth extra en als topper, een track & Trace systeem middels gps en gsm verbinding.

ik heb mij aangemeld om eens te kijken wat de ervaring van andere was en kwam tot de conclusie dat er veel mensen waren die met deze versie de nodige problemen heeft gehad. ja idd, het is een motor die bij 1000 km een litertje olie weer nodig heeft, daar staan ze om bekend. wat ik ook begrepen had is dat er bij een groot deel problemen waren met bepaalde sensoren.

mijn vraag is eigenlijk, aangezien ik van mening ben dat er meer vermogen uit te halen is, heeft het zin om een benzine motor te laten (chip)tunen, of zijn er ook andere mogelijkheden om er meer vermogen uit te halen?

wat ik vaak hoor is dat je bijvoorbeeld met chiptunen meer vermogen eruit haalt en een auto er ook nog zuiniger van gaat rijden. wie kan mij hier meer over vertellen? of moet ik hier een topic voor aanmaken?

groetjes Jeroen

Geplaatst

@Klaminkel,

Welkom op dit forum en veel leesplezier.

Rijplezier hoef ik je niet meer te wensen want dat heb je al geruime tijd. :-)

Wel natuurlijk nog vele veilige kilometers gewenst.

Er bestaat reeds een topic over het tunen van de Sorento, zie hier.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...