Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Motor maganement brand maar......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo ik rij in een picantot 1.1 uit dec 2005 maar het lichtje van de management brand dus ik naar de garage en uit laten lezen.

En ja hoor een sensor van de nokas moest vervangen worden.

Inderdaad met de scope te zien was de oude overleden dus het lampje was uit.

De volgende dag start ik de auto weer en ja hoor was het lampje weer.

Iemand enig idee wat het kan wezen.

dank u collega kia rijders

mvg ron

Geplaatst

een picanto met een kapotte nokkenassensor blijft gewoon rustig lopen hoor..

het enigste wat je kan doen is weer laten uitlezen...mogelijk hebben ze de stekker er niet goed opgedrukt, of er is een andere storing aan de hand..

Geplaatst

een picanto met een kapotte nokkenassensor blijft gewoon rustig lopen hoor..het enigste wat je kan doen is weer laten uitlezen...mogelijk hebben ze de stekker er niet goed opgedrukt, of er is een andere storing aan de hand..

Hoezo zou een Picanto dan wél rustig blijven lopen? Is daar wat bijzonders aan dan?

Geplaatst

niks bijzonders aan, ontstekingstijdstip wordt in hoofdzaak bepaald door de krukassensor (waarvan de timingschijf soms uitslaat door een loszittende krukasbout), de nokkenassensor is een controle van de krukassensor en deels voor de cilinderherkenning. Als de motor eenmaal loopt en het signaal van de nokkenassensor valt weg blijft de motor lopen op het signaal van de krukassensor, omdat de ECU dan de cilinders heeft herkend.

Geplaatst

niks bijzonders aan, ontstekingstijdstip wordt in hoofdzaak bepaald door de krukassensor (waarvan de timingschijf soms uitslaat door een loszittende krukasbout), de nokkenassensor is een controle van de krukassensor en deels voor de cilinderherkenning. Als de motor eenmaal loopt en het signaal van de nokkenassensor valt weg blijft de motor lopen op het signaal van de krukassensor, omdat de ECU dan de cilinders heeft herkend.

Daar zeg je het zelf al, ALS de motor eenmaal loopt. Probleem is dat de motor zowiezo niet start met een kapotte nokkenassensor, dus je verhaal klopt niet.

Geplaatst

een picanto start gewoon met een kapotte nokkenassensor, omdat er ook een cilinderherkenning via de krukas is, enkel duurt dit langer waardoor het langer kan duren voordat de motor aanslaat.

Geplaatst

Dank allemaal nou ja wat ik zei nokassensor was nog goed weer uitgelezen en op de scoop gezet.

De monteurs denken nu dat de distributie van tijd af is en alles wel goed op de tandwieltjes? loopt.

Vooralsnog merk ik niets aanhet vermogen of aan het rijden.

Ik gaf ook aan de bout die te kort of gebroken kon zijn .

Tja de auto is nu 7 jaar en zou nou ineens te kort zijn neeh lijkt me niet.

Vooralsnog heeft het te maken meestal de storing op een te hoge milieuwaarde en hoeft niet altijd verholpen te worden.

En ja de auto's na 2006 met een brandend motormanagementlampje worden resoluut afgekeurt.

Maar je word er een beetje ziek van om naar de kijken op het dashboard.(lampje eruit draaien)

Is iedergeval een mooie manier om van je geld af te komen die storingen die ze niet vinden.

Geplaatst

Pas maar op, ik heb een keer een citroen zx gehad waar de Bovag garage na de derde keer het lampje van het motor management echt eruit heeft gehaald, en toen zij dat de storing verholpen was. Had hij pech dat ik wantrouwig was en het dashboard eruit gehaald heb, om dit te checken.

• 2 weken later...
Geplaatst

Sorry code weet ik niet meer ,ales nagekeken bout goed riem op tijd sensors goed maar lampje bleef terugkomen.

laatste redmiddel stekkertjes beter klemmen en ja hoor al 2 weken geen lampje meer.

Vond het uitlezen wel intressant dus keek op ebay voor een interface en ja hoor op bloothtooth een elm327 gekocht voor incl reiskosten van dat ding 10 euro.

Even een app op het tablet en ja hoor nu kan ik zelf ook uitlezen en resetten haha.

Bijna voor elke wagen te gebruiken nu nog een garage kopen lol.....

Enne mijn optie was haal het lampje er maar uit maar dat weigerde ze maar waren gunstig met mij gesteld gelukkig,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...