Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Pioneer Avic f940bt

Aanbevolen Berichten

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo, ik krijg morgen mijn kia rio met de pioneer f940bt en ik lees over de upate, ik weet niet of die van mij is geupdate maar waar kan ik die ergens vinden. Mvg Frank

Geplaatst

je kan in de instellingen zien welke kaart versie erin zit. als je dan straks van mij ( of jack) een PM hebt krijg je een link met daarin de update...

Geplaatst

op een F30BT werkt die update als een trein :P en geen lollige reacties graag :P

Zelfs 3D mode werkt goed zonder 3D bril :P gebouwen kom zo je auto in via je Pioneer F30/F40 series!

Geplaatst

op een F30BT werkt die update als een trein :P en geen lollige reacties graag :P

Zelfs 3D mode werkt goed zonder 3D bril :P gebouwen kom zo je auto in via je Pioneer F30/F40 series!

Jammer dat je het erbij zet:  "geen lollige reacties graag"  want ik had er nog wel een paar  :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

Voor de mensen die nog naar het buitenland gaan met de Pioneer AVIC... indien je flitspalen (zwarte plakken) op je navi hebt staan, deze verwijderen.... heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze er erg streng op gaan letten... mag er helemaal niet opstaan, dus uitzetten is niet voldoende... 

:)

Geplaatst

Voor de mensen die nog naar het buitenland gaan met de Pioneer AVIC... indien je flitspalen (zwarte plakken) op je navi hebt staan, deze verwijderen.... heb uit betrouwbare bron vernomen dat ze er erg streng op gaan letten... mag er helemaal niet opstaan, dus uitzetten is niet voldoende... 

:)

Maximale boete in Frankrijk:   € 1.500,00.

Overigens mag je wel een papieren versie  (route) bij je hebben

waar de flitspalen op staan.  Krom.....ja  :-)  Over EU gesproken  :-)  :-)

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Geplaatst

De kaartupdate werkt perfect, bedankt.

Maar in heb nog een vraag over de groene belknop op het stuur, deze doet bij mij niks.

Ik kan bellen via het scherm, en ophangen via de rode knop.

Maar als ik op de groene druk gebeurt er niks.

Moet ik wat bij instellingen doen?

• 1 maand later...
Geplaatst

Wat ook gewoon geniaal is dat als je audio gebruikt via BT (Spotify in mijn geval) de track info beschikbaar is! De Samsung S3 heeft deze ondersteuning niet maar de S5 wel :-D. En waarom zou je opnemen? Bij de instellingen kan je kiezen voor auto opnemen na 3x/6x!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

De kaartupdate werkt perfect, bedankt.

Maar in heb nog een vraag over de groene belknop op het stuur, deze doet bij mij niks.

Ik kan bellen via het scherm, en ophangen via de rode knop.

Maar als ik op de groene druk gebeurt er niks.

Moet ik wat bij instellingen doen?

Ik heb een Pioneer Avic F550BT (NAV) systeem. Ook een probleem gehad met die groene opname knop.

Nieuwe kabel, nieuw interface kastje (vertaler van Pioneer naar Kia stuur): resultaat geen succes.

Door een andere volgorde van programmeren van de knoppen werk nu de "Mute" knop niet maar de andere drie wel.

Dus nog steeds niet volledig opgelost. De dealer heeft dit nog uitstaan bij KIA.

Nieuwe Kia Picanto met origineel stuur en bediening.

Geplaatst (aangepast)

Ik heb deze als Stuurwielbediening (CA-R-KO.00C) (via Carmedia.nl) icm Cruisecontrol. 

Alleen bij ophangen moet ik de rode knop lang inhouden. Voor opnemen werkt de goene knop ook gewoon.

Mode (audio functie), volume en seeking (next track) werkt zonder vetraging.

Alleen werkt de spraakherkening niet.

Kijk desnoods even in mijn grarage wat ik gebruikt heb qua aansturing naar de radio.

Stuurwielbediening (CA-R-KO.00C) (via Carmedia.nl)

Start/Stop Interface (CA-ECO-KOM.002) (via Carmedia.nl)

[sharedmedia=garage:vehicles:1044]
aangepast door Gerben H
Geplaatst

Ik heb een Pioneer Avic F550BT (NAV) systeem. Ook een probleem gehad met die groene opname knop.

Nieuwe kabel, nieuw interface kastje (vertaler van Pioneer naar Kia stuur): resultaat geen succes.

Door een andere volgorde van programmeren van de knoppen werk nu de "Mute" knop niet maar de andere drie wel.

Dus nog steeds niet volledig opgelost. De dealer heeft dit nog uitstaan bij KIA.

Nieuwe Kia Picanto met origineel stuur en bediening.

Ik had dit in het begin ook met mijn F550 in de Rio. In eerste instantie had mijn dealer ook een ander kabeltje besteld, maar het bleek uiteindelijk in de programmering van de knoppen te zitten. Na wat uitproberen was het uiteindelijk toch goed.

Heb je het zelf al eens geprobeerd? Het is redelijk makkelijk aan te passen in het menu: Settings --> 'Tandwielen' --> SWC (Steering Wheel Control).

PS. ik zie dat je ook uit Boxmeer komt, zit je ook bij Wassink Opgenoort?

• Like 1
Geplaatst

Ik had dit in het begin ook met mijn F550 in de Rio. In eerste instantie had mijn dealer ook een ander kabeltje besteld, maar het bleek uiteindelijk in de programmering van de knoppen te zitten. Na wat uitproberen was het uiteindelijk toch goed.

Heb je het zelf al eens geprobeerd? Het is redelijk makkelijk aan te passen in het menu: Settings --> 'Tandwielen' --> SWC (Steering Wheel Control).

PS. ik zie dat je ook uit Boxmeer komt, zit je ook bij Wassink Opgenoort?

Hallo Patrick.

Ja, ik woon en werk (36 jaar) in Boxmeer.

Ik heb mijn Picanto zo'n twee maanden geleden inderdaad bij Wassink Opgenoot in Boxmeer gekocht.

Ben iets minder tevreden dan jij over deze dealer.

De 550 is een, zal het zachtjes uitdrukken, slecht toestel.

Ik heb geprobeerd of zij bereid waren, met de slechte ervaringen en gegevens van o.a. deze site en van jou, of zij bereid zouden zijn om een alternatief te bieden.

Ik wacht nog steeds op een antwoord / voorstel, ik heb het wel gehad.  Ik wil mijn plezier in de Picanto niet laten bederven door de dealer of een slecht werkende Pioneer 550.

:mad:

Geplaatst

Gelukkig heb je plezier van de auto! Radio is helaas jammer. Al is de F550 wel een slag minder luxe als een F30/40/50/60 serie. Ik ben bang dat de dealer het radio probleem niet zomaar kan oplossen zonder een ander model radio. Een ander stuurwielinterface kan het oplossen al geef ik je daar geen garanties op. Opnieuw inleren zou icm met nieuwe interface een manier kunnen zijn voor je dealer om alles uit te sluiten. Leg het hem voor. Ik heb de originele interface van pioneer voor Kia Rio, deze past ook (volgens de pioneer site " http://www.pioneer.eu/nl/products/car_accessories/Kia/Picanto/_2011/page.html" ) op de Pica.

Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

Geplaatst

Gelukkig heb je plezier van de auto! Radio is helaas jammer. Al is de F550 wel een slag minder luxe als een F30/40/50/60 serie. Ik ben bang dat de dealer het radio probleem niet zomaar kan oplossen zonder een ander model radio. Een ander stuurwielinterface kan het oplossen al geef ik je daar geen garanties op. Opnieuw inleren zou icm met nieuwe interface een manier kunnen zijn voor je dealer om alles uit te sluiten. Leg het hem voor. Ik heb de originele interface van pioneer voor Kia Rio, deze past ook (volgens de pioneer site " http://www.pioneer.eu/nl/products/car_accessories/Kia/Picanto/_2011/page.html" ) op de Pica.

Hallo Gerben.  Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat zowel de kabel en het interfacekastje al zijn vervangen zonder resultaat !  Door verschillende volgorde van programmeren te proberen werken nu drie van de knoppen juist. Alleen de "Mute" niet.

Bij de aanschaf van de Picanto werd een Pioneer NAV aangeboden tegen lage (echt niet met dit model!) kosten ( € 750,-).  Dus niet standaard !!  Ik heb toen niet het model nummer gezien, maar durf niet met stelligheid te beweren dat die er niet bij vermeld stond! In de accessoires lijst gekeken toen ik thuis kwam en vond daar de Pioneer Avic F860BT . Ik had verwacht dat deze dan ook zou zijn ingebouwd. Tot mijn grote teleurstelling, en nu dus ergernis, dus niet.  Behalve dat de F550 duidelijk niet zo'n geweldig apparaat blijkt te zijn voel ik me een beetje dom en bedrogen dat ik deze scam niet heb opgemerkt tijdens de verkoop. Ik was echter op dat moment meer geïnteresseerd in de Picanto dan in het typenummer van de Pioneer.  Daarnaast vindt ik het nog ronduit schandalig dat KIA dit stuk afval nog in durft te bouwen.  Ik kan nu alleen maar hopen dat de dealer bij problemen aan de Picanto wel zijn verantwoordelijkheid neemt en de garantie in acht neemt. Ben een beetje bang hiervoor.

Geplaatst

Weet je zeker dat de originele pioneer interface is gemonteerd. Dat bedoelde ik te zeggen. Indien er geen originele in is gezet kan het zomaar zijn dat er knoppen op zelfde Hz frequentie werken. Hierdoor vervallen er functies. Hoe gek het ook klinkt: het is geen iso meer maar kia aansluiting naar iso/pioneer, hierdoor kunnen erlb dus functies uitvallen. Bij mij werkt bv spraakbesturing niet.

• Like 1
Geplaatst

Weet je zeker dat de originele pioneer interface is gemonteerd. Dat bedoelde ik te zeggen. Indien er geen originele in is gezet kan het zomaar zijn dat er knoppen op zelfde Hz frequentie werken. Hierdoor vervallen er functies. Hoe gek het ook klinkt: het is geen iso meer maar kia aansluiting naar iso/pioneer, hierdoor kunnen erlb dus functies uitvallen. Bij mij werkt bv spraakbesturing niet.

Hallo Gerben.

Ik ga er vanuit dat de KIA dealer, na de problemen, toch echt een juiste interface heeft geplaast.  Maar dat kan ik helaas niet met 100% bevestigen.

Geplaatst

Hallo Gerben.  Als je goed had gelezen, dan had je gezien dat zowel de kabel en het interfacekastje al zijn vervangen zonder resultaat !  Door verschillende volgorde van programmeren te proberen werken nu drie van de knoppen juist. Alleen de "Mute" niet.

Bij de aanschaf van de Picanto werd een Pioneer NAV aangeboden tegen lage (echt niet met dit model!) kosten ( € 750,-).  Dus niet standaard !!  Ik heb toen niet het model nummer gezien, maar durf niet met stelligheid te beweren dat die er niet bij stand! In de accessoires lijst gekeken toen ik thuis kwam en vond daar de Pioneer Avic F860BT . Ik had verwacht dat deze dan ook zou zijn ingebouwd. Tot mijn grote teleurstelling, en nu dus ergernis, dus niet.  Behalve dat de F550 duidelijk niet zo'n geweldig apparaat blijkt te zijn voel ik me een beetje dom en bedrogen dat ik deze scam niet heb opgemerkt tijdens de verkoop. Ik was echter op dat moment te geïnteresseerd in de Picanto dan in het typenummer van de Pioneer.  Daarnaast vindt ik het nog ronduit schandalig dat KIA dit stuk afval nog in durft te bouwen.  Ik kan nu alleen maar hopen dat de dealer bij problemen aan de Picanto wel zijn verantwoordelijkheid neemt en de garantie in acht neemt. Ben een beetje bang hiervoor.

Ik was toen dacht ik de eerste die bij Wassink Opgenoort terug kwam met klachten over de 550. Ik had een hele waslijst met mankementen op papier gezet. Ik heb echter geen idee of en hoeveel er hierna nog zijn omgewisseld bij andere mensen. Wel weet ik nog dat het erg lang duurde voordat de dealer kon melden dat de wissel plaats kon vinden. Dit kwam voornamelijk door Kia NL die moeilijk deed, er moest namelijk gezocht worden naar een model dat ergens op de plank lag.

Ik ben het met je eens dat de 550 echt een slecht apparaat is, de naam Pioneer niet waardig. Ik weet wel dat de dealers afhankelijk zijn van wat Kia NL aanlevert. Bij Wassink Opgenoort zelf zijn ze dacht ik ook niet tevreden over de 550. Succes in ieder geval en hopen dat er toch een wissel komt.

• Like 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Forumleden!

Ik ben de blije berijder (auto de zaak) van een Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack met een Pioneer AVIC-F940BT en heb helaas 'problemen' met het updaten van deze Pioneer.

Ik heb hier de update gedownload en de stappen gevolgd, je zou dus denken dat alles zou werken...

Maar helaas, ik krijg het niet voor elkaar. Pioneer is nog steeds versie 4.00...

Iemand tips? Dezelfde ervaring? Oplossing(en)?

Alvast super bedankt!

http://www.pioneer.eu/nl/support/software/AVIC-F940BT/page.html

• 2 maanden later...
Geplaatst

vraagje zijn er onder jullie ook die de nieuwe

Europese kaartupdate voor Pioneer AVIC- F940BT, F840BT

hebben gevonden

ik heb een site  maar daar zijn de kosten  149,- euro

alvast bedankt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...