Jump to content
bengeltje

Necam g3 schakelt zelf terug naar gas lampje knipperd rood/oranje

Recommended Posts

Ik heb een joice met necam g3 installatie.

Sin 2 dagen heb ik het probleem dat ik niet meer op gas kan rijden.

Hij gaat een paar seconden op gas en dan voel ik een klein schokje en dan schakelt de auto terug op benzine. En lampje knipperd dan rood/oranje.

En lijkt ook of hij niet 100%goed op benzine loopt je voelt dat auto af en toe heel klein beetje hikt je voelt het bijna niet.

Wie kan mij helpen?

Ga liever niet gelijk naar garage want dat kost al gelijk 120 euro om het te laten uitlezen en dan eventuele reparatie nog.probeer liever eerst zelf achter te komen en misschien te repareren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

blonde vraag..

Zit er voldoende gas in de tank ?

Zo ja dan snapt het systeem dat niet en is er ergens een sensor in de war.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zit voldoende gas in hadden net volgetankt.

Kwam er achter dat je bij necam g3 zelf een simpele test kan doen.

Door op de grijze losse draad van het schakelaartje een massa draad te zetten.

En dan kijken hoeveel het lampje knipperd.volgens die storing zou de lambdasonde stuk zijn.

Zou dit kunnen kloppen?

En zit de lambdasonde op het spruitstuk onder de motorkap?

Hoor iedereen zeggen dat ie onder de auto zit maar kan daar nix vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de draad aan massa te leggen kan je inderdaad de foutcode's uitlezen. Een leek zal niet zo slim om kunnen gaan met de interpretatie ervan. B.v , een lambdasensor storingscode zal zelden liggen aan een defecte lambdasonde. De sonde in het spruitstuk kan inderdaad de lambdasonde zijn. Je zou kunnen meten of je daar een pendelende spanning hebt van 0,2 tot0,8 volt, zo ja is je sonde goed. maar hij kan ook hoog of laag blijven maar wil niet zeggen dat hij dan defect is maar dat hij arm of rijk draait.

Succes Leo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had in mijn Tucson destijds hetzelfde, bleek het relais op de verdamper te zijn.

Deze schakelde de boel meteen weer dicht. Ik zou daar eens naar laten kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar zit de relais? En hoe ziet ie er uit?

Kan je.zien of die stuk is of niet?

En jullie denken niet dat het de lambdasonde is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit bovenop de verdamper (die is zwart en rond)  relais zelf is vierkant en zit om een asje hen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even wezen sleutelen hitte schild bij spruitstuk verwijderd en toen zag ik dat er een scheur in het spruitstuk zit.

Precies in het midden zo'n 5cm lang.ga er van uit dat dit de storing is waardoor de auto niet op gas wil rijden.

Heb ik dat goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me inderdaad de boosdoener ja,

zou ze alvast een paar keer inspuiten met wd40 o.i.d., die krengen kunnen heel vast zitten door het vele warm worden en afkoelen zijn ze flink geoxideerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft iemand van het forum er 1 liggen?

Of weet iemand waar ik ze 2de hands kan kopen?

Heb onderdelenlijn al gemaild.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...