Jump to content

Vraag over de Tectyl behandeling

MelskeH

Recommended Posts

Beste Forumleden,

Zijn er leden die al eens onder de Sportage 3 gekeken hebben, zo ja... is er dan iets opgevallen. Nu mij wel: bij mijn Sportage 3 (2011) is er zo'n 75cm breed en zo'n 2 m lange strook NIET behandeld. Deze strook is rondom de uitlaat. Bij de dealer navraag gedaan, volgens hun hoef ik daar geen zorgen om te maken. "Als het gaat roesten heeft KIA een probleem" zeiden ze dood leuk. Ik ben hier niet blij mee. Hoe denken jullie hierover en heeft jullie Sportage 3 dat ook.

dit is normaal inderdaad omdat als de tektyl gaat smelten en op je uitlaat komt kan het brand vatten en dan zijn zij aansprakenlijk 

ook bij de rio is het niet behandelt heb ik zelf gedaan wilde het ook behandeld hebben vandaar 

dit is normaal inderdaad omdat als de tektyl gaat smelten en op je uitlaat komt kan het brand vatten en dan zijn zij aansprakenlijk 

ook bij de rio is het niet behandelt heb ik zelf gedaan wilde het ook behandeld hebben vandaar 

Dus jij kunt die brand wel op tijd blussen.....zeg maar.

FIRE IN THE HOLE!!!

Guest Warmentuuter

Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit een auto zien doorroesten.

Ik zou me er zeker niet druk om maken omdat daar nu geen tectyl zit.

Ik heb de onderkant van mijn Sportage zelf behandeld met twee spuitbussen "undercoating" vond ook dat er een paar onbehandelde stukken waren en mischien is het alleen maar het idee ..

maar als ik nu over een pas gestrooide weg rij heb ik toch het gevoel ..die van mij kan er tegen..

• Like 1

• 3 months later...

Zelf heb ik mijn Sportage een Dinitrol behandeling laten ondergaan. Kia's en Hyundai's staan nou niet bekend om de antiroest behandeling. Kost een paar centen, maar dan weet je zeker dat er goede bescherming aan de onderkant is. Met name onze pekelwegen in de winter zijn funest.

Zelf heb ik mijn Sportage een Dinitrol behandeling laten ondergaan. Kia's en Hyundai's staan nou niet bekend om de antiroest behandeling. Kost een paar centen, maar dan weet je zeker dat er goede bescherming aan de onderkant is. Met name onze pekelwegen in de winter zijn funest.

En hoe lang ga jij met je auto rijden ?

14 jaar ?