Myrom Posted April 30, 2013 Posted April 30, 2013 Hoe kan ik de USB stick met het nieuwste kaartmateriaal updaten op mijn systeem, zonder dat ik mijn wagen stationair dien te laten draaien en/of anderhalf uur dien rond te rijden !? Indien ik de START/STOP knop 1 maal indruk, dan krijg ik na korte tijd te horen dat het systeem uitgeschakeld wordt om een 'platte' batterij te voorkomen... Op deze manier lukt het dus ook niet. Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
Ysie Posted April 30, 2013 Posted April 30, 2013 Kan men niet. De garage kan hem aansluiten op het net maar doe je de update zelf moet je spijtig genoeg de wagen laten draaien. Probeer het niet zonder de wagen te laten draaien want valt de navigatie uit tijdens de update mag hij binnen voor reparatie. Quote
Myrom Posted April 30, 2013 Author Posted April 30, 2013 Ai... Dat is wel erg jammer... Kan ik tijdens de update mijn radio/USB/telefoon over Bluetooth en de achteruitrij camera gewoon verder gebruiken? Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
Specialmade Posted April 30, 2013 Posted April 30, 2013 Ai... Dat is wel erg jammer... Kan ik tijdens de update mijn radio/USB/telefoon over Bluetooth en de achteruitrij camera gewoon verder gebruiken? Sent from my iPad using Tapatalk HD Je radio zal enige tijd niet te gebruiken zijn. De USB ook niet want daar zit de update (memory) stick in. Ook je telefoon zal, volgens mij niet te gebruiken zijn. Voor de achteruitrij camera weet ik het niet !! Suc6 Grtz. Specialmade Quote
OutOfFocus Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Ai... Dat is wel erg jammer... Kan ik tijdens de update mijn radio/USB/telefoon over Bluetooth en de achteruitrij camera gewoon verder gebruiken? Sent from my iPad using Tapatalk HD Ik heb onlangs mijn LG navigatie geüpdatet, zowel de firmware als het kaartmateriaal. Je moet de update in ieder geval met draaiende motor doen dus ik zou het tijdens een rit doen. Dat is hierboven ook al gemeld. Indien je de motor niet start, schakelt de accuspaarfunctie de stroom af na ongeveer 5 minuten en is je radio niet meer bruikbaar omdat de update niet volledig is uitgevoerd. In de garage gebruiken ze een (speciale) acculader om de accu op spanning te houden. Bluetooth zou ik uitschakelen (op je telefoon) om verbinding zoeken te voorkomen. Je krijgt wel één keer een melding dat de autorisatie mislukt is. De weergave van achteruitrijcamera geeft geen problemen. Die schakelt electronisch en niet via de software. De radio blijft gewoon doorspelen tot het moment van herstart. Quote
Pugnator Fortis Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Je kan acc stand aanzetten en acculader op accu monteren. dan schakelt hij zich zelf niet uit. en houdt hij voldoende stroom. belangrijk, met alle updates alles afmelden (bluetooth, cd etc) en niet meer aan het toestel of stuurwiel bediening komen ivm stroom vraag. Quote
OutOfFocus Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Je kan acc stand aanzetten en acculader op accu monteren. dan schakelt hij zich zelf niet uit. en houdt hij voldoende stroom. belangrijk, met alle updates alles afmelden (bluetooth, cd etc) en niet meer aan het toestel of stuurwiel bediening komen ivm stroom vraag. Als je een ISG systeem hebt moet je wel de juiste lader gebruiken. Één die geschikt is voor AGM accu's en niet de eerste de beste van Halfords of zo. Anders gaat je accu stuk en ben je een stuk duurder uit dan met een ritje van pakweg een uur. Quote
Myrom Posted May 1, 2013 Author Posted May 1, 2013 Bedankt voor de nuttige tips... Ik denk dat ik het zekere voor het onzekere en er een rit voor op de koop toe neem... Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
woskam Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Heb ik ook zo gedaan, want dat is wel zo veilig voor de navi en maak er dan een mooi ritje van. Suc7 Quote
Guest Warmentuuter Posted May 1, 2013 Posted May 1, 2013 Bak koffie, koekje en laptop mee is een uurtje zitten in de auto zo om. Quote
Myrom Posted May 2, 2013 Author Posted May 2, 2013 Bak koffie, koekje en laptop mee is een uurtje zitten in de auto zo om. ... Maar in mijne Sportage komt geen koffie of koek binnen hoor. Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
mika kjelld Posted May 2, 2013 Posted May 2, 2013 ... Maar in mijne Sportage komt geen koffie of koek binnen hoor. Sent from my iPad using Tapatalk HD heb je geen stofzuiger dan 1 Quote
Myrom Posted May 3, 2013 Author Posted May 3, 2013 ... Maar in mijne Sportage komt geen koffie of koek binnen hoor. Sent from my iPad using Tapatalk HD heb je geen stofzuiger dan Jawel, maar gene die ook koffievlekken uit de bekleding krijgt Sent from my iPad using Tapatalk HD Quote
Recommended Posts