Jukie Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 Hallo, Kan iemand mij misschien helpen met deze? Heb onlangs een setje led-dagrijverlichting aangekocht en zou deze (natuurlijk) willen installeren op een Sportage 2007 diesel. Het monteren van de lichten zelf is geen probleem. Het probleem is dat ik niet specifiek kan vinden WAAR ik de draden (15 en 58) precies moet aansluiten. De relais zou de led's moeten aansturen als de motor start en bij ontsteken van gewone verlichting uitschakelen. Alvast hartelijk dank! Groeten Jukie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Hallo, Kan iemand mij misschien helpen met deze? Heb onlangs een setje led-dagrijverlichting aangekocht en zou deze (natuurlijk) willen installeren op een Sportage 2007 diesel. Het monteren van de lichten zelf is geen probleem. Het probleem is dat ik niet specifiek kan vinden WAAR ik de draden (15 en 58) precies moet aansluiten. De relais zou de led's moeten aansturen als de motor start en bij ontsteken van gewone verlichting uitschakelen. Alvast hartelijk dank! Groeten Jukie 58 is de draad van je lichtschakelaar. Die zorgt ervoor dat de dagrijverlichting uitschakelt als je het licht aanzet. Kun je ook aftappen van de aansluiting van je stadslichten, direct achter de koplamp. Stekker van je koplamp loshalen, met de draaischakelaar je stadslicht aanzetten en dan in de stekker 12 v zoeken met een multimeter. 15 is de draad die voeding krijgt nadat de motor gestart is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jukie Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Bedankt OutOfFocus! Mooi, die 58-draad is bij deze dan opgelost! Maar waar moet ik die 15-draad dan ergens op aansluiten? Ik heb geen idee welke ....ergens onderaan het contactslot misschien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Je zou 15 ook kunnen zoeken in de zekeringkast en aftakken met een "Add-a-Circuit". Op mijn Aygo had ik de 15 afgetakt van de voeding van de ruitensproeier, maar ik weet niet of dat hier ook kan; ik heb geen schema's bij de hand... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jukie Posted May 14, 2013 Author Share Posted May 14, 2013 Bedankt Mucielaygo, dat aftakken moet wel lukken volgens mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted May 14, 2013 Share Posted May 14, 2013 Bedankt OutOfFocus! Mooi, die 58-draad is bij deze dan opgelost! Maar waar moet ik die 15-draad dan ergens op aansluiten? Ik heb geen idee welke ....ergens onderaan het contactslot misschien? Ik heb hem bij de voorste 'aansteker' plug afgetakt met een extra zekering ertussen. Op de plug staat stroom als je de motor start. En er is gemakkelijk bij de aansluiting te komen in een Venga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jukie Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Dat lijkt me ook een goeie oplossing te zijn. Ik ga dit weekend eens kijken of ik daar ook zo goed bij kan. Bedankt nogmaals! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jukie Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 Vandaag alles aangesloten en ledlichten gemonteerd. Alles werkt zoals het zou moeten nu. De leds branden zo gauw ik het contact inschakel en gaan over op dim als ik de gewone verlichting aanzet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tdm Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Vandaag alles aangesloten en ledlichten gemonteerd. Alles werkt zoals het zou moeten nu. De leds branden zo gauw ik het contact inschakel en gaan over op dim als ik de gewone verlichting aanzet. Hoi hoi Heb je een foto van hoe het er uiziet met die leds en waar je die gekocht heb en prijs etc...Ik wil dit namelijk ook op mijn sportage uit 2006 maar weet niet hoe of wat . gr. Theo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim visser Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Hallo, Wij willen dat ook graag, zoals de vraag hier bovenKan je laten zien hoe het er uitziet ( ben erg Benieuwd) en waar is het te koop C.Q Prijzen Groeten Wim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jukie Posted April 12, 2014 Author Share Posted April 12, 2014 Hoi, Ben al een ruime tijd niet meer op de site geweest, m'n excuses hiervoor.. Hieronder enkele voorbeelden met/zonder andere verlichting aan. De beelden zijn wel overdag genomen dus niet zo erg duidelijk te zien hier, maar in realiteit zie je hey veel beter dan op de foto's. mvg Jukie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jukie Posted April 12, 2014 Author Share Posted April 12, 2014 Hier een link naar het product (je kan het natuurlijk ook elders bestellen/kopen). Prijs: €29,99 http://www.conrad.be/ce/nl/product/841813/AEG-LED-Dagrijverlichting-18-LEDs Als je de beschrijving goed volgt is het best te doen! Succes!! mvg Jukie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack_z Posted April 12, 2014 Share Posted April 12, 2014 heel goed gedaan, ziet er top uit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankAntonius Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Ik kan helaas de foto's niet zien ? Jammer want ik ben sinds heel kort geleden ook trotse eigenaar van een Sportage. Ik mis wat "smoel" dus ik ben erg benieuwd hoe de daglicht set staat. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts