Jump to content
Onderdelenshop24.com

Verwarming blaast warme lucht na een korte stop

Recommended Posts

Guest wil51
Posted

Verwarming staat op 19 graden en op automatisch. Lampje airco brand altijd. Als ik na een korte stop de motor weer start begint de verwarming eerst een paar minuten erg warme lucht te blazen, terwijl de temperatuur in de auto helemaal niet is afgekoeld. Is er iets mis met de klimaatcontrol?

Posted

dat komt omdat je na de stop weer instap en het dan lijkt of de temp hetzelfde is maar als hij 18 graden binnen is dan blaast hij inderdaad warme lucht totdat het weer 19 graden is en die 1 of 2 graden voel je niet

Guest wil51
Posted

Het gebeurd als ik niet ben uit gestapt. En na een paar minuten de motor weer start. Dan is toch niet de temperatuur in de auto gezakt dat er warme lucht in geblazen moet worden. En het is niet een beetje warme lucht. Ik wordt er zelfs naar van dat ik raam open even open doe.

Posted

komt ook door dat de verdamper die tegen je en in je kachel huis zit gemonteerd in de auto onder je dachbord snel weer een beetje zal opwarmen 

en als je een climaat controle hebt zal deze ook nog eens constant je kachel er bij aanhouden om te samen  met de airco een bepaalde temperatuur te kunnen blazen

eh het duurt even voor de airco dus weer koud word maar je kachel is nog wel warm dus krijg je even eerst die warme lucht in je auto 

eigenlijk niks aan de hand 

Guest PETER KIA
Posted

ik heb dat problem ook af en toe.

is dit bij andere modellen ook?

wel irritant

Posted

allebei mijn vorige auto´s hadden dat ook (qashqai en xtrail), lijkt me dus redelijk normaal :wink:

Guest wil51
Posted

Mijn vorige sportage had het niet. Dus daarom viel het mij op.

Posted

Heb die van mij ook ..enige minuten warme lucht ..daarna weer normaal

over het algemeen vind ik de klimaatcontrole van de sportage goed werken .heb die van mij altijd op 22 graden staan en werkt erg goed

anders dan in mijn vorige auto de Qashqai die werkte een stuk minder accuraat..

Guest wil51
Posted

Heb die van mij ook ..enige minuten warme lucht ..daarna weer normaal

over het algemeen vind ik de klimaatcontrole van de sportage goed werken .heb die van mij altijd op 22 graden staan en werkt erg goed

anders dan in mijn vorige auto de Qashqai die werkte een stuk minder accuraat..

22 graden? Dat is warm. Ik hou het op 19 graden. Ik dacht dat zelfs 18 graden werd aanbevolen voor de veiligheid. Je schijnt dan allerter te blijven.