xtra40 Geplaatst 28 Februari, 2014 Geplaatst 28 Februari, 2014 Met West Moet je wel opletten dat je er geen metalen 7-polige plug in steekt, dat geeft kans op kortsluiting. Gelukkig wel minder dan met het totaal geflopte Multi-Con. Ik monteer zelf alleen nog maar Jaeger. Ook bij reparatie van 7-polige dozen, evt. dan niet volledig aangesloten... ga mensen nu niet onnodig bang maken met kans op kortsluiting ??? Bij ons op het werk vervangen wij juist de jeager heel veel voor west / multicon voor de bouwvakkers die staan te vaak met defecte stekkerdoos of koppelstukje en in dat weereldje word niet zo zacht zinnig met dat spul omgegaan en ik hoor nooit klachten of opmerkinhgen van kortsluiting ook mijn eigen karretje en fietsendrager hebben bijde een alu stekker en ik heb ook nog nooit kortsluiting gehad ???
handyman Geplaatst 28 Februari, 2014 Geplaatst 28 Februari, 2014 Ik heb een 13-polige aansluiting op de auto en kan een Thule fietsendrager met 7-polige stekker kopen. Volgens sommigen geen probleem, want achteruitrijverlichting en mistlamp zit toch al op de auto. Ik heb een 7/13 polige tussenstekker. Het verschil tussen dezelfde Thule fietsendrager met 7- of 13-polige stekker is een onbegrijpelijke € 150,00!! Doe ik een verstandige aankoop? daarvoor krijg je een 13 polige stekker en 2 mooie achterlichten met aan de ene kant een mistachterlicht en aan de andere kant een achteruitrijlicht. op je drager ...onnodig in Nederland , maar verklaart wel het prijsverschil
Murcielaygo Geplaatst 28 Februari, 2014 Geplaatst 28 Februari, 2014 ga mensen nu niet onnodig bang maken met kans op kortsluiting Niet onnodig, maar ervaring... Bij een West (en een Multicon) zitten er contacten buiten de normale 7 pennen: Als je daarin een stekker steekt met een metalen huis zoals deze: Dan kan er dus kortsluiting ontstaan tussen het huis en die extra pennen/contacten. En omdat die extra contacten zowel de permanente spanning als de laadkabel EN een extra massa bevatten kan dat dus wel degelijk problemen opleveren. Ik heb het minimaal 3x voor handen gehad, waarbij bij 1 auto alles was uitgevallen door het doorbranden van een zekering. Dat het zover kwam lang an slecht aansluiten van de doos (geen eigen zekering), maar met een Jaeger was dit nooit gebeurd.
handyman Geplaatst 28 Februari, 2014 Geplaatst 28 Februari, 2014 Heb daar ook slechte ervaringen mee. monteer ook alleen 13 p jaeger en verloop 13/7 in de auto voor andere karretjes etc
theomonika Geplaatst 28 Februari, 2014 Geplaatst 28 Februari, 2014 Niet onnodig, maar ervaring... Bij een West (en een Multicon) zitten er contacten buiten de normale 7 pennen: Als je daarin een stekker steekt met een metalen huis zoals deze: Dan kan er dus kortsluiting ontstaan tussen het huis en die extra pennen/contacten. En omdat die extra contacten zowel de permanente spanning als de laadkabel EN een extra massa bevatten kan dat dus wel degelijk problemen opleveren. Ik heb het minimaal 3x voor handen gehad, waarbij bij 1 auto alles was uitgevallen door het doorbranden van een zekering. Dat het zover kwam lang an slecht aansluiten van de doos (geen eigen zekering), maar met een Jaeger was dit nooit gebeurd. mijn vader zei vroeger als je er geen verstand van hebt moet je er vanaf blijven maar je bent al een pannenkoek als je iets wil aansluiten zonder zekering
Albert jan & Brigitte Geplaatst 28 Februari, 2014 Geplaatst 28 Februari, 2014 Nou wij hebben altijd west (eerder multicon feder) dozen gehad en nog steeds en deze bevallen prima, een stuk solider dan de jaeger en je kunt altijd een aanhanger trekken zonder gebruik te hoeven maken van een verloopstekker. Sluiting hebben we nog nooit gehad maar hebben geen klungel kwaliteit qua stekkers. Hier zit ook best veel verschil in.
Murcielaygo Geplaatst 28 Februari, 2014 Geplaatst 28 Februari, 2014 mijn vader zei vroeger als je er geen verstand van hebt moet je er vanaf blijven maar je bent al een pannenkoek als je iets wil aansluiten zonder zekering Er was wel gezekerd, maar ACHTER een zekering van de auto zelf en dan hoger dan die zekering. Dus kortsluiting betekende dat de zekering van de auto het begaf, waardoor de auto niks meer deed... en je kunt altijd een aanhanger trekken zonder gebruik te hoeven maken van een verloopstekker. Tot je een aanhanger met Jaeger-stekker achter je auto hebt staan...
Albert jan & Brigitte Geplaatst 28 Februari, 2014 Geplaatst 28 Februari, 2014 Dat kan, maar dan moet ik eerst zelf een andere kopen en ik weet wat ik onder de auto heb zitten 1
Aanbevolen Berichten