xtra40 Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Ik heb een normaal relay gebruikt niks bijzonders Maar even een vraagje heb je hem wel zo aangesloten dat onder het rijden dat lampje niet meer knippert Anders geeft dat ding natuurlijk een signaal dat de deur open is Quote
kia_21 Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Ik heb een normaal relay gebruikt niks bijzonders Maar even een vraagje heb je hem wel zo aangesloten dat onder het rijden dat lampje niet meer knippert Anders geeft dat ding natuurlijk een signaal dat de deur open is Ja dat heb ik gedaan, daarom vind ik het zo raar dat hij nog signalen afgeeft. Hij staat gewoon op de geschakelde plus tijdens het rijden (de ACC) Quote
kia_21 Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Dan kun je er beter een diode tussen zetten. dan kunnen de stroompjes maar 1 kant uit en heb je daar geen last meer van Dankje! Misschien is dat ook een optie. Ik wacht even af wat Xtra40 erop zegt. Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Hij staat gewoon op de geschakelde plus tijdens het rijden (de ACC) Maar dan is het ding toch juist aan als je aan het rijden bent!? Of is die als massa gebruikt en komt er een permanente voedingsspanning aan op de sensor? Quote
kia_21 Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Maar dan is het ding toch juist aan als je aan het rijden bent!? Of is die als massa gebruikt en komt er een permanente voedingsspanning aan op de sensor? De ACC moet er juist voor zorgen dat hij uit gaat. Het ledje en de sensor. Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Draden verwisseld dan? Of een draadbreuk naar die aansluiting? Quote
kia_21 Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Draden verwisseld dan? Of een draadbreuk naar die aansluiting? Alles werkt wel. Alleen tijdens het rijden heb ik een soort van lek spanning naar mijn deuren toe. Dan gaan de deuren ineens van het slot als ik stop en mijn autolampje gaat soms aan Quote
handyman Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 lijkt erop dat de massa niet goed is aangesloten, waar heb je deze weggepakt? Quote
kia_21 Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Ik heb denk ik al het probleem gevonden. De geschakelde plus blijft geen 12V maar zakt soms in als ik de muziek wat harder heb staan. Hierdoor werkt de sensor weer en geeft dus zo een signaal door. Ik dacht aan een 78xx voeding die een constante 12V doorgeeft. Iemand misschien nog andere ideeën? Alles is welkom. Quote
xtra40 Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Mocht het nu echt niet lukken dan kun je altijd nog je massa signaal laten schakelen door een relay Dan als contact aan id deze niet meer contactnkan maken En als je je contact aan uit doet dat deze wel contact kan maken op deze manier kan je dus nooit meer worden verast onder het rijden En hoef je ook niet als te veel te verbouwen Je hebt er wel een 5 poots relay voor nodig Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Een 7812 kun je vergeten; die hebben minimaal 3V overspanning nodig om te regelen. Bovendien twijfel ik of die wel naar massa vallen als ze geen spanning geven. Ik zou ook eerder kiezen voor een relais, of een andere geschakelde voeding. Trouwens wel heel gevoelig als die paar volts aan spanningsdip zoiets al veroorzaken. Waarvoor sensor is het eigenlijk? Watvoor voeding heeft die nodig? Quote
kia_21 Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Mocht het nu echt niet lukken dan kun je altijd nog je massa signaal laten schakelen door een relay Dan als contact aan id deze niet meer contactnkan maken En als je je contact aan uit doet dat deze wel contact kan maken op deze manier kan je dus nooit meer worden verast onder het rijden En hoef je ook niet als te veel te verbouwen Je hebt er wel een 5 poots relay voor nodig Voordat ik hieraan begin. Welke geschakelde plus hebben jullie gebruikt? Ik heb geschakelde plus van de oplader gepakt (waar ook mijn telefoon zich aan oplaad) Quote
kia_21 Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Een 7812 kun je vergeten; die hebben minimaal 3V overspanning nodig om te regelen. Bovendien twijfel ik of die wel naar massa vallen als ze geen spanning geven. Ik zou ook eerder kiezen voor een relais, of een andere geschakelde voeding. Trouwens wel heel gevoelig als die paar volts aan spanningsdip zoiets al veroorzaken. Waarvoor sensor is het eigenlijk? Watvoor voeding heeft die nodig? Het is een sensor voor het alarm. Een relais al geprobeerd maar daar schakelde hij niet tussen. Heel raar. Dit is de sensor: http://www.ebay.nl/itm/310549257796?ssPageName=STRK%3AMEWNX%3AIT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_2265wt_1397 Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Hoe is dat ding aangesloten? Ik zie op eBay maar 3 draden in de plug, maar er zijn wel 4 draden beschreven... Quote
xtra40 Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 sorry foutje maar dit is het aansluit schema wat er bij zit met de ground is massa zeg maar de - draad de + draad constante stroom de trigger wirre hier komt dus het masa signaal op als er allarm word gemaakt en de acc draad of ook wel de geschakelde + Quote
Murcielaygo Geplaatst 5 Juli, 2013 Geplaatst 5 Juli, 2013 Oké, dus de sensor kijkt zelf naar de ACC, ik snap 'm. Maar dan lijkt het me sterk dat de dips de sensor in laten schakelen... Misschien moet je een andere schakeldraad pakken, bij de zekeringen ipv de radio ofzo... Quote
kia_21 Geplaatst 6 Juli, 2013 Geplaatst 6 Juli, 2013 We hebben een voltmeter ertussen gezet en dr dips komen echt van de acc. Ik weet geen andere acc te vinden omdat ik liever niet zit aan de zekeringkast in de auto Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 Juli, 2013 Geplaatst 6 Juli, 2013 Je hoeft ook niks aan de zekeringkast te doen. Gebruik een "Add-A-Circuit". Kwestie van zekering eruit, deze in de Add-A-Circuit steken (of eentje van gelijke waarde; de originele zekeringen zijn iets afwijkend) en een zekering voor je aftakking in de tweede slot. Nu het geheel op de positie van de zekering plaatsen en op de draad je nieuwe accessoire aansluiten. Wel voor je het geheel plaatst even met een spanningzoeker kijken welk van de contacten in de zekeringkast de voeding is, het aftakkingsdraadje moet dan aan de "overkant" zitten. Quote
kia_21 Geplaatst 7 Juli, 2013 Geplaatst 7 Juli, 2013 Bedankt voor alle reacties! Ik heb een simpele oplossing bedacht om de constante plus te schakelen met de geschakelde plus via een relais. Toch heb ik de Add-A-Circuit van Murcielaygo besteld voor eventuele volgende gadgets in de auto. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.