Jump to content

Bedradingsschema Kia Picanto

jabrakia

Recommended Posts

de odb stekker onderaan het dashboard, daar zit een permanente plusdraad

Maar kan die wel een belasting van 10A hebben? Dat is wat gemiddeld

de max is die je van een aansteker/12V-plug kunt/mag trekken...

Er is dan wel gezegd dat het om navigatie gaat,

maar wie zegt dat het daarbij blijft?

Je zou ook puur voor de navigatie een "hardwired" voeding in kunnen bouwen...

• 3 weeks later...

of iets dichterbij, vanaf de odb stekker onderaan het dashboard, daar zit een permanente plusdraad

ennuh welkom op het forum

Alvast bedankt maar welke kleur heeft de permanente plus draad en is die plug goed toegankelijk (hoe ziet die plug er uit een fotootje kan wonderen doen)

Guest Warmentuuter

Mijn Picanto wilde vanmorgen niet starten. Bleek dat een marter had geknaagd aan de krukas-sensor-kabel. Gelukkig de kia-assistance die me naar de kiagarage 1 km verderop sleepten.

Ik herken het probleem helaas.

Bij Conrad heb je materverschrikkers te koop. 

Na instalatie geen probleem meer gehad. 

Omdat wij die geluiden niet horen die het kastje afgeeft heb ik deze getest met de kat.

En dat ging PRIMA.  :-)

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/848697/Kemo-Marterverschrikker-ultrasoon-M-100N;jsessionid=A416B35EBB3959CA03943EA033F8E606.ASTPCEN24

Je hebt er tegenwoordig een complete site van met allerlei middeltjes.

http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html?search=Marterverschrikker&WT.mc_id=google&insert=8J&WT.srch=1&gclid=CIvyvPfN-bcCFYSV3god0jYAVA

Omdat wij die geluiden niet horen die het kastje afgeeft heb ik deze getest met de kat.

En dat ging PRIMA.  :-)

Hum werkt dat ook op de katten elke keer als ik de auto gewassen heb zit er weer zon poesenbeest op zou het werken hiervoor.?

Aangezien het onderwerp toch over een bedradingsschema gaat zou dit wel erg handig zijn. Ik wil namelijk een sensor plaatsen voor mijn alarm. Zodat hij ook afgaat als er beweging plaats vindt. Ik moet het signaaldraad hebben van de alarm! 

Misschien iemand die mij kan helpen?  :)

Guest Warmentuuter

Hum werkt dat ook op de katten elke keer als ik de auto gewassen heb zit er weer zon poesenbeest op zou het werken hiervoor.?

Zeker weten.

heb

Aangezien het onderwerp toch over een bedradingsschema gaat zou dit wel erg handig zijn. Ik wil namelijk een sensor plaatsen voor mijn alarm. Zodat hij ook afgaat als er beweging plaats vindt. Ik moet het signaaldraad hebben van de alarm! 

Misschien iemand die mij kan helpen?  :)

heb je een apart alarm of het orginele toetertje onder je motorkap

die hebben wij ook in de rio en dan kan je hem gewoon tussen je deur of motorkap schakelaar plaatsen 

heb ik ook gedaan en als ik nu me arm naar binnen steek gaat mijn toeter toeteren werkt perfect

heb

heb je een apart alarm of het orginele toetertje onder je motorkap

die hebben wij ook in de rio en dan kan je hem gewoon tussen je deur of motorkap schakelaar plaatsen 

heb ik ook gedaan en als ik nu me arm naar binnen steek gaat mijn toeter toeteren werkt perfect

Ik heb gewoon een toetertje! Dat komt dan heel mooi uit. Waar hebben jullie hem tussen gedaan. Echt bij de deur zelf of daarvoor nog? Ik heb trouwens hetzelfde sensortje net als jullie.

ik heb hem bij de deur zelf aangesloten is een klusje van niet als te veel werk vandaar dat ik hem daar heb geplaatst

Oke, maar wel het deurpaneel eraf gehaald? En de plus die heb je gewoon van de constante plus gehaald neem ik aan? (sigaretten aansteker?)

Bij Conrad het je materverschrikkers te koop. 

Is het, gezien de groene gedachte, niet handiger die beesten preventief te ruimen ?

Moet iets lekkers van te maken zijn.

Al die marter-boe-roep electronica moet ook weer worden gemaakt,verkocht en gemonteerd.

Wat is nou de milieuwinst ?

Dood aan de marters dus.

Net als die ganzen.

.

• Like 1

Is het, gezien de groene gedachte, niet handiger die beesten preventief te ruimen ?

Moet iets lekkers van te maken zijn.

Al die marter-boe-roep electronica moet ook weer worden gemaakt,verkocht en gemonteerd.

Wat is nou de milieuwinst ?

Dood aan de marters dus.

Net als die ganzen.

.

Nu ga ik me wat op de hals halen wat doen we dan met de poesjes? :-)

ik heb hem bij de deur zelf aangesloten is een klusje van niet als te veel werk vandaar dat ik hem daar heb geplaatst

De sensor zit erin en werkt prima! Alleen branden bij jullie ook de ledjes als een kerstverlichting? :P

Je bedoeld dat ledje in die sensor ???

Ja die knipperd rood en blauw :-)

Maar als deze groen word gaat hij alarm naken is mij opgevallen

Ja die bedoelde ik :P 

Nee oke dan is dat niet vreemd. Maar hij werkt in ieder geval perfect! 

Zeker voor die prijs

Je bedoeld dat ledje in die sensor ???

Ja die knipperd rood en blauw :-)

Maar als deze groen word gaat hij alarm naken is mij opgevallen

Ik had nog een vraagje aan jullie. Wat voor soort relais hebben jullie gebruikt. Ik heb er eentje gekocht bij een plaatselijke autozaak hier maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

12V Max 30A. Wij hebben alles gemeten en verder schakelt hij wel alleen hij wilt het signaal niet overbrengen naar de deur schakelaar zeg maar. (wel met een voltmeter, dan piept hij wel tussen de contacten)

Waarom ik een relais erin wil hebben is omdat ik vaak lek spanningen krijg/heb. Tijdens het rijden gaan soms automatisch de deuren van het slot of gaat het lampje branden van de auto.

Ik vind dit heel erg vreemd

Hopelijk kunnen jullie me helpen! :D