janusrowie Geplaatst 23 Mei, 2014 Geplaatst 23 Mei, 2014 Nu 28.000km gereden te hebben met mijn rio uit 2012 blijft het ratelen van mijn distrubutieketting alleen maar erger te worden . Weer naar de dealer geweest in ZTM men zou het voorleggen aan de importeur het wachten is op een telefoontje. problemen aan mijn wagen : de koppeling stotende optrek koppelings platen vervangen en denk ook de lager Nog steeds rammelende distrubutie ketting spanner Lak wordt aangetast door de zij spiegels.( voorgelegd aan de dealer) Voor de tweede keer sleutel contact slot gebroken Quote
blackie Geplaatst 1 Juni, 2014 Geplaatst 1 Juni, 2014 rio 2013 km st 2083 1.2 super pack Ik heb hetzelfde garage heeft nieuwe distributie ketting en geleiders of alles wat daar zit vervangen een hele doos vol onderdelen zag ik dit heeft geholpen het geluid is weg auto totaal kwijt 3 dagen helaas ben ik door dit voorval vermogen van de motor kwijt geraakt 3 en 4 heel traag auto staat op dit moment al 7 dagen in de garage verder had ik nog meer kleine ergenissen kraken hier en daar je snapt wel dat ik het helemaal gehad heb met deze auto Ik voel me genaait. En geen groeten aan KIA sorry hoor maar de kia rio 1.2 cvvt heeft GEEN distributie ketting maar een riem https://www.youtube.com/watch?v=Qx0VeyoSDWY Quote
xtra40 Geplaatst 1 Juni, 2014 Geplaatst 1 Juni, 2014 sorry hoor maar de kia rio 1.2 cvvt heeft GEEN distributie ketting maar een riem https://www.youtube.com/watch?v=Qx0VeyoSDWY sorry hoor maar de rio heeft echt een ketting kijk maar eens even onder je motor kap (voor dat je iets roept wat niet waar is ? en als je heyt niet ziet draai je even je olie dop er af en kijk je in je motor en dan zie je de ketting zitten uiteraard zijn er wel zat kia,s met een distributie riem maar de rio 1.2 ccvt die heeft dus een ketting 2 Quote
bigwade Geplaatst 1 Juni, 2014 Geplaatst 1 Juni, 2014 Geen idee wat het is maar die foto is kunst ! 1 Quote
kris88 Geplaatst 1 Juni, 2014 Geplaatst 1 Juni, 2014 Nou dan draai ik morgen ff mijn dop open en kijk ik ff of ook zo'n ketting heb 1 Quote
xtra40 Geplaatst 1 Juni, 2014 Geplaatst 1 Juni, 2014 Nou dan draai ik morgen ff mijn dop open en kijk ik ff of ook zo'n ketting heb ik denk dat het bij jou weer heeel erg het zelfde is Quote
xtra40 Geplaatst 1 Juni, 2014 Geplaatst 1 Juni, 2014 Geen idee wat het is maar die foto is kunst ! inderdaad Kunst met de grote K van distributie keting met tandwiel Quote
kris88 Geplaatst 1 Juni, 2014 Geplaatst 1 Juni, 2014 @ xtra40 Je hebt toch stiekem niks veranderen toen ik niet keek? Quote
xtra40 Geplaatst 1 Juni, 2014 Geplaatst 1 Juni, 2014 @ xtra40 Je hebt toch stiekem niks veranderen toen ik niet keek? ik zeg niets maar daar kom je wel een keer achter 1 Quote
riodriver Geplaatst 24 Maart, 2015 Geplaatst 24 Maart, 2015 KCG vraag voorgelegd aan Kia, wat vinden wij van dit antwoord? 2. Rammel distributieketting Rio IV Dit probleem is door ons recent voorgelegd. Een update van eventuele resultaten en ondernomen stappen zien wij graag tegemoet! Tijdens het overleg hebben we gesproken over de verschillende type motoren waarin verschillende technieken worden gebruikt. Het rammelende geluid is inderdaad afkomstig vanuit de distributieketting in combinatie met de variabele verstelling van de nokkenas. Naarmate de motor meer ingereden wordt kan het geluid meer hoorbaar zijn dan in het begin. Dit zal echter niet leiden tot een technisch defect van de motor. naarmate de motor meer ingereden is ,,,,,,,,,,,hoeveel nog dan, ik heb er al 100.000 km opzitten Quote
thuis42 Geplaatst 11 September, 2015 Geplaatst 11 September, 2015 Bij dealer geweest, gaf aan dat dit een geluid was dat bij de motor hoort. Een zogenaamd kleppengeluid door een variabel kleppensysteem dat bij de 2000-2500 toeren actief wordt?!? Er is dus niets mee gedaan. Het betreft een Kia rio 1.2 superpack met 14.000 kilometer Goedendag, het kleppengeluid wat je hoort ligt aan de distributieketting, speling erop. Mij hebben ze hetzelfde verteld. Gezegd werd dat het in eerste instantie normaal was. Ik heb gezegd dat ze het maar zwart op wit moesten melden dat het zo was. Klacht ingediend: kon terugkomen en de oorzaak ligt aan de distributieriem,wordt volgende week vervangen. Quote
Rio 2013 1.4 cvvt Geplaatst 16 Februari, 2020 Geplaatst 16 Februari, 2020 (aangepast) Ik heb sinds kort een kia rio uit 2013 1.4 plus pack met 60000 op de teller. Ik heb de auto nog geen maand en, de trillingen merkte ik pas in de 6de versnelling en tussen de 95/105 km pu Omdat ik meestal voor de 3000 touren heb overgeschakeld. Ik ben met het probleem terug gegaan en een monteur is meegegaan om vast te stellen wat ik bedoelde, later kwamen we achter dat het in elke versnelling voor kwam tussen de 2500 en 3000 touren.Onbelast was er geen trillingen maar belast wel. Ze hebben de auto een dag daar gehouden, en vertelde dat kia het zo had gemaakt en dat het bij elke kia rio voor kwam en dat ik er maar aan moest wennen, het kon aan zo veel liggen banden, en als je de motor belast komen er totale andere krachten erop. Dus met vele woorden geen antwoord en geen oplossing 16 Februari, 2020 aangepast door Rio 2013 1.4 cvvt Verhaal verbeteren Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.