SQceed Posted June 17, 2013 Posted June 17, 2013 zou iemand hier zo vriendelijkk willen zijn om het laadvoltage na te meten? Ik heb ondervonden dat deze enkele minuten na het starten naar 12.9v zakt tenzij de verlichting aanstaat en dan stijgt deze terug naar 14.3v Voor mijn vrij zware muziek installatie maak ik gebruik van 2 gel accu's wat tot nu toe in geen enkel voertuig voor problemen heeft gezorgd maar de afgelopen maand heb ik 2x met een lege batterij gestaan dus ben alles aan't controleren nu. accu's worden momenteel door een optimate 6 opnieuw geladen en getest 2 Quote
Creative Name Posted June 17, 2013 Posted June 17, 2013 Laadspanning op de klem moet 13V zijn en bij laden met ontlading (als er iets aanstaat) tussen de 13,8V en 14,4V. Uitgaande van de waarden die jij geeft klopt dit prima en zou ik het probleem niet zoeken in de dynamo... Quote
Murcielaygo Posted June 17, 2013 Posted June 17, 2013 Ik zou de (ont)laadstroom eens meten ipv de spanning. Met een stroomtang kan dat redelijk nauwkeurig zonder kabels los te maken... Quote
SQceed Posted June 19, 2013 Author Posted June 19, 2013 Probleem gevonden. Een van de 2 gel accu's heeft het begeven. Ook bedankt voor de input ivm de alternator Quote
Recommended Posts