Ga naar inhoud

SP3 facelift 2014 komt eraan!


Gast Timo0103

Aanbevolen Berichten

Eerlijk gezegd vind ik de wijzigingen niet indrukwekkend en meer gefrutsel in de marge.

Misschien maar goed ook, want als wij de auto's ooit willen inruilen is die tenminste niet ineens gedegradeerd tot "het oude model".

Wel jammer (en voor kia een gemiste kans) dat ze niet meteen een turbo benzine motor aanbieden. Tegenwoordig is 240 pk uit 2 liter bij 350 Nm zo'n beetje de norm en daar blijft KIa wel erg bij achter. Dat gebrek aan vermogen en de veel te kleine benzinetank zijn eigenlijk de enige dingen waar ik verbeteringen zou wensen, voor de rest is het allemaal prima, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerlijk gezegd vind ik de wijzigingen niet indrukwekkend en meer gefrutsel in de marge.

Misschien maar goed ook, want als wij de auto's ooit willen inruilen is die tenminste niet ineens gedegradeerd tot "het oude model".

Wel jammer (en voor kia een gemiste kans) dat ze niet meteen een turbo benzine motor aanbieden. Tegenwoordig is 240 pk uit 2 liter bij 350 Nm zo'n beetje de norm en daar blijft KIa wel erg bij achter. Dat gebrek aan vermogen en de veel te kleine benzinetank zijn eigenlijk de enige dingen waar ik verbeteringen zou wensen, voor de rest is het allemaal prima, toch?

de turbo benzine zijn er wel maar niet in nl dat heeft simpelweg te maken dat de auto onbetaalbaar word van wegen de bpm en co uitstoot 

en dus weinig verkocht gaat worden er is ook nog maar 1 dikke diesel te bestellen 2.0 hp diesel en die kost bijna 50.000 euro en daarvan is 22.000 euro belasting

dus de keus die je nu hebt is vele malen minder ze zijn van ik dacht 64 versies naar 15 versies gegaan waar je uit kan kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bedacht me net iets... Jullie konden dan ook de Smart Park Assist niet hebben?

 

Jawel...dat is vrij kort leverbaar geweest op het topmodel Sportage. Ik geloof een jaartje en daarna vervallen. Daarvoor in de plaats zijn nu de parkeersensoren voor gekomen.

 

Is ook beter. Dat Park Assistence werkt meestal voor geen meter of je gebruikt het niet, parkeersensoren voor heb je meer aan

Link naar reactie
Delen op andere sites


@elmerblues... Op mijn Sportage iTouch van vorig jaar, heb ik standaard het smart parking system, dus ook de voorsensoren ( anders zou het SPS ook niet werken hé). Aan het SPS heb ik persoonlijk niet veel nut.... Het parkeren werkt enkel,ook in het zgn file-parkeren. En hier is dat een uitzondering.

De parkeersensoren voor zijn wel een nuttige optie.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zei ook nergens dat er bij de smart parking geen parkeersensoren zaten. Maar voor smart parking in de plaats zijn nu parkeersensoren voor. Of beter gezegd, ze zijn overgebleven  :-)  

 

Het zou trouwens heel goed kunnen zijn dat smart parking voor een andere markt nog wel leverbaar is, het ging nu even specifiek over de Nederlandse modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eerlijk gezegd vind ik de wijzigingen niet indrukwekkend en meer gefrutsel in de marge.

Misschien maar goed ook, want als wij de auto's ooit willen inruilen is die tenminste niet ineens gedegradeerd tot "het oude model".

 

 

Er zijn voors en tegens. Voor ons huidige SP3 bezitters is het prima, zeker qua inruilwaarde. Aan de andere kant zijn er een hoop mensen die na 2 a 3 jaar hun auto inruilen en die in dit geval dan naar een andere auto gaan kijken (ander merk) omdat de sportage facelift van 2014 in hun ogen te weinig nieuws toevoegt en ik kan ze dat niet kwalijk nemen.

 

Trouwens wel even slikken dat de 2.0 benzine (die sinds 2011 al sowieso 2000 euro duurder werd, net als alle andere uitvoeringen) maar liefst 3000 euro duurder wordt. Heb je wel een hoger uitrustingsniveau voor natuurlijk, maar zal mensen ook al niet aanmoedigen om hun huidige sportage in te ruilen voor een spiksplinternieuwe want door deze grappen zal er sowieso een bak geld bij moeten. En niet iedereen zit te wachten op een standaard schuif/kantel dak, om maar eens wat te noemen...

 

Om het eens in perspectief te zien: in 2010 kostte de 2.0L benzine X-tra (basismodel) na introductie 22.995 euro. Even heel zwart wit kan je stellen dat +10.000 euro in een paar jaar tijd voor wat 'extra' toeters en bellen een bak geld is hoor. En qua vermogen en verbruik schiet je ook geen meter op.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de strategie van Kia NL soms niet begrijp. Maar het gaat ze kennelijk voor de wind...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Ik heb SPAS op men Carens, maar heb het nog nooit gebruikt, weinig zeggende optie....wat wel leuk is zijn de sensoren voor, handig ivm de bloembakken op men terras!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...