Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

parkeerhulp blijft piepen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat sommige dealers moeilijk doen, de mijne was erg makkelijk !

Na montage van Thule trekhaak en 13 polige Multicon stekkerdoos ( 800 euro !) bleek uitschakeling PDC NIET mogelijk !

Bij navraag gaf deze dealer gewoon als antwoord dat aftermarket plaatsen van trekhaak volgens Kia Nederland deze uitschakeling nooit kon werken!

Schermde met namen ( welke direct weer vergeten)  die hij bij Kia Nederland had gesproken over dit probleem.

Erg makkelijk dus !

Voor vervolg onderhoud dus op zoek naar klantvriendelijker dealer !

Heb uit voorgaande posts begrepen dat e.e.a WEL te doen moet zijn.

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat sommige dealers toch moeilijk doen ! Het defect gaan van deze sensoren is gewoon een bekend probleem, zijn ook gewijzigde onderdeelnummers voor beschikbaar. Gewoon voor garantie het gemodificeerde nummer monteren, schade of geen schade. Kan gewoon zonder enig probleem geclaimd worden door de dealer ! Beetje meedenken met de klant is voor veel dealers toch nog steeds moeilijk. De mogelijkheden om dit netjes op te lossen zijn er gewoon. Zo houd je je klanten wel tevreden..........

Nog niet van dit probleem gehoord. Gezocht op forum en kan niets vinden over defect gaan parkeersensoren.
Geplaatst

Toch denk ik dat er gewoon 1 stuk is.

No comment.....    :yawn:

Geplaatst

Nog niet van dit probleem gehoord. Gezocht op forum en kan niets vinden over defect gaan parkeersensoren.

Als Kia een gemodificeerde ( lees verbeterde ) uitvoering van een bepaald onderdeel uitgeeft houdt dus in dat er met de originele delen stelselmatig iets mis is. Probleem komt dus vaker voor. Het is gebruikelijk dat dit soort dingen gewoon in een garantiereparatie worden aangepast. Een defecte achteruitrijsensor is niet iets waar je een groot publiekelijk schrijiven voor uitbrengt. Daardoor zal je er op internet niet erg veel van terug kunnen vinden. Er zijn talloze KIA delen die zo een aangepaste / verbeterde versie hebben.

Geplaatst

Dealer blijft bij mening dat ik de reparatie moet betalen. Omdat er een deukje zit naast de sensor. Dat die deuk er al zat bij aankoop maakt niet uit. Ik heb nu besloten dat via de allrisk verzekering de bumper en de sensor wordt vervangen. Er zijn geen gevolgen voor no-claim en eigen risico is 140 euro. Dat is goedkoper dan alleen de sensor vervangen volgens de schatting van de dealer dat het zou gaan kosten. 

Alleen gaat de opdracht voor reparatie nu wel naar een ander bedrijf. De verzekering bepaalt namelijk wie de reparatie uitvoert. Bepaal ik zelf waar het wordt uitgevoerd verhogen ze eigen risico met 500 euro. 

Mij maakt het niet uit. Het is een goed bekend staand bedrijf waar verzekering een contract mee heeft. Alleen de Kia dealer heeft nu pech want die verdient er nu niets aan door hun houding.

Geplaatst

Misschien second opinion bij andere dealer doen met bovenstaande info in het achterhoofd ?

Van de gekke dat je dit op je eigen verzekering moet claimen. Helemaal nu ik uit je verhaal begrijp dat er op de sensor zelf geen schade waarneembaar is maar dat de schade langs de sensor zit.

Geplaatst

Ik heb twee auto's bij ze in onderhoud. Door hun houding is wel de kans dat ze twee auto's kwijtraken voor onderhoud. De chef werkplaats was ook nog erg onvriendelijk. Een storing die af en toe optreed kan ik niets mee zat hij maar te mopperen en wilde eerst niet de auto de werkplaats inrijden. Dit is wat ik nog nooit heb meegemaakt bij deze dealer. Ik kom er al jaren tot volle tevredenheid.

Geplaatst

Net gebeld door de chef werkplaats. Nu heel vriendelijk net zoals altijd. Waarschijnlijk net een slecht moment gisteren. Schrok van de prijsopgave, 256 euro voor alleen vervangen sensor. Prijs sensor is 160 euro. Bumper moet eraf voor plaatsen binnensensor. Dan gaat hij uit van 1 uur werk. Als het sneller lukt wordt het goedkoper.

Hij waarschuwde wel voor het laten repareren via verzekering. Premie blijft wel gelijk maar je mag niet binnen een bepaalde periode nog een schade claimen die niet op een ander is te verhalen. Dan gaat de premie wel omhoog. Dat moet ik dus nog uitzoeken hoe lang die periode is. Ik sta nu op de bovenste trede daarom blijft de premie nu gelijk.

Moeilijke beslissing. 140 euro voor nieuwe bumper en sensor, maar wel risico premieverhoging als je binnen een bepaalde periode nog een schade krijgt.

En het schadebedrijf kent hij, deze komt de onderdelen bij hem halen. Dus de dealer verdient er toch aan.

Geplaatst

Moet...niet..mee..bemoei.. aaarrgghh hahaha  :death:

Jeezes man waar maak je je druk om, make up your mind ofzo pffff.. Als je auto rijdt kan je nou eenmaal een keer schade rijden. Als je dealer steenslag/drempelschade ziet is het logisch dat hij je garantieclaim afwijst, wat had je anders verwacht? Autorijden kost geld, punt. 

Geplaatst

Probleem is dat het betreffende onderdeel welke defect is, en gemodificeerde delen voor zijn omdat het vaker voorkomt, NIET beschadigd is. Enkel het stukje bumper langs de sensor is beschadigd vlg topic starter. Dealer maakt dus een erg groot probleem van iets wat geen probleem hoort en hoeft te zijn. Als de sensor geen beschadiging heeft kan dit gewoon voor 100% garantie hersteld worden. Misschien is er meer aan de hand wat wij hier niet weten waarom de dealer dit afwijst ??

Geplaatst

Net gebeld door de chef werkplaats. Nu heel vriendelijk net zoals altijd. Waarschijnlijk net een slecht moment gisteren. Schrok van de prijsopgave, 256 euro voor alleen vervangen sensor. Prijs sensor is 160 euro. Bumper moet eraf voor plaatsen binnensensor. Dan gaat hij uit van 1 uur werk. Als het sneller lukt wordt het goedkoper.

Hij waarschuwde wel voor het laten repareren via verzekering. Premie blijft wel gelijk maar je mag niet binnen een bepaalde periode nog een schade claimen die niet op een ander is te verhalen. Dan gaat de premie wel omhoog. Dat moet ik dus nog uitzoeken hoe lang die periode is. Ik sta nu op de bovenste trede daarom blijft de premie nu gelijk.

Moeilijke beslissing. 140 euro voor nieuwe bumper en sensor, maar wel risico premieverhoging als je binnen een bepaalde periode nog een schade krijgt.

En het schadebedrijf kent hij, deze komt de onderdelen bij hem halen. Dus de dealer verdient er toch aan.

Dit is toch wel het toppunt, door onkunde bij de dealer moet de bumper er af.

Bumper hoeft er helemaal niet af, met je vinger druk je de sensor uit de huls vanaf de buitenkant en de nieuwe duw je zo weer terug.

Heb het laatst zelf gedaan.

Geplaatst

Ik ben niet technisch, moet afgaan op wat de monteur verteld. Buitensensor kunnen ze vervangen zonder bumper verwijderen, binnensensor niet.

Vorige problemen zijn altijd zonder discussie onder garantie gerepareerd. Gescheurd leer stoel, stoel zakt steeds naar laagste stand, storing zoeken en verhelpen branden lamp motormanagement, vastzittend draaiwiel bediening luchtrooster

Nu maar een plaatje bijgevoegd. Dan wordt de schade duidelijk. 

post-1075-0-41495700-1376031634_thumb.jpg

Geplaatst

Beetje flauw van de dealer om te zeggen dat het door de schade komt, kunnen ze nooit aantonen.

Wat doen ze nou moeilijk, gewoon vervangen onder garantie.

Geplaatst

Die bumper moet echt wel ver naar binnen gedrukt zijn om deze schade achter te laten aan dit soort plastic want dit spul veert een behoorlijk eind terug als het ingedrukt wordt, ben eerder benieuwd hoe die schade er aan de binnenkant van de bumper uitziet..

Geplaatst

Mijn inziens kunnen ze dit altijd proberen te claimen en als het dan afgewezen wordt kan de factuur alsnog naar de klant.

Dan heeft de klant een tevreden gevoel dat de dealer zijn best gedaan heeft voor hem.

Bij ons wijzen we nooit van tevoren garantie af

Geplaatst

bij mij is tijdens het demonteren van de achterbumper het huisje waar de sensor inzit los gekomen puur omdat het niet goed vastzit je moet het zo zien .... het is een plastic stripje met kleine puntjes die eigenlijk vast gesmolten zit op de bumper alleen de puntjes zitten vast ik heb ze  nu verlijmd met 2 componentenlijm speciaal voor kunststof dus nu zit het wel vast maar je kan ze er met je nagel zo vanaf pulken dus bij een klein tikkie kunnen ze al los schieten en dan heb je kans dat storing krijgt lijkt mij

Geplaatst

bij mij is tijdens het demonteren van de achterbumper het huisje waar de sensor inzit los gekomen puur omdat het niet goed vastzit je moet het zo zien .... het is een plastic stripje met kleine puntjes die eigenlijk vast gesmolten zit op de bumper alleen de puntjes zitten vast ik heb ze  nu verlijmd met 2 componentenlijm speciaal voor kunststof dus nu zit het wel vast maar je kan ze er met je nagel zo vanaf pulken dus bij een klein tikkie kunnen ze al los schieten en dan heb je kans dat storing krijgt lijkt mij

Als je naar die foto kijkt zie je ook dat die sensorbehuizing gewoon een tik heeft gehad...

Geplaatst

Als je naar die foto kijkt zie je ook dat die sensorbehuizing gewoon een tik heeft gehad...

dat was ook de mening van de dealer. Sensor zit scheef.
Geplaatst

Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat je hem zo gekocht heb? Is het niet een los stekkertje of slecht contact wat met een beetje spray opgelost kan worden?

(accu eraf, alle stekkertjes los en inspuiten en weer monteren?)

Geplaatst

Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat je hem zo gekocht heb? Is het niet een los stekkertje of slecht contact wat met een beetje spray opgelost kan worden?

(accu eraf, alle stekkertjes los en inspuiten en weer monteren?)

klopt dat deukje bovenop de bumper zat er al. Nu twijfelen we over de deuk naast de sensor. Bij ophalen caravan wees iemand van de stalling mij op de deuk. Was mij nog niet opgevallen. Sinds vandaag begin ik toch te denken dat iemand er tegenaan is gereden.

Morgen nog overleg met dealer over garantie met de verkoper. Hij zou met zijn baas nog overleggen. Zegt baas nee dan laat ik de verzekering het betalen. Overleg verzekering gehad dat er geen gevolgen zijn voor de premie omdat ik op de hoogste trede zit. Alleen als ik voor mei 2014 nog een schade claim die niet verhaald kan worden gaat de premie omhoog. Maar dan kan ik ook nog beslissen deze schade toch nog zelf te betalen. Dat kan binnen jaar na reparatie. Ik betaal liever 140 (eigen risico) voor nieuwe bumper en sensor dan 256 voor alleen de sensor bij de dealer.

Maar blijft een rare storing. Gisteren weer continue piepen en vandaag werkte het weer normaal.

Geplaatst

Als je auto dan weer helemaal netjes is waarom niet, laat de verzekering maar een beetje van die premiecentjes die je betaalt heb al die jaren gebruiken voor het opkalefateren van je automobiel  :)

Geplaatst

Net terug van de dealer. Zaak is naar mijn tevredenheid opgelost. Schadebedrijf plaatst nieuwe bumper en sensor en de de Kia dealer betaald mijn eigen risico. Dat is toch beter dan een sensor vervangen onder garantie in een kapotte bumper.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...