Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Rio: open kofferbak rijden, hoe?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

wij moeten bij de prenatal een kast halen, die is 1,80m hoog en 50cm breed.

Nu raad je het al, hij moet vervoerd worden.. in de Rio!
Hij steekt hierdoor 30-40cm uit, dat mag volgens de wet.

Ik wil er handdoeken alles omheen wikkelen, heb touwen, maar nu komt het.

Hoe zet ik mijn kofferbak vast? Zodat deze niet op en neer kan gaan, ik moet een flink stuk over de snelweg.........

Ik kan geen manier vinden om dit bij de rio fatsoenlijk vast te zetten.

Wie o wie kan mij voorzien van tips?

Geplaatst

heb nog zelf niet gekeken maar heb je onder je achterbumper geen haak/oog of iets dergelijks zitten die je kan gebruiken?

Neem aan dat er iets moet zitten voor het geval je een trekkabel zou moeten gebruiken om een andere auto te trekken aan de binnenkant van de kofferbak zal vast ook wel iets zijn waar je de touwen aan vast kan maken??!

Geplaatst

Klopt zit er, maar er zit niks aan de kofferbak... het 'kontje' is zo glad zonder echte manieren om hem vast te zetten, ja je kunt de ruitenwisser gebruiken.. maar of dat nu zo goed is?

Geplaatst

Wat ik altijd deed met uitstekende bagage is een touw in de vergrendeling stoppen en dan het haakje van de vergrendeling dicht duwen. De vergrendeling van de kofferklep dus. Als je dan op het knopje drukt waarmee je normaal de kofferklep los maakt, schiet het haakje weer terug en is het touw los. Het touw kun je vervolgens door de beugel halen waar het haakje van de kofferklep normaal in haakt. Zo kun je de kofferklep dicht trekken. Ik hoop dat het zo duidelijk omschreven is.

• Like 2
Geplaatst

Perfecte oplossing Patrick.

Zo doe ik het ook.

Sluitlus van de kofferdeksel dichtmaken (kan met je vinger of een schroevendraaier) en dan het touw er doorheen geleiden.

Geplaatst

En in het ergste geval kun je hem om je achterruitenwisser doen maar dat lijkt me niet ideaal

Geplaatst

ik neem altijd zo een oude spin die je normaal op de fiets gebruikt die haak je om het onderste haakje van de sluitplaat en de andere haak steek je in het slot zo dat deze dicht klikt

en de elasieke werking houd je achterklep mooi strak dicht

• Like 2
Geplaatst

Perfecte oplossing Patrick.

Zo doe ik het ook.

Sluitlus van de kofferdeksel dichtmaken (kan met je vinger of een schroevendraaier) en dan het touw er doorheen geleiden.

Haha ja precies, de sluitlus is behoorlijk groot, dus er pas wel een flink touw doorheen. Ik leg meestal eerst het touw in de sluitlus, en dan duw ik de sluitlus dicht. Als het touw voldoende dik is, kun je ook het touw in de sluitlus leggen, en dan op het touw duwen. Dan klikt de sluitlus ook dicht en scheelt wat smerigheid aan je vingers.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...