Lennart Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een Witson-set met alles erop en eraan. Helemaal van Groningen naar Brabant gereden om dit apparaat in te laten bouwen. Op de terugweg en vandaag geen problemen, tot nu. Helaas ondervindt ik een foutmelding in mijn scherm, wat belemmert om welke functie dan ook te gebruiken Wie kan mij helpen? Quote
Lennart Geplaatst 11 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2013 - Stroom uit en radio herstarten levert geen resultaat op; - Display reageert niet meer, je kan alleen op OK drukken en dan komt er nog een venster; - Alle randapparaten al uit de aansluiting gehaad (Ipod & USB). Quote
xtra40 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 moeten we meneer witson maar eens mee lastig vallen denk ik Quote
Lennart Geplaatst 11 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2013 Balen, want heb geen bonnen gekregen van Jan... Maar ff naar vragen in een PM Quote
xtra40 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 laat maar even weten anders wil ik ze ook nog wel even lastig vallen voor je Quote
Lennart Geplaatst 11 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2013 Als jij een ingang hebt, zou dat prima zijn... Ik ga eerst nog even een "harde reset" proberen... Je schijnt dat te kunnen doen door de accupolen los te halen?N.B. In de handleiding en op http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=101885522 is ook niets bekend van dit probleem.. Quote
xtra40 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 mailtje is er al uit nu even afwachten bij ons zit er bij een van de sd kaartjes ook een reset knopje die zou bij jou op de voorkant moeten zitten weet niet of je daar al op heb gedrukt ??? Quote
Lennart Geplaatst 11 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2013 mailtje is er al uit nu even afwachten bij ons zit er bij een van de sd kaartjes ook een reset knopje die zou bij jou op de voorkant moeten zitten weet niet of je daar al op heb gedrukt ??? Nee, nog niet.. Heb nu de accupool los, dus hele auto is stroomloos Mocht dat niet helpen, probeer ik te kijken of ik ergens een gaatje heb.. Nog even afwachten in goede hoop dus Quote
Lennart Geplaatst 11 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2013 laat maar even weten anders wil ik ze ook nog wel even lastig vallen voor je Ik heb net een harde reset gedaan. Zowel alleen + pool eraf alswel beide polen los en het systeem leegtrekken. Ook een reset (gaatje bij de sd-ingang van de navi) helpt niet, ik blijf deze melding krijgen. Klein onderzoekje op internet lijkt erop te duiden dat dit iets met Flash o.i.d. te maken heeft. Ben wel benieuwd naar de uitkomst van de e-mail; Quote
xtra40 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 ik ook wel heb dit wel met een ander systeem gehad en daar heb ik toen nieuwe software voor gekregen ik hoop dat ze snel reageren 1 Quote
Remko .me Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 de foutmelding die jullie krijgen is van Windows NT.. het geeft aan dat het systeem niet kan starten omdat een bestand van het programma niet toegankelijk is, ik denk dat het iets met rechten te maken heeft. Het probleem moet dus softwarematig worden opgelost. Kan op twee manieren, meneer Witson moet de software opsturen, dat jij die erop zet... of ze doen dit voor je.. het eerste geval is het systeem opstarten in zijn NT omgeving, software er opnieuw opzetten, tweede is lastiger, dan moet je hem opsturen... Quote
Lennart Geplaatst 11 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 11 Augustus, 2013 Dan hoop ik dat ze het opsturen. In en uitbouwen van elektronica heb ik geen bal verstand van. Als het softwarematig is, red ik me prima met wat resetjes en usb-sticks @xtra40: Heb je de foto meegestuurd? Quote
kia_21 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Geplaatst 11 Augustus, 2013 Dat is minder leuk om te horen. Ben benieuwd wat Witson erop te zeggen heeft. Even offtopic: Zijn er trouwens mogelijkheden om het oude witson systeem de updaten naar het nieuwe? Lay-out etc. Quote
xtra40 Geplaatst 12 Augustus, 2013 Geplaatst 12 Augustus, 2013 Dat durf ik niet te zeggen maar dat kunne we altijd even gaan vragen Maar eerst even afwachten of we hier een antwoord op krijgen en dit geregeld kinnen krijgen Quote
Lennart Geplaatst 12 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 12 Augustus, 2013 (aangepast) Op 1 of andere manier werkt de radio wel weer (geen interface, alleen geluid). Ik hoop echt dat dit softwarematig opgelost kan worden:). Ik heb er al te veel kosten inzitten. 12 Augustus, 2013 aangepast door Lennart Quote
kia_21 Geplaatst 12 Augustus, 2013 Geplaatst 12 Augustus, 2013 Komt het toevallig niet door de navigatie SD. Ik weet niet of je navigatie ook door middel van een SD kaart werkt? (Bij mijn Witson wel) Quote
Lennart Geplaatst 12 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 12 Augustus, 2013 Komt het toevallig niet door de navigatie SD. Ik weet niet of je navigatie ook door middel van een SD kaart werkt? (Bij mijn Witson wel) Navigatie werkt inderdaad via de SD. Ik heb de SD-kaart eruit gehad en geprobeerd opnieuw te starten, maar het probleem blijft De onderliggende software op dit rotding is Windows CE 6.0. De opmaak van de foutmelding zelf is ook Windows look-a-like. Ik denk dat het inderdaad softwarematig is. Quote
kia_21 Geplaatst 12 Augustus, 2013 Geplaatst 12 Augustus, 2013 Navigatie werkt inderdaad via de SD. Ik heb de SD-kaart eruit gehad en geprobeerd opnieuw te starten, maar het probleem blijft De onderliggende software op dit rotding is Windows CE 6.0. De opmaak van de foutmelding zelf is ook Windows look-a-like. Ik denk dat het inderdaad softwarematig is. Echt heel raar. Jammer dat Witson geen installatie cd mee heeft gegeven. Dat je hem bijvoorbeeld kan hard resetten en erna weer opnieuw erop kan gooien. Kan je trouwens nog wel in het menu komen met je opgegeven code in het boekje? Misschien daar even wat instellingen veranderen. (klinkt raar maar is het proberen waard) In mijn gevan is het een vier-cijferige code. 1 Quote
Lennart Geplaatst 12 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 12 Augustus, 2013 Echt heel raar. Jammer dat Witson geen installatie cd mee heeft gegeven. Dat je hem bijvoorbeeld kan hard resetten en erna weer opnieuw erop kan gooien. Kan je trouwens nog wel in het menu komen met je opgegeven code in het boekje? Misschien daar even wat instellingen veranderen. (klinkt raar maar is het proberen waard) In mijn gevan is het een vier-cijferige code. Code? Ik ben geen code tegengekomen in de handleiding.. Ik heb alleen bij Q&A gekeken zeg maar... Heb net opnieuw de handleiding doorgelezen op http://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=101885522. Welke code bedoel je precies? Quote
xtra40 Geplaatst 12 Augustus, 2013 Geplaatst 12 Augustus, 2013 op blz 62 van je handleiding staat dit mischien kun je daar nog bij en daar heb je dus wachtwoord 1234 staan 1 Quote
handyman Geplaatst 12 Augustus, 2013 Geplaatst 12 Augustus, 2013 en anders 6223, naar factory reset 1 Quote
Lennart Geplaatst 12 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 12 Augustus, 2013 Ik ga het na mijn werk kijken. Ik zag de foto op FB al voorbij komen. Het internet op het werk is mij niet vergevingsgezind als het gaat om Flash om de handleiding online te kijken Ik hoop alleen dat ze met "Touch" bedoelen, de fysieke knop. Niets werkt namelijk meer op het scherm om op te drukken. Dit wordt overruled door de foutmelding. Let you konw Quote
Lennart Geplaatst 12 Augustus, 2013 Topic Starter Geplaatst 12 Augustus, 2013 Helaas is het niet gelukt. Open knop is niet beschikbaar en de fysieke eject-toets heeft geen effect. Even afwachten wat Xtra40 als reactie op zijn e-mail krijgt *fingers crossed Quote
Cristallx Geplaatst 12 Augustus, 2013 Geplaatst 12 Augustus, 2013 Helaas is het niet gelukt. Open knop is niet beschikbaar en de fysieke eject-toets heeft geen effect. Even afwachten wat Xtra40 als reactie op zijn e-mail krijgt *fingers crossed Je kan best terug de firmware flashen. Download dit bestand (Firmware) https://www.dropbox.com/s/zmmy4ad2fwmm8cf/S100-V1.21.6.0.rar 1. Pak het bestand uit op uw computer in een map op u bureaublad. 2. ga naar de map 核心 板 (SD 卡) 升级 包 en klik op het bestand van Windows SetUpdateXML_EN.exe en selecteer daar het model radio > C217 voor de Picanto, Lcd > Hannstar 8" inch, Logo > KIA .. verder niets wijzigen in dit venster > druk op ok ......... u zal u een bericht krijgen "De operatie is met succes voltooid (allemaal in het Engels)" 3. Kopieër de inhoud van de map 核心 板 (SD 卡) 升级 包 naar de root van je mini SD-kaart - BTUpdate - Image - MCU_FLASH - S100PROGRAM - SetUpdateXML_CH - SetUpdateXML-EN - Update 4. Zet de radio uit > steek de sd kaart in de sleuf (deze van de navigatie). 5. verwijder alle USB-stick / iPod. 6. Zet de radio aan. 7. Flashen start automatisch, eerst zal je een tijdje een oranje scherm krijgen. 8. Daarna word je gevraagd het scherm te kalibreren (4 stippen aanwijzen met pennetje) > dit is het enige dat je moet doen tijdens deze flashprocedure. 9. Voor de rest niets meer doen ... ZELFS ALS ER POP-UP VENSTERS VERSCHIJNEN NIETS DOEN ! RADIO DOET HET AL ALLEEN. Je kan de voortgang van het flashen volgen op het display . 10. Na ongeveer 10 minuten wordt het proces beëindigd en wordt u gevraagd om de SD-kaart uit te halen, . de boodschap verschijnt (klein) onder de voortgang blokjes nadat het flashen beeindigd is. IK BENADRUK NOGMAALS DAT DEZE FLASH AUTOMATISCH GAAT (op de calibratie na) EN JE DE RADIO ZEKER NIET AAN OF UIT MAG ZETTEN TIJDENS DEZE PROCEDURE. De versie firmware 1.21.6 is volledig functioneel! PS. tijdens het flashen zal je ook verscheidene malen beeps horen,... dit is normaal. Succes, Cristallx 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.