Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Na 8 jaar rijden in een Mercedes,nu sinds 3 weken een Picanto Comfort 1.0 ISG.

Toegegeven,het is geen Mercedes C klasse,maar die had ik niet meer nodig en de Picanto doet ook waar ie voor bestemd is:mij van A naar B brengen.

Moge duidelijk zijn dat je in de stad beter met een Picanto uit de voeten kunt.

Ik heb nu 300 km gereden,50/50 in de stad en op 80 km weg.

Morgen voor het eerst de autobaan/autobahn op.

Volgens de boardcomputer rij ik 1 op 17.5.

Ik rij extreem zuinig, schakel zodra het kan en geef heel rustig gas.

Ben nu het type rijder waar ik vroeger tierend omheen scheurde.

Ik hou echter wel rekening met verkeer achter me,dan geef ik wel wat meer gas.

Dat hou ik vast geen jaren vol,maar wil uitzoeken hoe groot het verschil is tussen zuinig en normaal rijden.

Incl. af en toe 120 op de autobaan en straks als het minder zomers is zonder airco,hoop ik richting de 1 op 20 te gaan,dan rij ik 2x zo zuinig als met mijn vorige auto en heb ik de aanschaf er in een paar jaar uit.

Ik lees elders dat de auto na verloop van tijd zuiniger gaat rijden,dat zou mooi zijn,gemiddeld 1 op 19 kan ik mee leven.

Wel oppassen met fietsers,die gooien hem er zo voor,dat lieten ze met die Mercedes wel achterwege.

Gisteren bijna de eerste bejaarde met zelfmoordaspiraties geholpen.

• Like 1
Geplaatst

Hey John, je kunt altijd nog eens een taxi nemen voor het gevoel, haha !

Dat doe ik zeker een paar keer per jaar en als de omstandigheden er voor zorgen dat ik weer een grote auto nodig heb,dan staat er ook zo weer een Mercedes voor de deur,heb nu al iemand die hem wil overnemen,maar voorlopig volstaat de Picanto en ben over alles tevreden.Rij gelukkig niet zo als anderen 1:12,maar 1:17,5,althans volgens de BC,moet nog tanken voor de eerste keer,gaat komend weekend gebeuren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...