Frans Geplaatst 29 Maart, 2006 Geplaatst 29 Maart, 2006 Ik heb een Sportage Executive in bestelling staan.En ja ik vind dit ook erg jammer. Mijn dealer heeft dit mij ook verteld dat de armsteun/in hoogte verstelbare deksel van opbergvak Niet op mijn Kia zit. Ik zit er over te denken om een Stoffeerder een verhoging te laten maken met daarover zacht materiaal en daarna me zwart skai bekleed. Dan deze verhoging op de deksel van dat opbervak te schroeven met 4 schroeven. Pre is dat het er echt Mooi uit moet zien anders hoeft het niet voor mij. Dit kost natuurlijk geen 350 euro. Als dit goed gedaan wordt kan deze stoffeerder er meerdere maken voor andere Sportage rijders. Als iemand mij al voor is dan hoor ik dat graag natuurlijk. Dan bestel ik er gewoon een na goedkeuring uiteraard. Frans Heb ik toch iemand op een idee gebracht. Jammer voor mij nu te laat. Ik heb 385 euro betaald. Kun je misschien een foto plaatsen? Frans Quote
John Cassels Geplaatst 14 Oktober, 2008 Geplaatst 14 Oktober, 2008 Goede dag iedereen. Ik heb deze site net gevonden. Mijn naam is John Cassels , ik ben Schot maar woont wat antaal jaren in Nederland. Wat ik kan nog niet doen is een fatsoenlijk brief in het Nederlands zo vooruit mijn excuses voor mijn slechte Nederlands. Ik heb 2 maanden geleden een Sportage ( van Jan 07 met 11000km) gekocht bij Kia Wolters te Ijsselstein. Tijdens het proefrit is het mij niet opgevallen hoe laag de armsteun eigenlijk is. Het laatste post op deze onderwerp is van +/- 2.5 jaar geleden en ik wil graag weten als iemand heeft een goede oplossing gevonden. Ik heb een verzoek bij "autoonderdelen.nl" lopen voor een in hoogte verstelbare armsteun ( van een 2.7 sportage aut.) zonder sucess. Andere optie is een nieuw armsteun de laten maken en bekleden maar ik heb geen enkele idee om hoe ik kan dit laten doen. Graag hulp en advies. mvg John Quote
Tazteam Geplaatst 14 Oktober, 2008 Geplaatst 14 Oktober, 2008 Hallo John, allereerst: welkom hier. En over je slechte Nederlands, het is zeer goed te begrijpen, en wij zijn er niet om mensen op evt spelfouten te attenderen. Mijn vraag: Hoeveel te laag is de armsteum volgens jou?? Is dit evt op te lossen door een "verhoogde" kussenvuling te plaatsen?? Zoek eens met google op autostoffering, er komen dan voldoende adressen/hits waar je eerst even kunt informeren, zelfs iets gezien in Utrecht. Succes Philip Quote
John Cassels Geplaatst 14 Oktober, 2008 Geplaatst 14 Oktober, 2008 Philip, Hartelijk bedankt je welkom. Armsteun is ong. 12 cm te laag en , zoals eerder is gezegt in deze thread , niet meer dan een deksel voor de opbergriumt. Op dit thread zijn er al een antaal mensen met dezelfde probleem en ik wil graag weten hoe deze hebben het opgelost. Ik kan hetzelvde als Frans doen - dwz een nieuw armsteun en midden consol laten inbowen voor ? 400 ( volgens Kia Nederland) , maar is er een andere oplossing ???. Bedankt je reactie Philip. PS . Ik heb maar een adres van google gevonden , zal morgen proberen. Quote
roco Geplaatst 2 November, 2008 Geplaatst 2 November, 2008 Ik ben bang van niet. Ik heb op mijn nieuwe sportage deze bij aflevering laten voorzien van deze armsteun a 350 euri, omdat ik bij de proefrit al voorzag dat deze armsteun te laag was. Ik had voor mijn opel astra een fabriekje gevonden ergens in Noord-Limburg die 3rd party armsteunen maken voor ruim onder de honderd euro, maar voor de Sportage maakten ze die niet. Waarschijnlijk omdat ze de bestaande, te lage armsteun, een obstakel is om er iets anders bovenop te zetten. Quote
Rio-man Geplaatst 2 November, 2008 Geplaatst 2 November, 2008 Tsja, ik kreeg laatst een Partner binnen en de eigenaar ervan had er dus zelf een houten rek onder gemaakt. Niet mooi, wel effectief. Je kan kijken of Halfords een soort schuifla heeft ofzo van 12 centimeter waar je hem op kan monteren. Quote
John Cassels Geplaatst 24 November, 2008 Geplaatst 24 November, 2008 Heb net een verhoogte armsteun gemaakt maar weet niet hoe ik een foto kan bijvoegen. Quote
Tazteam Geplaatst 24 November, 2008 Geplaatst 24 November, 2008 Kijk even hier, staat het duidelijk uitgelegd. http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=249 Succes. Philip Quote
John Cassels Geplaatst 24 November, 2008 Geplaatst 24 November, 2008 Philip , Lukt mij niet om de foto te platsen ( te groot denk ik). Zal hulp moeten vragen om hoe ik kan dit best doen. Staat wel op the Kia Club.com website , dat lukt wel. Ben niert tevreden met de kleur , mix niet goed gedaan. Zal nog keer proberen - met de auto buiten garage in daglicht> Quote
John Cassels Geplaatst 24 November, 2008 Geplaatst 24 November, 2008 Sorry , Kia-forums.com bedoeld ik. Quote
arjan koens Geplaatst 30 December, 2008 Geplaatst 30 December, 2008 ik had het zelfde probleem bij mijn nieuw bestelde sprotage executive maar in de nieuwe accesoiregids staat nu een armsteun voor ongeveer 290 euro incl montag. Hij staat ook op de kia.nl site bij accesoires comfort. heb je ook gelijk een extra opberg mogelijkheid grtz Arjan Quote
bigwade Geplaatst 8 Januari, 2009 Geplaatst 8 Januari, 2009 Als je nu een nieuwe Sportage wil hebben krijg je die armsteun en waarschijnlijk meer extra's voor de helft. Quote
John Cassels Geplaatst 2 Maart, 2009 Geplaatst 2 Maart, 2009 Ben de web site een paar manden kwijt. hier een paar photos van de armsteun ; totaal cost Quote
anita Geplaatst 3 Maart, 2009 Geplaatst 3 Maart, 2009 ook wij hadden hetzelfde probleem! Volgens de verkoper was er geen steun verkrijgbaar. Echter demonteurs in de garage hadden een goede oplossing. Er is een andere steun verkrijgbaar. Omdat wij lederen bekleding hadden in de auto hebben we een aangepaste versie moeten nemen. Kost wel 245 euro. Maar.... de moeite waard. Zijn net terug van een week Zwitserland en Frankrijk. Rijden is super. Vraag de garage: het is te krijgen! De steun heeft dan 2 vakken. 1 diep vak en een kleiner vak waar cd/s of parkeerschijven ingelegd kunnen worden. Quote
John Cassels Geplaatst 3 Maart, 2009 Geplaatst 3 Maart, 2009 ook wij hadden hetzelfde probleem! Volgens de verkoper was er geen steun verkrijgbaar.Echter demonteurs in de garage hadden een goede oplossing. Er is een andere steun verkrijgbaar. Omdat wij lederen bekleding hadden in de auto hebben we een aangepaste versie moeten nemen. Kost wel 245 euro. Maar.... de moeite waard. Zijn net terug van een week Zwitserland en Frankrijk. Rijden is super. Vraag de garage: het is te krijgen! De steun heeft dan 2 vakken. 1 diep vak en een kleiner vak waar cd/s of parkeerschijven ingelegd kunnen worden. Mijn armsteun heeft ook twee vakken , ( afgesloten), de origineel bekleeding wordt gebruikt dus ook leder , maar die van mij kost een stuk minder dan 245 euro - 18 euro. De kleur is nu veel beter en aangepast. Zit nu heerlijk achter de steur , echt komfortable. Quote
maxbo3 Geplaatst 11 Maart, 2009 Geplaatst 11 Maart, 2009 John, voor 18 euro wil ik mijn armsteun ook wle verhogen. geef even door waar je dat hebt laten doen of heb je het zelf gedaan. let us know, my friend:) Quote
John Cassels Geplaatst 13 Maart, 2009 Geplaatst 13 Maart, 2009 Max , heb 2 dagen geleden een privebericht gestuurd maar tot nu toe , geen reactie ??, Quote
maxbo3 Geplaatst 18 Maart, 2009 Geplaatst 18 Maart, 2009 John, niets ontvangen, vandaar dat ik niet reageerde. probeer het nog eens max Quote
erwess Geplaatst 15 April, 2009 Geplaatst 15 April, 2009 hallo, met interesse de armsteun discussie gelezen. Heb even gegoogled op armsteun en kwam vervolgens op deze website: UNIRUST Is iemand bekend met deze en heeft iemand dit al eens met succes toegepast? Ik hoor het wel. Gr. Erik Quote
brouwer2001 Geplaatst 16 April, 2009 Geplaatst 16 April, 2009 hallo ik heb eens rustig gelezen over de armsteunen is het niet mogelijk om de armsteunen die op marktplaats worden aangeboden gebruiken. ze zijn niet de goedkoopste oplossen maar in ieder geval stukken goedkoper als de dealer. een type dat 109 Quote
erjee Geplaatst 29 Mei, 2009 Geplaatst 29 Mei, 2009 Goede dag, Ik ben voornemens een KIA Sportage Fifteen aan te schaffen echter ik heb hetzelfde probleem met de erg lage armsteun, die bij mij dus geen armsteun is. Ik heb ook gekeken naar de Hyundai Tucson welke auto nagenoeg dezelfde is als de Kia Sportage. In de Hyundai zit wel een armsteun die in hoogte te verstellen is. Mijn vraag is dus, zou het niet mogelijk zijn deze over te plaatsen in een Sportage. Met groet Roald Quote
bigwade Geplaatst 30 Mei, 2009 Geplaatst 30 Mei, 2009 Dealer sneu aankijken, dat het standaard ding niks is en dat je graag wat beters wil. Dan even 10 sec. stilte inlassen, en dan heb je hem voor de halve prijs.. Gewoon bijbestellen, die 100-200 eu ben je heel erg snel vergeten en op de totaalprijs van de auto is het niks en als je het omrekend naar prijs/p/km gaat echt echt nergens meer over. Heb zelf zo'n ding en zou em NIET willen missen.. grtz Frank Quote
gerbra Geplaatst 19 December, 2009 Geplaatst 19 December, 2009 Daar sluit ik me graag bij aan. De armsteun ziet er prachtig uit en ik zou heel graag een beschrijving, of nog liever, een adresje willen hebben. Quote
Venga-egb Geplaatst 20 December, 2009 Geplaatst 20 December, 2009 Proficiat met de levering van je Sportage.Mijn Sportage executive 2.0 heb ik in november 2004 besteld in de kleur zwart. Nog niet bekend wanneer die geleverd wordt. Inderdaad de armsteun op de V6 is in hoogte verstelbaar. Ben toevallig vandaag bij een andere dealer binnengelopen en daar werd vaker gevraagd om een armsteun die hoger is. De dealer had navraag gedaan bij de importeur of de in hoogte verstelbare armsteun-deksel los te krijgen is. Daar hadden ze nog geen antwoord op gekregen. Kan zijn dat ze dat bij de importeur niet doen om de v6 uitvoering exclusief te houden. Misschien zijn er of komen er toeleveranciers die daar op inspringen. Moeten we eens uitzoeken. Mijn dealer kon mij niets vertellen de persoon in kwestie is op vakantie. Rob Volgens mij hebben we een armsteunverhoging voor de Kia Sportage CC-64464-xxx in het programma. Kijk maar eens op kia.stylingheaven.comMvgr Venga-egb Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.