jeroenwuestman Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Vorige week een zwarte ceed superpack besteld. Ik was helemaal blij met mijn aankoop totdat ik 15 oktober werd gebeld door onze KIA dealer dat de aankoop niet meer door kon gaan. Van hogerhand is besloten (*KIA KOREA) dat op alle nieuwe ceeds uitvoeringen geen superpack of premiumpack meer mogelijk is. Hier baal ik behoorlijk van. De duurste uitvoering is nu de Business uitvoering. Ik heb op dit moment zelf een RIO superpack met privacy glass, startstop knop, automatische verlichting aan, follow me home verlichting. Dit zit niet op de business uitvoering. Slechte zaak voor liefhebbers van al deze extra's. Ik weet nog niet wat ik nu ga doen misschien geen Ceed meer. Quote
jeroen66475 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Kia Korea schrijft helemaal niets voor. Het zijn de importeurs (in dit geval dus Kia Nederland) die de auto's samenstellen en die zo bestellen bij de fabriek. De Ceed wordt bij mijn weten in Slowakije geproduceerd. Er worden gewoon niet genoeg Ceed's verkocht in Nederland en dat zal de reden wel zijn. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Ja dat is zeker vervelend. Dat is ook de uitvoering die wij graag hebben. Maar lang van blijven genieten. Worden ze misschien wel geld waard Succes met je keuze. Quote
Gast CeedDriver Geplaatst 16 Oktober, 2013 Geplaatst 16 Oktober, 2013 Ik heb zelf de business uitvoering en automatische verlichting aan, follow me home verlichting zit er, buiten alle andere extra's gewoon op hoor bij mij. Alleen privacy glass, startstop knop zit er niet op. Mijn Cee'd SW is van januari 2013. Quote
jeroenwuestman Geplaatst 17 Oktober, 2013 Topic Starter Geplaatst 17 Oktober, 2013 Morgen defenitief een keuze maken. Dan toch maar een businesspack denk ik, dan mis ik alleen de startstopknop uit mijn Rio. Dat overleef ik wel. En beplak ik later de ruiten wel een keertje met privacyfolie. Later meer... Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 17 Oktober, 2013 Geplaatst 17 Oktober, 2013 Denk dat die volgend jaar wel weer leverbaar word. Zal wel een voorraad kwestie zijn. Voorraad moet ook op he. Lijkt me gek dat ze zich op deze manier uit de markt prijzen met dit segment auto. Quote
Zaa'd Geplaatst 17 Oktober, 2013 Geplaatst 17 Oktober, 2013 ik mag dus blij zijn met mn premium Quote
Twente70 Geplaatst 18 Oktober, 2013 Geplaatst 18 Oktober, 2013 Ik heb gisteren nog even bij de dealer nagevraagd over mijn bestelde cee'd met superpack die ik op 9 september heb besteld en gelukkig gaat deze wel door. Nu ik er toch was ook maar gevraagd waarom ze de superpack en premiumpack uit het progamma hebben gehaald, de reden was volgens de dealer dat er niet genoeg van verkocht worden met deze packs. Het is toch raar dat je de mooiste packs er uit haald, maak ze dan iets goedkoper of een actie zo dat de cee'd nog aantrekkelijker word voor veel mensen/kopers. 1 Quote
Peterrrrr Geplaatst 18 Oktober, 2013 Geplaatst 18 Oktober, 2013 KIA wil gewoon versobering van het gamma, wat mij betreft hadden ze dat niet op deze manier hoeven doen. Ook bij de overige modellen hebben ze dit doorgevoerd terwijl er volgens mij op de Super en Premium pack wel redelijk loop was... Quote
jeroen66475 Geplaatst 18 Oktober, 2013 Geplaatst 18 Oktober, 2013 Er worden gewoon niet genoeg Ceeds verkocht en dat is logisch want de Ceed is veel te duur. De vanaf prijs is nagenoeg hetzelfde als van een Golf. Als budget cq value-for-money merk slaan ze met de Ceed de plank dan ook behoorlijk mis. De vanaf prijs zou zeker rond de €16.000 moeten liggen en de meest luxe uitvoering zou maximaal rond de €21.000 mogen kosten. Hoe goed de auto ook is, het is nog steeds een Kia. En Kia wordt nog (lang) niet in één adem genoemd met VW, Opel en Ford, hoe onterecht ook.... Quote
johangols Geplaatst 18 Oktober, 2013 Geplaatst 18 Oktober, 2013 @Jeroen66457. Ik denk dat je nu appels en peren gaat vergelijken. Laten we even eerlijk zijn, als ik een Ceed naast een Golf zie staan, ziet de Golf er gedateerd uit. Ik ben 63 jaar, maar ik vind de auo's uit het VAG concern, behalve een enkele Seat, qua uiterlijk oude lullen auto's. En het is echt geen kwestie van niet kunnen betalen, want ik heb in mijn autoverleden twee keer de fout gemaakt een VW aan te schaffen. De eerste was een Golf, twee keukenstoelen op een onderstel waar ik verder geen woorden aan vuil wil maken. De tweede een Passat. Deze auto heeft van alle auto's die ik heb gehad de meeste tijd doorgebracht in de garage. Daarom, als je over value-for-money praat verslaan qua uiterlijk bijna alle auto's de auto's uit het VAG concern. En als je nog een waslijst wil van de technische missers die het VAG concern heeft uitgehaald .......... Quote
jeroen66475 Geplaatst 18 Oktober, 2013 Geplaatst 18 Oktober, 2013 Ik heb helemaal niets met elkaar vergeleken en dat was ook niet de strekking van mijn verhaal. De Golf is in Europa nog steeds de standaard en de best verkochte auto in het C-segment, waar alle andere merken zich aan meten. Of dat nou terecht is of niet, het is op dit moment nou eenmaal zo. Als je dan klanten wil trekken die normaal gesproken voor de 'veilige keuze' Golf gaan zul je je moeten onderscheiden. En dat doe je in deze tijden vooral op prijs zou ik denken. Zeker voor een opkomend merk als Kia. En hoe je het ook wendt of keert de Golf heeft nog steeds de reputatie van betrouwbaar, robuust, waardevast en representatief. En vergeet status niet.... En nogmaals, ik zeg niet dat dat terecht is maar het is wel zo. Samengevat : Als je voor de prijs van een Kia Ceed ook een VW Golf kunt kopen zal de overgrote meerderheid van de kopers toch voor de Golf kiezen. Quote
johangols Geplaatst 18 Oktober, 2013 Geplaatst 18 Oktober, 2013 Jeroen, Ik begrijp je best, ik heb ze ook in de familie. Is zo jammer dat het met auto's net zo is als met voetbal. Nederland heeft 12 miljoen deskundigen. Ja en daar begin je niks tegen. Quote
@Mike Geplaatst 19 Oktober, 2013 Geplaatst 19 Oktober, 2013 Helaas geven ze bij de VAG na twee jaar niet thuis als er wat mee aan de hand is en KIA geeft gewoon 7 jaar zekerheid. En het leuke is je kan hem net een gerust hart na 3 jaar aan je buurman verkopen die heeft dan gewoon 4 jaar garantie op zijn KIA. En bij Volkswagen heb je na die tijd verschrikkelijke garage rekeningen(ik spreek uit ervaring). En de ceed is altijd nog 1000 euro goedkoper. Quote
jeroen66475 Geplaatst 19 Oktober, 2013 Geplaatst 19 Oktober, 2013 Ceed: €18.495 + €1100= €19.595 Golf:€18.990 + €854 = €19.844 Verschil van €249 tussen het basismodel Ceed en basismodel Golf. Quote
Peterrrrr Geplaatst 26 Oktober, 2013 Geplaatst 26 Oktober, 2013 Particulier is de Cee'd één van de best verkochte auto's van het segment. Het is dat ze zakelijk geen 14% bijtelling hebben anders stond deze wat hoger in de verkooplijsten! Quote
betominice Geplaatst 26 Oktober, 2013 Geplaatst 26 Oktober, 2013 Zou me Cee`d niet willen inruilen voor de golf maar das mijn mening 1 Quote
scanner Geplaatst 26 Oktober, 2013 Geplaatst 26 Oktober, 2013 Ik heb een maand geleden een proceed gekocht, mijn eerste kia en heb deze vergeleken met andere merken. Een golf in basis uitvoering is inderdaad in prijs vergelijkbaar met een kia in basisuitvoering. De golf heeft dan een 1,2 liter motor met 85 pk, een kia een 1,6 liter motor met 135 pk. Een kia levert volgens mij echt waar voor zijn geld. Meer waar dan andere merken voor het zelfde geld. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 29 Oktober, 2013 Geplaatst 29 Oktober, 2013 Als ik goed ben geïnformeerd komt het super pack gewoon weer terug, alleen in een andere opzet (soort van optie). Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 7 November, 2013 Geplaatst 7 November, 2013 Vanmiddag een ander verhaal gehoord. Schijnt echt te verdwijnen op de ceed en o.a de rio 1.4. Zonde voor degenen die van luxe houden. Quote
Peterrrrr Geplaatst 8 November, 2013 Geplaatst 8 November, 2013 Ik wou net zeggen, ik weet niet van wie je dit hebt maar deze auto's verdwijnen helaas écht uit de lijst. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 9 November, 2013 Geplaatst 9 November, 2013 Ja de eerste info was slecht . Vind het echt zonde en zit nu al te denken wat ik ga doen als ik weer eens wil wisselen van auto. Quote
Jack_z Geplaatst 9 November, 2013 Geplaatst 9 November, 2013 ja pro ceed rijders als je nu alle luxe en perfectie wil hebben moet je dus aan de Picanto 1 Quote
Thundercats Geplaatst 9 November, 2013 Geplaatst 9 November, 2013 Heb sinds donderdag j.l. de Ceed 1.6 GDI met business pack. (Mun StarTrek uniform is ook al besteld .) Wow ..eigenlijk is me dit al superdeluxe.. al die toeters en bellen, knoppen, displays etc.. t lijkt haast een enterprise Shuttle..wat biedt t superpack dan eigenlijk meer aan functionele extra's? 1 Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 10 November, 2013 Geplaatst 10 November, 2013 Privacy glas, start stop knop, elektronische handrem, Lichtmetalen velgen, Parkeer sensoren voor, Park assistent. En nog wat kleine dingen. Wij vinden vooral dat keyless entry een must. En uiteraard is er niks mis met het business pack. We wensen jou ook heel veel plezier met de nieuwe aanwinst. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.