Ga naar inhoud

Zekering licht handschoenenkastje


Fire69

Aanbevolen Berichten

Hey,

Ik heb daarnet het lampje van het handschoenenkastje vervangen door een led.

Stom van me, maar ik heb het originele lampje gewoon eruit gehaald terwijl het brandde en de led geplaatst.

Waarschijnlijk is er hierdoor ergens een zekering doorgebrand want de led brandt niet (ook niet met een andere led).

Ik heb met een multimeter getest en er komt geen 12v op...

Weet iemand welke zekering voor het handschoenenkastje is? ik kan het niet uit de handleiding afleiden...

Link naar reactie
Delen op andere sites


controleer eens zekering 13 die is ook voor je binnen licht en nog meer van dat soort lampjes moet een 10 ampere zekering zijn volgens het boekje

maar er zal alleen spanning opstaan denk ik als je contact aan is en licht aan 

mocht je dan wel spanning hebben moet je enkel je lampje omdraaien deze zijn soms kieskeurig met aan welke kant de + zit 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Binnenverlichting doet het voor de rest allemaal goed :-\

Ik heb zekering 13 gecheckt, lijkt niks mis mee te zijn. Blijkbaar is nu wel een deel van de computer gereset waardoor mijn gemiddelde verbruik nu op 99L/100km staat :-P

Moet ik nu één voor één alle zekeringen gaan checken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de led ook andersom geprobeerd zoals Xtra aangaf. Ik heb het ook eerder gezien dat een led lamp het maar op een manier deed.

Anders inderdaad je zekeringen testen. Als ik ze allemaal bij langs moet, doe ik dat over het algemeen met een multimeter. Gaat veel sneller en je hoeft de zekeringen er niet een voor een uit te halen.

 

Succes.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, heb de led nog niet andersom erin gedaan. Ik had het ganse ding aan de connector losgemaakt en dan gemeten, er zat geen stroom op.

Maar ik bedenk me net dat je bij gelijkstroom op de + en - moet letten!

Verder goeie tip om die zekeringen zo door te meten!

Ik ga testen nu :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is wel ongelooflijk natuurlijk, ik had al de 2 kentekenlampjes vervangen door leds, beide zonder problemen.

De niet-werkende led van het handschoenenkastje in de koffer geïnstalleerd en werkte direct.

Dus iedere keer geluk gehad dat ik het goed geplaatst heb, alleen in het handschoenenkastje meerdere keren na elkaar verkeerd om :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...