Jump to content
Onderdelenshop24.com

Witson (W2-C217) achteruit camera


Recommended Posts

Posted

Sindskort heb ik een Witson (W2-C217) hier het oudere broertje gehad. Mijn vraag alleen, hoe sluit ik me camera aan? Voorheen was dit de gele tulp naar voren zetten (die er nog zit) en op de plus je achteruitrijverlichting zetten en het kind kon de was doen.

 

Volgens mij is dit nu anders, maar het lijkt me stug dat je een extra plus van de achteruitrijverlichting naar voren moet trekken?

 

Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen? Ik hoor het graag! :D

Posted

Nog steeds hetzelfde hoor.

Plus en Min gewoon van de achteruitrij verlichting.

Tulp op op de Unit voor de rear camera.

Je kunt eventueel het Back (of rear) kabeltje van de unit verbinden met het kabeltje op te camera. Dit is om je unit het signaaltje te geven dat ie geforceerd naar de camera moet kijken.

Maar je kunt op veel units ook via de instellingen menu zoiets configureren. De Unit schakelt dan over naar de camera zodra er beeld gestuurd wordt.

Posted

Nog steeds hetzelfde hoor.

Plus en Min gewoon van de achteruitrij verlichting.

Tulp op op de Unit voor de rear camera.

Je kunt eventueel het Back (of rear) kabeltje van de unit verbinden met het kabeltje op te camera. Dit is om je unit het signaaltje te geven dat ie geforceerd naar de camera moet kijken.

Maar je kunt op veel units ook via de instellingen menu zoiets configureren. De Unit schakelt dan over naar de camera zodra er beeld gestuurd wordt.

 

Dat is vreem mijn s100 systeem deet helemaal niks. Alle gele tulpjes doorgelopen. Ga dalijk nog maar eens kijken

Posted

Kan zijn dat je de instelling voor rear camera nog moet aanpassen.

Ik heb mijn camera helaas nog niet en kan het nu dus niet testen. Maar ik heb voor de zekerheid meer kabels naar voren getrokken, ook omdat ik later de camera misschien ook wel handmatig wil kunnen bedienen.

 

Ik heb het bij het inbouwen even getest met een oude filmcamera. Deze had ik alleen aangesloten met via de tulp. Zodra de camera aanging, schakelde de unit over.

Zal straks wel even kijken naar de instellingen.

 

gr,

Stief

Posted

Kan zijn dat je de instelling voor rear camera nog moet aanpassen.

Ik heb mijn camera helaas nog niet en kan het nu dus niet testen. Maar ik heb voor de zekerheid meer kabels naar voren getrokken, ook omdat ik later de camera misschien ook wel handmatig wil kunnen bedienen.

 

Ik heb het bij het inbouwen even getest met een oude filmcamera. Deze had ik alleen aangesloten met via de tulp. Zodra de camera aanging, schakelde de unit over.

Zal straks wel even kijken naar de instellingen.

 

gr,

Stief

 

Oke super! Voor de zekerheid, hoe wordt de kabel omschreven vanuit de radio? welke bos kabels is het?

Posted

De kabel waar het om gaat in de unit is volgens mij bauw. Zal gelabeld zijn met "Rear" of "Back"

Zit volgens mij aan het kleine blokje (B)

Posted

Instellingen waar ik mee gespeeld had voor het aansturen van de Camera

Settings ==> General ==> Reverse Power on (en volgens mij is er nog een of twee opties) Wat de correcte waarde moet zijn weet ik niet meer precies. Maar als je er even mee speelt moet je eruit komen.

Posted

"Reverse Power On" lijkt mij een instelling die het scherm inschakelt als je de radio niet aan hebt staan.

Kan me die setting herinneren, maar nooit zelf getest omdat de camera nooit geplaatst is geweest.

De plug bij het S100-systeem voor de Picanto was blauw, met daaraan een gele tulp en een zwarte voedingsplug voor de camera zelf.

Deze plugt achterop de radio gezien helemaal rechtsonder in en heeft 4 polen.

Posted

Ik heb het geprobeerd en de gele tulp zit gewoon in de goede. Ik denk toch dat ik een extra plus naar voren moet trekken. Op de AUX Video doet hij het wel dus ik denk dat die een extra plus nodig heeft.

Posted

Ik heb het geprobeerd en de gele tulp zit gewoon in de goede. Ik denk toch dat ik een extra plus naar voren moet trekken. Op de AUX Video doet hij het wel dus ik denk dat die een extra plus nodig heeft.

 

Volgens mij werd er eerder in een topic genoemd de "groene/witte" draad voor de achteruitrij verlichting!

Ik zou zo even niet weten meer waar dat staat. Ik denk dat Extra40 (had even de naam niet paraat) dat wel weet.

Je zou dus de voeding voor de camera daar weg kunnen halen omdat de camera daar ook zit!

 

Mocht ik die groen/wit draad nog tegen komen dan meld ik dat wel.

Posted

Ja dat klopt de voeding is het probleem niet! Maar het aansluiten op de radio wel. Op de vorige oude witson was het alleen een geel plugje aansluiten. Op de ze is het echter anders en wil de radio een extra plus hebben van de achteruitrij verlichting

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

Posted

zet even en multimeter op pin 7 van de stekker waar ook je B+ etc opzit, meestal zit hier de plus van je achteruit.  (wel ff contact aan e in zijn achteruit zetten)

 

B+ is pin 12 dus je moet ff terugtellen

Posted

@Handyman: dat is een andere radio dan die van de Picanto, ik heb daarom mijn twijfels of die signalen wel aanwezig gaan zijn.

Sowieso gaat het om het aansluiten op een Witson, dus wat dat betreft is de pinning NOG anders...

Posted

bij de pica van mijn vrouw zit de achteruit gewoon op pin 7  (bj 2012)

 

vreemd dat het er bij jullie niet zit 

Posted

Ik ga gewoon een extra plus trekken en dan zie ik wel. Wat wel eventueel nog kan is aftakken vanaf de zekering of schakelaar voorin. Ik weet niet op jullie het schema hebben van de PIcanto voorin?

Posted

bij de pica van mijn vrouw zit de achteruit gewoon op pin 7  (bj 2012)

 

vreemd dat het er bij jullie niet zit 

 

Ik ben nu thuis, dus even mijn documentatie erbij gepakt.

 

Welke uitvoering/radio heeft zij? Ik heb de radio met stuurwielbediening, USB/AUX/iPod en Bluetooth

en daarbij zit op pin 7 van connector B de voeding (VDD, ik vermoed 5V) van de USB/iPod-aansluiting...

Posted
post-12287-0-27140400-1382997942_thumb.gif

 

Dit is de schema van mijn Sportage. Dacht dat alle kias's nu de zelfse aansluiting hadden.

 

Veiligste manier is inderdaad dan maar een extra kabel naar de achteruitverlichting.

Posted

Achteruitverlichting zit bij mij (Sportage) bij de zekeringkast op op pin 27. Is een rode kabel.

Geen idee of het overeenkomt met een Pica, maar misschien de moeite waard om met een multimeter even controleren.

Posted

Opgelost! Gisteravond een extra plus (achteruitrijverlichting) getrokken en werk nu als een trein! :D Deze heb ik aangesloten op het blauwe draadje (BACK).

Posted

Ik weet niets van aansluiten maar als je een achteruitrijcamera aan moet sluiten moet je dan nog alle draden van voor naar achter zelf inbouwen of liggen er al draden klaar waar je camera aan kan sluiten. Over twee weken krijg ik mijn inbouw navigatie en zit te twijfelen of ik ook direct een achteruitrijcamera wil laten inbouwen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...