Gerben H Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 Hallo allemaal! Ik ben Gerben, 28 jaar en woonachtig in het midden van het land. Sinds maart 2013 pas in het bezit van mijn rijbewijs. Mei 2013 was het dan zover: Mijn eerste auto! Het werd een Seat Ibiza 1.4 Stella uit 2003 (55kW / 75 pk), een 3 deurs want die oogt een stuk mooier. Toen ik 'm kocht stond er een bescheiden 171 duizend km op de teller. Na veel woon-werk verkeer en een vakantie in Slovenië en nog meer woon-werk verkeer kwam er een eind aan z'n leven. Door een technisch mankement is de teller blijven steken 184 duizend km. Het gas bleef hangen in een bocht terwijl ik in de 3de versnelling reed, auto ging plankgas en rechtdoor. Resultaat is te zien in deonderstaande foto. Gelukkig zelf geen enkel letsel opgelopen maar het doet je beseffen dat 40/50 km/u heel hard is als je tegen een boom tot stilstand komt. Mijn broer heeft een Kia Picanto 1.0 uit 2011 en daar ben ik snel weer achter het stuur gekropen. Maar dan het grootste probleem: geen auto en werkzaam in Amsterdam. OV duurt het ruim 90 minuten om op me werk te komen terwijl de auto maar 35 minuten nodig heeft. Bij de Kia dealer om de hoek (Kooijman Vianen) werd ik al snel geroepen door een Kia Rio. Het was nog niet helemaal wat ik wilde. Interieur klopte, mooie zuinige motor. Maar toch miste ik nog wat. De kleur was niet goed en wat meer luxe was ook wel gewenst! Op het moment van schrijven heb ik deze nog niet in bezit maar hij staat al wel bij de dealer. Het is geworden..... Kia Rio 1.2 CVVT Plus Pack 3D Handgeschakeld in de kleur Graphite (metallic). Groetjes Gerben Quote
Jim Brouns Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 Veel plezier alvast met de nieuwe auto. En veel veilige kilometers. 1 Quote
Guest RvdG71 Posted November 12, 2013 Posted November 12, 2013 Welkom op het Forum en veel lees en rijplezier. Quote
Gerben H Posted November 13, 2013 Author Posted November 13, 2013 Hoe is het met de boom? Hoop goed heeft de storm en mijn Seatje overleefd Quote
oude Posted November 13, 2013 Posted November 13, 2013 Veel plezier met de nieuwe auto en hou deze wat langer heel, al is het maar 10 jaar. Grt.henk Quote
Albert jan & Brigitte Posted November 13, 2013 Posted November 13, 2013 Nou Gerben gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen, welkom op het forum en alvast heel veel plezier gewenst met de Rio. Ps sterkte met het wachten Quote
Gerben H Posted November 14, 2013 Author Posted November 14, 2013 Nou Gerben gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen, welkom op het forum en alvast heel veel plezier gewenst met de Rio. Ps sterkte met het wachten Verwachte levertijd is 1,5 week De Rio welke ik wilde zou het zelfde weekend van bestelling aankomen in de haven :) maar ja.. wachten duurt lang... Quote
Gerben H Posted November 14, 2013 Author Posted November 14, 2013 Veel plezier met de nieuwe auto en hou deze wat langer heel, al is het maar 10 jaar. Grt.henk De seat had ik maar 6 maand in bezit helaas. Was wel een fijne auto dus zal in het begin wennen worden aan al die elektronica en snufjes Quote
Baggio Posted November 14, 2013 Posted November 14, 2013 Van harte, fijne veilige km's gewenst. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.